صالحی: جنگ تحمیلی یک جنگ جهانی بود

صالحی: جنگ تحمیلی یک جنگ جهانی بود آیین افتتاح بخش دستاوردهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور رییس سازمان انرژی اتمی برگزار شد. به گزارش ایسنا، در این مراسم، علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی که در آیین افتتاحیه تالار دستاوردهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در موزه انقلاب […]

صالحی: جنگ تحمیلی یک جنگ جهانی بود

آیین افتتاح بخش دستاوردهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور رییس سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم، علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی که در آیین افتتاحیه تالار دستاوردهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سخن می‌گفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای و جنگ تحمیلی و با ابراز پیام تسلیت به سردار جوادخضرایی به دلیل درگذشت پدرش بیان‌کرد: ملتی که به تاریخ، جوانان، مردان و سرداران و بزرگانش بی‌اعتنا باشد در این زمانه بی‌رحمانه با آن برخورد خواهند کرد. بنابراین ملتی ریشه دارد که نسبت به تاریخ خود توجه داشته باشد. این توجه باعث صیانت از حیات مستمر آن ملت خواهد بود.

معاون رییس‌جمهور افزود: کسانی که حماسه را می‌آفرینند و ملت‌هایی که این حماسه را دارند مانند ایران و یونان، ملت‌هایی هستند که همچنان در دوران مختلف تاریخ ایستاده‌اند. تاریخ ملت ما نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تاریخی بسیار ویژه بوده است؛ به گونه‌ای که در ۱۰۰۰ سال گذشته بزرگ‌‌ترین امپراطوری جهان را در اختیار داشته است و پیام‌آور اسلام ناب بوده است و این اندیشه را به جهانیان توسط بزرگان اهل سنت و تشیع عرضه کرده است بنابراین بزرگان اسلامی عمدتاً در ایران پرورش یافته‌اند.

صالحی گفت: بعد از انقلاب اسلامی شیوه‌ حکمرانی جدیدی عرضه شد. به گونه‌ای که می‌توان گفت که جوامع بشری چنین شیوه‌ای ندیده بودند و استکبار جهانی می‌خواهد از منظر خودش به آن خدشه وارد کند اما کشور ما ایستاده است.

رییس سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با اندیشه‌سازی جمهوری اسلامی توضیح داد: جمهوری اسلامی یک رویکرد و جهان بینی جدید را از حیث مدیریت و مراودات اجتماعی سیاسی و اخلاقی عرضه کرده است. اما در این مسیر همچنان باید راه طولانی را طی کنیم.

 

وی با اشاره به این که ۲۴۰ هزار شهید خالصانه به شهادت رسیده‌اند؛ گفت: این عزیزان جان خود را از دست دادند تا ما غلام حلقه به گوش کسی نباشیم و آزاد و آزاده باشیم. آزادگی نعمت بزرگی است که امام حسین (ع) در جریان عاشورا به آن اشاره کرده‌اند و ما در این ۳۷ سال توانسته‌ایم در شرایط تحریم، جنگ و ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی مقاومت کنیم. جنگ تحمیلی در حقیقت یک جنگ جهانی بود که شرق و غرب علیه ایران آن را ایجاد کردند. اگرچه عنوان می‌شود که صدام این کار را انجام داد اما ما توانستیم در ۸ سال جنگ جهانی ایستادگی کنیم که این ایستادگی ریشه در اراده جوانان ما بود.