قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیما بین ایرانایر و ATR امضا شد پرورش گفت: این هواپیماها ۷۰ نفره و ملخی است و در مسافتهای کوتاه و محلی کاربرد دارد. طول پرواز این هواپیما در حالت حمل مسافر ۱۵۰۰ کیلومتر است و ۶۵۰ کیلوگرم در ساعت مصرف سوخت دارد. به گزارش مناقصهمزایده، قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیما […]
قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیما بین ایرانایر و ATR امضا شد
پرورش گفت: این هواپیماها ۷۰ نفره و ملخی است و در مسافتهای کوتاه و محلی کاربرد دارد. طول پرواز این هواپیما در حالت حمل مسافر ۱۵۰۰ کیلومتر است و ۶۵۰ کیلوگرم در ساعت مصرف سوخت دارد.
به گزارش مناقصهمزایده، قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیما بین ایرانایر و ATR به امضا رسید.
مدیرعامل ایرانایر با تشریح جزییات این قرارداد گفت: ۴ فروند از این هواپیماها تا یک ماه آینده تحویل این شرکت خواهد شد و باقی هواپیماها نیز مطابق زمانبندی ذکر شده در قرارداد به ایرانایر تحویل داده خواهد شد.
پرورش ادامه داد: این هواپیماها ۷۰ نفره و ملخی است و در مسافتهای کوتاه و محلی کاربرد دارد. طول پرواز این هواپیما در حالت حمل مسافر ۱۵۰۰ کیلومتر است و ۶۵۰ کیلوگرم در ساعت مصرف سوخت دارد.
وی ادامه داد: این هواپیماها تا پایان سال ۲۰۱۸ به کشورمان تحویل داده خواهد شد و ۲۰ فروند دیگر نیز در صورت تمایل تحویل خواهد داد.
پرورش ادامه داد: در مجموع ما ۹ فروند هواپیما تا پایان سال جاری میلادی تحویل خواهیم گرفت؛ ضمن آنکه در این قرارداد مانند سایر قراردادهایی که با شرکتهای هواپیماسازی همچون ایرباس و بوئینگ منعقد کردیم، شرکت ATR موظف است کلیه خدمات پشتیبانی از قبیل همکاری در تولید قطعات در مباحث سختافزاری و نرمافزاری را پشتیبانی کنند. ضمن آنکه این شرکت متعهد است در زمینه آموزش خلبان و تکنسینهای فنی نیز ما را پشتیبانی کنند.
در حاشیه امضای این قرارداد، کریستینشرر، مدیرعامل شرکت ATR با ابراز خشنودی از حضور در ایران و امضای این قرارداد گفت: شما بهترین نوع از هواپیماهای محلی را خریداری کردید و در حال حاضر این هواپیماها در ۲۰ شرکت هوایی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار میگیرند و بیش از ۷۰ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادهاند.
وی ادامه داد: مطابق قرارداد ما متعهد شدیم کلیه حمایتها و پشتیبانیهای فنی را از قبیل تولید قطعات و آموزشهای فنی به شرکت هما ارایه دهیم. ضمن آنکه در صورت تمایل شرکت ایرانایر آمادگی داریم تا ۸ فروند از این هواپیماها را تأمین مالی کنیم.
مذاکره برای ورود بوئینگ از اردیبهشت ماه ادامه دارد
در ادامه پرورش اظهار داشت: برخیها فقط به دنبال ایراد گرفتن از این هواپیماها هستند و شائبههایی همچون برد پرواز کم، ایرادات فنی و عدم استفاده آنها در خطوط بینالمللی را مطرح میکنند این در حالی است که از تاریخ ۲۳ دی ماه که هواپیمای ایرباس A321 وارد ناوگان شد در شبکه حمل و نقل داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گرفته است
به گزارش ایلنا، در حاشیه امضای قرارداد بین ایرانایر و شرکت ATR مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از برخی بداخلاقیها در خصوص هواپیماهای تازه وارد به این ناوگان هواپیمایی گفت: برخیها فقط به دنبال ایراد گرفتن از این هواپیماها هستند و شائبههایی همچون برد پرواز کم، ایرادات فنی و عدم استفاده آنها در خطوط بینالمللی را مطرح میکنند این در حالی است که از تاریخ ۲۳ دیماه که هواپیمای ایرباس A321 وارد ناوگان شد در شبکه حمل و نقل داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گرفته است و تا روز گذشته ۸۱۵ ساعت پرواز داشته و بیش از ۶۸ هزار مسافر جابهجا کرده است و بهطور متوسط روزی ۱۰ ساعت پرواز داشته است.
وی ادامه داد: این در حالی است که به دلیل جدید بودن این هواپیما برخی ملاحظات انجام شده و به قول معروف با احتیاط با آن برخورد کرده اما در آینده نزدیک آن را به نورم جهانی که ۱۴ ساعت پرواز در روز است خواهیم رساند این در حالی است که چک کلاس A آن ۳ روز پیش انجام شد و فقط یک روز طول کشید از سوی دیگر هواپیمای فوکری الان در آشیانه موجود است که سن آن ۲۳ سال است و یک هفته مشغول چک کلاس A است و هزینههایی که برای آن میشود بیش از دو برابر این هواپیمای نو است. این تنها یک نمونه از تفاوتهای بین هواپیمای نو و قدیمی است.
مدیرعامل ایرانایر تصریح کرد: هواپیمای A330 نیز ۱۵۱ ساعت پرواز داشته و دیگر هواپیمای این مدل نیز که در اواخر سال تحویل گرفتیم ۵۵ ساعت پرواز داشته است. مطابق قراردادی که ما ایرباس داریم، باید از کمک خلبان فرانسوی در ماههای اول استفاده کنیم این در حالی است که ۲۹ خلبان ما در حال آموزش توسط این شرکت هستند.
وی ادامه داد: مطابق قوانین بینالمللی هر هواپیمایی که در خطوط بینالمللی تردد کند؛ بایستی مجوزهای خاص خود را دریافت کند که ما مجوز A321 را قبلاً اخذ کردیم، نیز چند روز پیش مجوز دو ایرباس دیگر را گرفتیم و از اردیبهشت ماه آنها نیز وارد خطوط بینالمللی خواهد شد.
وی در خصوص تحویل پیش از موعد بوئینگ ۷۷۷ گفت: مطابق قرارداد اولین فروند از این هواپیما قرار بود در اردیبهشت ماه ۹۷ تحویل ما شود اما این شرکت پیشنهاد داده با توجه به اینکه هواپیمای ترکیشایرلاینز آمادگی تحویل یکی از سفارشات خود را ندارد آن را به ما بدهد. این اتفاق در بسیاری از ایرلاینها صورت میگیرد و چیز عجیبی نیست. با توجه به اینکه نمایندگان بوئینگ از روزهای قبل برای مذاکرات در تهران هستند ما این موضوع را نیز با آنها بحث خواهیم کرد و اگر شرایط ما احراز شود این هواپیما را یک ماه و نیم دیگر تحویل خواهیم گرفت.
همکاری هما با ATR در ارایه خدمات پشتیبانی، فنی و اقتصادی
مدیر کمپانی ATR از همکاری با هما در ارایه خدمات پشتیبانی، فنی و اقتصادی خبر داد.
کریستین شرر، مدیر کمپانی ATR در مراسم امضای قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای ATR با بیان اینکه ایران خریدار یکی از موفقترین و کارآمدترین هواپیماهای توربوتراپ دنیا است، گفت: حدود ۲۰۰ شرکت هواپیمایی در جهان از این نوع هواپیما (ATR۷۲-۶۰۰) استفاده میکنند و بیش از ۷۰ درصد سهم بازار را به خودش اختصاص داده است.
کریستین شرر با بیان اینکه عملیاتی کردن این هواپیماها بسیار اقتصادی است، عنوان کرد: براساس یکی از بندهای قرارداد ایران و ATR این شرکت هواپیمایی در حوزه فنی، اقتصادی و عملیاتی ایران را پشتیبانی خواهد کرد که این مهم با هدف حفظ منافع مردم ایران انجام میشود.
وی در پایان سخنان خود لحظه قرارداد بین ATR و هما را تاریخی توصیف کرد و از تمام تیم مذاکرهکننده تشکر کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.