مدیرعامل راه‌آهن کشور خبر داد

اتمام مین‌روبی مسیر راه‌آهن شلمچه –بصره تا ۳ ماه آینده

مدیرعامل راه‌آهن کشور، گفت: تا سه ماه آینده مین‌روبی مسیر راه‌آهن شلمچه –بصره انجام و پرونده مین‌روبی این مسیر به اتمام می‌رسد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از راه‌آهن، جبارعلی ذاکری؛ اظهار کرد: این پروژه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی کشور جهت اتصال بخش مسافری به کشور عراق است. این محور به ویژه در ایام […]

مدیرعامل راه‌آهن کشور، گفت: تا سه ماه آینده مین‌روبی مسیر راه‌آهن شلمچه –بصره انجام و پرونده مین‌روبی این مسیر به اتمام می‌رسد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از راه‌آهن، جبارعلی ذاکری؛ اظهار کرد: این پروژه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی کشور جهت اتصال بخش مسافری به کشور عراق است. این محور به ویژه در ایام اربعین به‌عنوان یکی از محورهای مهم ترددی کشور است. به دلیل عدم اتصال ریلی شلمچه به بصره سالیان سال است که این موضوع دنبال می‌شود. وی افزود: خوشبختانه در سال گذشته خصوصاً در شش ماه اخیر توافقات جدی با دولت و راه‌آهن عراق صورت گرفت و دو مسئولیت در خارج از کشور به ایران داده شده است. یکی از این مسئولیت‌‌ها بحث مین‌روبی است که حدود ۱۴ تا ۱۵ کیلومتر ابتدای مسیر باید کار انجام شود. مدیرعامل راه‌آهن کشور، گفت: خوشبختانه اقدامات جدی صورت گرفته و طبق آخرین آمار حدود هشت کیلومتر از این مسیر مین‌روبی شده است و شش کیلومتر بعدی در سه ماه آینده انجام می‌شود تا پرونده مین‌روبی را به اتمام برسانیم. ذاکری؛ عنوان کرد: بخش دوم احداث پل است که قرارداد آن سه ساله است و بزرگ‌ترین پل متحرک بر روی اروند در بصره احداث خواهد شد. پیمانکار این پروژه فعال و در شش ماه اخیر هم مسائل مالی پروژه حل شده است و تزریق مالی متناسب با نیاز‌ها و پیشرفت پروژه انجام می‌شود. وی افزود: در داخل کشور توسعه ایستگاه شلمچه در حال کار است که امیدواریم بخش اول آن یعنی حداقل دو خط و یک سکو برای ایام اربعین امسال به بهره‌برداری برسد تا مردم عزیز کشورمان تا لب مرز و از خط ریلی موجود استفاده کنند. معاون وزیر راه‌وشهرسازی، گفت: توسعه این خطوط در این منطقه حدود ۱۶ کیلومتر است و ریل‌گذاری جدید می‌طلبد. امیدوارم بخش اعظمی از این ۱۶ کیلومتر تا اربعین تمام شود. ذاکری؛ عنوان کرد: امسال هم باید مسافران ترکیبی جابه‌جا شوند و باید ظرفیت جابه‌جایی ریلی از اهواز به سمت شلمچه را نسبت به سال قبل حدود ۱۰۰درصد افزایش دهیم. وی افزود: درخصوص عرض ۶۰ متر با راه‌آهن عراق به توافق رسیدیم که جزو تعهدات راه‌آهن ایران بوده و در حال انجام است. یک شرکت اسپانیایی انشاا… بحث زیرسازی محور را به عهده خواهد گرفت. امیدواریم از اردیبهشت ماه سال جاری پیمانکار اسپانیایی یا پیمانکار دست‌دومش که احتمالاً ایرانی باشد کار اجرایی را شروع کند.