مدیرعامل یک شرکت دانشبنیان، گفت: در حال توسعه سرویس احراز هویت داخلی هستیم تا دادههای هویتی کاربران به خارج از کشور منتقل نشود. داریوش زاهدمنش؛ مدیرعامل شرکت بتنا، در گفتگو با مهر، درخصوص دستاوردهای این شرکت، گفت: پیادهسازی شبکه ملی اطلاعات در لایههای مختلفی از جمله شبکه انتقال که شامل زیرساختهای سختافزاری و تجهیزات ارتباطی، […]
مدیرعامل یک شرکت دانشبنیان، گفت: در حال توسعه سرویس احراز هویت داخلی هستیم تا دادههای هویتی کاربران به خارج از کشور منتقل نشود. داریوش زاهدمنش؛ مدیرعامل شرکت بتنا، در گفتگو با مهر، درخصوص دستاوردهای این شرکت، گفت: پیادهسازی شبکه ملی اطلاعات در لایههای مختلفی از جمله شبکه انتقال که شامل زیرساختهای سختافزاری و تجهیزات ارتباطی، لایه خدمات که عموماً نرمافزاری و لایه محتوا انجام میشود و از جمله فعالیتهای این شرکت توسعه سرویسهای پایه مورد نیاز در لایه نرمافزاری است و چنانچه کشور مدعی این است که خدمات پایه را خودش فراهم میکند و وابستگی به محصولات و شرکتهای خارجی ندارد باید خودش این لایه نرمافزاری را نیز توسعه دهد. وی با بیان اینکه بخشی از فعالیتهای این شرکت در لایه خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات است و بهعنوان بخشخصوصی توانسته مجری بخش کوچکی از پیادهسازی لایه نرمافزاری شبکه ملی اطلاعات باشد افزود: سرویس اعلان کوتاه یا پوش نوتیفیکیشن یکی از سرویسهایی است که برای اطلاعرسانی یا اعلان به کاربران وجود دارد اما اغلب از تأمینکنندههای خارجی استفاده میشود که سرویس گرفتن از شرکتهای خارجی چالشهایی از جمله تحریم و پرداخت مالی و… دارد و نمیتوانیم به راحتی از سرویسهای خارجی استفاده کنیم به این منظور ما در این شرکت این سرویس را به صورت کاملاً داخلی پیادهسازی کردهایم. زاهدمنش؛ ادامه داد: ما توانستهایم سرویس پوش نوتیفیکیشن داخلی را ارائه دهیم که در حالحاضر کسبوکارها و اپلیکیشنهای ما میتوانند از آن به سادگی استفاده کنند و این خدمت که قبلاً از تأمینکنندههای خارجی میگرفتند را از داخل کشور بگیرند. وی به مزیت تأمین سرویس اعلان کوتاه داخلی اشاره کرد و گفت: یکی از مزیتهای این اقدام این است که سرویس در داخل کشور مستقر است، سرعت ارسال این پوش نوتیفیکیشن از داخل کشور به نسبت اینکه ترافیک بخواهد از خارج از کشور به دست کاریرها برسد، به مراتب سریعتر است و همچنین مشکلاتی از جمله قطعی و تحریم و… نداریم و از دادهها میتوان هدفمندتر استفاده کرد. زاهدمنش؛ تعرفههای تجاری و رقابتی بودن قیمتها را یکی دیگر از مزیتهای تأمین سرویس اعلان کوتاه در داخل عنوان کرد و افزود: از جمله مزیت بعدی این اقدام، تعرفههای تجاری است چراکه میتوان با پیادهسازی یک سرویس در داخل کشور، قیمت رقابتیتری نسبت به تأمینکنندههای خارجی ارائه دهیم یعنی به لحاظ تجاری هم میتوان قابل رقابت باشیم. زاهدمنش؛ تصریح کرد: این سرویس پایلوت شده و در حال تجاریسازی آن هستیم و بخشخصوصی و دولتی میتواند مشتری این محصول شرکت باشند. وی به توسعههای آتی محصول اعلانکوتاه یا پوش نوتیفیکیشن اشاره کرده و گفت: در حال توسعه شاخههای دیگر این محصول هستیم تا بتوانیم سرویس داخلی را با کیفیت بهتر از سرویسهای خارجی بدهیم که یکی از آنها، سرویس احراز هویت است که در صورت وجود سرویس احراز هویت داخلی، دیگر دادههای هویتی کاربران به خارج از کشور منتقل نمیشود. زاهدمنش؛ به پیشرفت هوشمصنوعی و تأثیر داده داخل کشور اشاره کرد و افزود: در حوزه فناوری اطلاعات مهمترین دارایی، داده است و تا زمانی که برای هوشمصنوعی دادهای وجود نداشته باشد هیچ تحلیلی نمیتوان انجام داد، بنابراین تا زمانی که دادههای ما در خارج از کشور باشد در حوزه هوشمصنوعی نمیتوان پیشرفت چشمگیری داشته باشیم و لازم است دادههای خود را در داخل کشور حفظ و از آن استفاده تجاری کنیم. وی در پایان گفت: توسعه پروژههای شرکت از جمله پوش نوتیفیکیشن در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تمام شده و در حالحاضر بخش اول آن تجاریسازی شده و دایماً در حال بهروزرسانی است.
دیدگاه بسته شده است.