رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی سهم بودجه دولتی در تکمیل پروژههای عمرانی کاهش یابد رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، با اشاره به عواملی که به تأخیر در تکمیل پروژههای عمرانی منجر شده است، گفت: استفاده از منابع بخش خصوصی و ارایه سهام پروژههای عمرانی در بورس میتواند سهم بودجه دولتی در […]
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی
سهم بودجه دولتی در تکمیل پروژههای عمرانی کاهش یابد
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، با اشاره به عواملی که به تأخیر در تکمیل پروژههای عمرانی منجر شده است، گفت: استفاده از منابع بخش خصوصی و ارایه سهام پروژههای عمرانی در بورس میتواند سهم بودجه دولتی در تکمیل این پروژهها را کاهش دهد.
به گزارش خانه ملت، حمیدرضافولادگر با اشاره به وضعیت پروژههای عمران، گفت: یکی از عواملی که به رکود اقتصادی دامن زده و در چند سال گذشته خود سبب ایجاد رکود در جامعه شده نیمه کاره رها شدن پروژههای عمرانی و تعطیلی برخی از آنها بوده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عواملی که به تأخیر در تکمیل پروژههای عمرانی و تبعات آن برای اقتصاد کشور منجر شده است، گفت: رکود حاکم بر اقتصاد و تکیه صرف بر بودجه دولتی برای تکمیل این پروژهها از جمله عواماً تأخیر در تکمیل آنها است.
تأثیرپذیری شاخص اشتغال از فعال بودن پروژههای عمرانی
وی با تأیید تأثیرپذیری شاخص اشتغال از فعال بودن پروژههای عمرانی، تصریح کرد: بسیاری از مشاغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم با ساخت و تکمیل پروژههای عمرانی احیا میشوند.
فولادگر با تأکید بر اینکه پروژههای راکد رکود کلی بر فضای کشور ایجاد کردهاند، گفت: یکی از دلایلی که پروژههای عمرانی راکد مانده اوجگیری مشکلات اقتصادی از جمله کمبود درآمدهای دولتی است از این رو توجه به سرمایههای بخش خصوصی میتواند این معضل را برطرف کند.
وی ادامه داد: وابستگی صرف بودجه دولتها به نفت و تکیه پروژههای عمرانی به بودجههای دولتی دیگر معضلی است که باید یک بار برای همیشه مرتفع شود.
فولادگر با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی کشور و تکمیل پروژههای عمرانی یک زنجیره بهم پیوسته است، گفت: اگر خواهان فعالسازی پروژههای عمرانی هستیم باید بحث اقتصادی ریشهای حل شود.
راههای متعددی برای تأمین مالی پروژههای عمرانی وجود دارد
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه با فعال شدن هر پروژه عمرانی وضع اقتصادی بهتر خواهد شد، تصریح کرد: غیر از بودجههای دولتی راههای دیگری را نیز برای تأمین مالی پروژههای عمرانی پیشبینی شده که دولت باید با بررسی آنها دست از وابستگی به درآمدها و بودجه دولتی بردارد.
وی ادامه داد: در قانون تنظیم مقررات مالی دولت یا برنامه ششم توسعه راههای مختلفی برای تأمین مالی پروژههای عمرانی و تکمیل آنها در نظر گرفته شده است.
واگذاری پروژهها به بخش خصوصی راهکاری برای تأمین مالی آنها
فولادگر گفت: واگذاری پروژهها به بخش خصوصی و تأمین منابع با تکیه بر سرمایههای مردم و همچنین ورود سهام پروژههای عمرانی به بورس و استفاده از نهادهای مالی بورس میتوانند تأمین مالی برای پروژههای عمرانی را انجام دهد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: دولت برای انتخاب روش تأمین مالی پروژههای عمرانی دارای اختیار بوده و میتواند از راههای متفاوت تأمین مالی این پروژهها را انجام دهد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به لحاظ قانون بسترهای خوبی در نظر گرفته شده باید دید دولت در زمینه تأمین مالی پروژههای عمرانی ابتکار عمل دارد یا خیر و همچنین میتواند دست از بودجه دولتی بردارد.
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: اولویتبندی پروژههای عمرانی برای تکمیل آنها از حیث اشتغالزایی، پیشرفت فیزیکی، توسعهنیافتگی منطقه و همچنین نیازها میتواند کمک بزرگی به اقتصاد کشور کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.