کارت سوخت بازار قاچاق را از رونق انداخت عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه کارت سوخت بازدهی مناسبی داشته است، گفت: نخستین تأثیر کارت سوخت کاهش قاچاق بوده است . به گزارش تسنیم، رییس هیأت مدیره کانون انجمنهای صنفی جایگاهداران اختصاصی با تأکید بر اینکه باید تفاوتی میان کارت سوخت و […]
کارت سوخت بازار قاچاق را از رونق انداخت
عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه کارت سوخت بازدهی مناسبی داشته است، گفت: نخستین تأثیر کارت سوخت کاهش قاچاق بوده است .
به گزارش تسنیم، رییس هیأت مدیره کانون انجمنهای صنفی جایگاهداران اختصاصی با تأکید بر اینکه باید تفاوتی میان کارت سوخت و سامانه هوشمند قائل شویم، گفت: همانطور که وزیر نفت هم اشاره کرده است، در هیچ کجای دنیا چنین کنترلی برای نظارت بر مصرف سوخت نداشتهاند اما با توجه به هزینههای زیادی که برای نصب و سرمایهگذاری آن انجام شده است، میتوان از آن استفادههای بهینه دیگری برد.
ناصر رییسفر در مورد کارکردهای سامانه هوشمند بیانداشت: به عنوان مثال میتوان سامانه هوشمند را به شبکه بانک متصل کرد و از آن برای تجارت الکترونیک و پول الکترونیک بهرهمند شد یعنی یک کیف الکترونیکی ایجاد کرد تا همه پرداختها را بتوان از طریق سامانه هوشمند انجام داد.
رییس هیأت مدیره کانون انجمنهای صنفی جایگاهداران اختصاصی کشور افزود: آنچه مخالف هستیم، استمرار فعالیت کارت سوخت است زیرا اساساً بنزین تک نرخی شده است. برای کسب اطلاعات درباره مصرف سوخت راههای بسیار آسانتری وجود دارد زیرا اطلاعاتی که برای مصرف سوخت وجود دارد، هم از طریق انبارها و هم از طریق جایگاه دارها و سیستمهای حسابرسی قابل دسترسی است.
در ادامه حسنخسروجردی با بیان اینکه کارت سوخت بازدهی مناسبی داشته است، گفت: نخستین تأثیر کارت سوخت، کاهش قاچاق بوده است که این حرف بسیار سنگینی است و ممکن است به بعضی از جایگاهداران بربخورد .
وی ادامه داد: این قاچاق از طریق مراکز توزیع انجام میشود و طبیعتاً یک بخش از مراکز توزیع و مهمترین آن جایگاه داران هستند. وقتی کارت سوخت وارد شد، کار این دسته از افراد سخت شد و به همین جهت آمار قاچاق سوخت کاهش پیدا کرد.
عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به سال ۸۶ بیانداشت: آن زمان که کارت سوخت صادر شد، کاهش قاچاق را شاهد هستیم و اینکه چون قیمت نفت کاهش پیدا کرده، دلیل کاهش قاچاق نیست. اینکه گفته میشود چون در هیچ کجای دنیا این کارت وجود ندارد پس باید برداشته شود، قانعکننده نیست.
وی درباره کارایی حال حاضر کارت سوخت گفت: طبیعتاً با توجه به تکنرخی شدن سوخت کارایی کارت سوخت کمتر است اما نمیتوان انکار کرد که قاچاق سوخت را تحت کنترل قرارداده است و البته میزان مصرف سوخت در کشور را نیز مشخص میکند.
خسروجردی بیانداشت: بخش ورود سرمایه یعنی بخش وزارت نفت، جزو پایههایی است که در آن موریانههای اقتصادی وجود دارد. این ابزارها مانند کارت سوخت میتواند در زمان خودش مفید باشد؛ حذف این ابزارها کار سادهای نیست زیرا اگر در روند کار دچار تنش شویم و یا مشکلی پیدا کنیم که این کارتها میتوانست به ما کمک کند، افسوس زیاد خواهیم خورد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.