رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: نظام مهندسی صنعت هوایی و آزمایشگاه حملونقل هوایی توسط سازمان هواپیمایی کشوری و با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، راهاندازی میشود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، حسین پورفرزانه؛ در نشستی با غزال راهب؛ رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ضمن تشریح ارکان صنعت […]
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: نظام مهندسی صنعت هوایی و آزمایشگاه حملونقل هوایی توسط سازمان هواپیمایی کشوری و با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، راهاندازی میشود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، حسین پورفرزانه؛ در نشستی با غزال راهب؛ رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ضمن تشریح ارکان صنعت هوایی در چهار بخش «ناوگان»، «فرودگاه»، «صنعت پشتیبان» و «نیروی انسانی» عنوان کرد: در کشور دو نوع مدیریت وجود دارد؛ «مدیریت توزیع ثروت» و «مدیریت تولید ثروت». معاون وزیر راهوشهرسازی، افزود: مدیریت توزیع ثروت مدیریتی آسان است، زیرا ریشهاش در توزیع ثروت است؛ یعنی پول نقد وارد میشود و فرد وظیفه دارد آن را بین مجموعهای تقسیم کند. این نوع مدیریت حتی میتواند بدون داشتن سواد علمی نیز انجام شود. وی تصریح کرد: مدیریتی که بر مبنای استاندارد است، باید حتماً توسط مدیر متخصص آن حوزه انجام شود و این مدیر باید سواد لازم را داشته باشد تا بتواند دانش را به ثروت تبدیل کند. به این نوع مدیریت اصطلاحاً «مدیریت تولید ثروت» گفته میشود. پورفرزانه؛ خاطرنشانکرد: مدیریت تولید ثروت مبتنی بر «دانش» است و مدیریت توزیع ثروت مبتنی بر «قانون»؛ یعنی قدرت یا «قانون پایه» (Law-Based) است یا «دانش پایه» (Knowledge-Based). وی توضیح داد: بهعبارتی، تخصص و دانشِ یک فرد را نمیتوان از او گرفت و نه میتوان به وی عطا کرد، اما قدرتی که قانون به کسی داده است، قابل واگذاری و بازپسگیری است. به همین دلیل تاکنون در صنعت هوایی، رویکرد غالب، مدیریت توزیع ثروت بوده و قدرتها نیز عمدتاً قدرتهای قانونپایه بودهاند. معاون وزیر راهوشهرسازی، با اشاره به صنعت ساختمان بهعنوان نمونهای متعالی از یک صنعت دانشپایه که در آن تولید ثروت توسط مردم و رگولاتوری توسط شهرداری انجام میشود، افزود: شهرداری یک رگولاتور است؛ یعنی شیوهنامهها و قوانین لازم را تدوین کرده و مردم سرمایهگذاری میکنند. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، تصریح کرد: در واقع طراح سازه، معمار، طراح تأسیسات، ناظر ساختمان و همه ذینفعان این فرآیند مردماند. یعنی یک رگولاتور در رأس قرار گرفته و با جمعیتی محدود، از دانش موجود و سرمایه مردم استفاده میکند. اما در صنعت هوایی این فرآیند رخ نداده و این صنعت نه بهصورت درونزا رشد کرده و نه اجازه مشارکت مردم داده شده است. معاون وزیر راهوشهرسازی، عنوان کرد: نخستین صورتمسئله این سازمان در همکاری با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، طراحی و پیادهسازی نظام مهندسی صنعت هوایی و آزمایشگاه مرجع حملونقل هوایی است. پورفرزانه؛ افزود: در حالحاضر، شیوهنامه و آییننامه نظام مهندسی صنعت هوایی تدوین شده و بخشهای مختلف بهصورت مشخص تعریف شدهاند؛ بهگونهای که افراد براساس تخصص و تحصیلات خود، «استمپر هویت» دریافت میکنند. وی درخصوص ایجاد زنجیره آزمایشگاهی مرجع در صنعت حملونقل هوایی، عنوان کرد: برای حمایت از صنعت داخلی، نیاز به یک خطکشی دقیق داریم تا کسی نتواند سلیقهای عمل کند و این نیاز با راهاندازی این مرکز، برطرف خواهد شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: این سازمان با اصلاح آییننامهها و شیوهنامههای مرتبط با تأمین شرکتهای خدمات هوایی و راهاندازی صندوقهای سرمایهگذاری هوایی، در مسیر رفع موانع سرمایهگذاری گام برداشته است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، حسین پورفرزانه؛ در نشست با فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح ارکان […]
وزیر راهوشهرسازی، گفت: ارتباط در حوزه صنعت هوایی با سایر دانشبنیانها ایجاد شده و باید نیازسنجیهای مرتبط در شرکتهای هواپیمایی انجام و براساس آن برنامههای لازم تنظیم شود. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، فرزانه صادق؛ در بازدید از شرکت مهندسی و ساخت موتور و تجهیزات هوایی ایرانیان، تأکید کرد: در مذاکره با […]
محمد قرهداغلی -وزیر راهوشهرسازی، با بیان اینکه توسعه ناوگان، اولویت اصلی توسعه صنعت هوایی است و ما ناگزیر از این مهم هستیم و از این موضوع کاملا حمایت میکنیم، گفت: ۱۰۰درصد با حضور ایرلاینهای خارجی در پروازهای داخلی موافق هستم که میتواند زمینهساز افزایش تقاضا در این حوزه شود. به گزارش مناقصهمزایده، مهرداد بذرپاش؛ در […]
دیدگاه بسته شده است.