با تعرفه‌گذاری صحیح واردات خودرو از آسیب به صنعت خودرو جلوگیری کنیم

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی، بر کیفیت بخشی خودرو‌های ساخت داخل به جای واردات خودرو‌های چینی تأکید کرد. به گزارش خبرخودرو، ولی‌ا… بیاتی؛ درباره تعرفه ۱۰۰درصدی واردات خودرو در سال‌جاری، اظهار داشت: از آنجایی که تعرفه‌های گمرکی یکی از روش‌های ایجاد درآمد برای دولت است و بخشی از درآمد دولت از […]

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی، بر کیفیت بخشی خودرو‌های ساخت داخل به جای واردات خودرو‌های چینی تأکید کرد. به گزارش خبرخودرو، ولی‌ا… بیاتی؛ درباره تعرفه ۱۰۰درصدی واردات خودرو در سال‌جاری، اظهار داشت: از آنجایی که تعرفه‌های گمرکی یکی از روش‌های ایجاد درآمد برای دولت است و بخشی از درآمد دولت از طریق واردات خودرو تأمین می‌شود، دولت تصمیم به تعیین تعرفه ۱۰۰درصدی برای واردات خودرو گرفته است. وی در ادامه، یادآور شد: به هر حال تعرفه واردات خودرو باید به نحوی تعیین شود که آسیبی به تولیدات داخل وارد نشود. نماینده مردم فراهان، آشتیان و تفرش در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش سقف ارزی واردات خودرو از دو میلیارد یورو به سه میلیارد یورو در سال‌جاری، تصریح کرد: دولت در عین حال که مکلف به تأمین این مقدار ارز و تسهیل فرآیند واردات خودرو و ایجاد شرایط مناسب برای اجرای قانون واردات خودرو است باید با تعرفه‌گذاری صحیح از آسیب به تولیدات داخل جلوگیری کند. بیاتی؛ با تأکید بر لزوم کیفیت بخشی تولیدات داخل به جای واردات خودرو، بیان کرد: قطعاً سرمایه‌گذاری در جهت بهبود کیفیت خودرو‌های داخلی سیاست بهتری نسبت به واردات خودرو به‌خصوص از چین است. سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: در سالی که سرمایه‌گذاری برای تولید نام‌گذاری شده است، دولت می‌بایست در فرآیند صدور مجوز‌های کسب‌وکار تجدیدنظر کرده و با جلب اعتماد و جذب سرمایه مردم و بخش‌خصوصی زمینه رشد تولید و اشتغال در صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو را فراهم کند.