پس از انعقاد قرارداد بین شهرداری تهران با چین، برای تأمین دوهزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ورود این اتوبوسها به تهران از زمستان سال گذشته آغاز شد. به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، تا پایان سال قبل، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس چینی به تهران وارد شده بود و در سال جدید نیز اتوبوسها […]
پس از انعقاد قرارداد بین شهرداری تهران با چین، برای تأمین دوهزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ورود این اتوبوسها به تهران از زمستان سال گذشته آغاز شد. به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، تا پایان سال قبل، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس چینی به تهران وارد شده بود و در سال جدید نیز اتوبوسها به تدریج وارد ناوگان حملونقل عمومی پایتخت میشود. به گزارش مناقصهمزایده، سیدمحمد آقامیری؛ عضو کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز، با انتقاد از بدعهدی خودروسازان داخلی، از تداوم پیگیریهای مدیریت شهری و فشار به تولیدکنندگان برای عمل به تعهداتشان خبر داد. سیدمحمد آقامیری، گفت: مردم همواره با بدقولی تولیدکنندگان داخلی خودرو دستوپنجه نرم کردهاند و در تأمین اتوبوس نیز شاهد این بدعهدیها بودهایم اما چون به بهبود شرایط ناوگان نیاز داریم، جلساتی با سازندگان برگزار شده که تعهد تأمین دوهزار و ۷۰۰ دستگاه از سوی تولیدکنندگان عملیاتی شود. عضو کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران، تأکید کرد: دو شرکت به تعهدات خود به خوبی عمل کردند و احتمال اینکه قرارداد با این دو شرکت تمدید شود، وجود دارد. وی با بیان اینکه خودروسازان بهانههایی همچون تأمین منابع مالی را مطرح میکنند، یادآور شد: مدل مالی شهرداری از ابتدا مشخص و شامل دو بخش نقد و غیرنقد بوده است؛ شهرداری در اکثر موارد به تعهدات خود عمل کرده و در مواردی بیش از تعهد، عمل شده است. آقامیری؛ همچنین تصریح کرد: هیچیک از پاسخهایی که سازندگان داخلی درخصوص تأخیر در تحویل اتوبوسها دادهاند، قانعکننده نبود اما ما فشار میآوریم که باقیمانده اتوبوسهای وعده داده شده را امسال تحویل دهند. رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه روال ورود اتوبوسهای چینی به خوبی طی میشود، گفت: تمام تلاش بر این است تا پایان امسال تمام دوهزار و ۵۰۰ دستگاه برقی وارد تهران شود. در حالحاضر تعدادی اتوبوس در گمرک در انتظار ترخیص است و تعدادی نیز در حال ورود به کشور قرار دارد و این روال تا پایان سال به تدریج طی خواهد شد. محسن هرمزی؛ معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز، گفت: تا پایان خردادماه امسال تعداد اتوبوسهای برقی تحویلی از چین به ۵۰۰ دستگاه خواهد رسید. وی اعلام کرد: در حالحاضر ۱۱۰ دستگاه در حال ترخیص از گمرک و ۱۲۰ دستگاه نیز در حال حمل با کشتی از چین به سمت ایران است. گفتنی است، هرمزی؛ چندی پیش نیز از تأمین ۷۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی از محل قرارداد با شرکتهای داخلی عقاب و اسنا در نیمه اول سالجاری خبر داده بود. علاوه بر این در ماههای گذشته رئیس شورای شهر تهران نیز، اعلام کرده بود که مدیریت شهری در حال رایزنی برای انعقاد قرارداد ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین با سازندگان داخلی و خارجی است. با واردات اتوبوسهای برقی از چین، همراهی سازندگانی داخلی در تأمین اتوبوسهای وعده داده شده و همچنین نهایی شدن قرارداد تأمین ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین، میتوان امیدوار بود که تا پایان دوره ششم مدیریت شهری بخشی از نیازهای ناوگان اتوبوسرانی پایتخت تأمین شود. همچنین شادی مالکی؛ مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران نیز، از ثبت سفارش دوهزار و ۳۰۰ تاکسی جدید برقی خبر داد و گفت: یکهزار و ۷۰۰ دستگاه در حال واگذاری است. مالکی؛ درباره ورود تاکسیهای شاسیبلند آیون به پایتخت، گفت: یکهزار و ۷۵۲ دستگاه تاکسی شاسیبلند که چندی پیش وارد کشور شد، در آستانه ورود به ناوگان تاکسیرانی پایتخت است که پس از اتمام فراخوان به خریداران واگذار خواهد شد. وی افزود: قیمت هر دستگاه، یکمیلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان است که یکمیلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد صفر به هر خودرو تعلق میگیرد. مالکی؛ درباره خدمات پس از فروش این تاکسیها، گفت: با شرکت ایرانروور به منظور خدمات پس از فروش تاکسیهای برقی قرارداد بستیم که این مراکز در پهنههای مختلف شهری آماده خدماترسانی هستند. مالکی؛ درباره ورود تاکسیهای جدید، گفت: ثبت سفارش برای بخش دوم تاکسیهای برقی به تعداد دوهزار و ۳۰۰ دستگاه انجام شده و تلاش ما بر این بوده باکیفیتترین و جدیدترین خودرو وارد شهر شود که این روند تا تکمیل واردات ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی که شهرداری تهران وعده داده بود، ادامه خواهد داشت. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران، عنوان کرد: رویکرد مدیریت ششم شهری برقیسازی است و تلاش میکنیم در هر ثبت سفارش، خودروهای باکیفیت و با قیمت مناسب را وارد کنیم چراکه دنیای خودروسازی دنیایی است که هر روز شاهد تغییرات هستیم.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل کشور، با بیان اینکه سال گذشته ۷۲ هزار دستگاه خودروی حملونقل عمومی فرسوده را اسقاط کردیم که ۸۰۰۰ دستگاه آن تاکسی بوده است، گفت: در سالجاری ۱۶۸ هزار خودروی غیرتاکسی اسقاط شده است. به گزارش مناقصهمزایده، مهران سالاریه؛ در اولین مجمع عمومی اتحادیه سازمانهای مدیریت حملونقل شهرداریهای کشور، با اشاره […]
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه