مهدی قرهداغلی – وجود وسایل نقلیه سالهاست که در اکثر کشورها همهگیر و عملاً جزئی از روزمرگی جامعه شده است. اما این وسایل به چندین دسته تقسیم میشوند، از جمله وسایل نقلیه موتوری دوچرخ و چهارچرخ و حتی با تعداد چرخهای بیشتر اما کوچکترین و کارآمدترین آنها که در جوامع شهری کاربرد بسزایی دارد خصوصاً […]
مهدی قرهداغلی – وجود وسایل نقلیه سالهاست که در اکثر کشورها همهگیر و عملاً جزئی از روزمرگی جامعه شده است. اما این وسایل به چندین دسته تقسیم میشوند، از جمله وسایل نقلیه موتوری دوچرخ و چهارچرخ و حتی با تعداد چرخهای بیشتر اما کوچکترین و کارآمدترین آنها که در جوامع شهری کاربرد بسزایی دارد خصوصاً در کشو ما، بخش موتورسیکلتها هستند که امروزه به طرز عجیبی در سطح خیابانها در حال تردد میباشند و همین امر نیز سبب شده که فقط به تعداد آنها روزانه افزوده شود و فکری برای از رده خارج کردن موتورسیکلتهای فرسوده نشود. تا جایی که فرسودگی در این بخش به معضلی بزرگ و تقریباً حلنشدنی تبدیل شده تا با حجم انبوه چندین میلیونی فرسودگی این ناوگان طرف باشیم. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی ابراهیمی؛ معاون برنامهریزی ستاد نوسازی ناوگان حملونقل، با اشاره به وجود ۱۱ میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده در کشور، گفت: به دلیل نبود مشوقها و الزامات قانونی، تاکنون اقدامی برای اسقاط این موتورسیکلتها انجام نشده است. مهدی ابراهیمی؛ معاون نوسازی ناوگان ستاد نوسازی ناوگان حملونقل، در جلسه بررسی راهکارهای نوسازی ناوگان موتورسیکلتهای فرسوده، یکی از معضلات اصلی موتورسیکلتهای فرسوده را آلایندگی چندبرابری نسبت به خودروهای فرسوده دانست و گفت: در کنار این امر مصرف بالای سوخت این موتورسیکلتها یکی از علل اصلی ناترازی انرژی در کشور است. وی با اشاره به عزم جدی ستاد نوسازی ناوگان حملونقل برای اسقاط و جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده، گفت: اقدامات خوبی در آییننامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو برای اسقاط موتورسیکلتهای فرسوده دیده شده است. وی افزود: در اصلاحیه جدید این آییننامه که در دست تدوین است، دولت در نظر دارد تا ضمن جداسازی جدول تولید گواهی اسقاط موتورسیکلت از خودرو و ارزشگذاری مستقل برای گواهی اسقاط موتورسیکلت، اقدامات لازم را درخصوص ترغیب مالکان موتورسیکلتهای فرسوده برای اسقاط وسیله نقلیه خود به عمل آورد تا جذابیت بیشتری برای اسقاط و جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده ایجاد شود. مهرداد پورخیابی؛ معاون نوسازی ناوگان ستاد نوسازی ناوگان حملونقل نیز، در این جلسه گفت: در حوزه جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده نوع موتورسیکلتهای عرضه شده برای متقاضیان و جذابیت آنها بسیار مهم است. در عین حال ایجاد زیرساختهای برخط در این حوزه و همافزایی در پرداخت تسهیلات ضروری است. در این جلسه نمایندگان موتورسیکلتسازان نیز ضمن بحث و تبادلنظر تأکید کردند در صورت مشارکت دولت و تخصیص منابع مورد نیاز امسال میتوانیم ۳۰۰ هزار موتورسیکلت فرسوده را اسقاط کنیم
گروه خودرو- سالهاست که مسئله آلودگی هوا به یکی از اساسیترین معضلات زیستمحیطی در کشور تبدیل شده است و با وجود تصویب قوانین و مقررات بسیار، برای مبارزه با این پدیده در دهههای گذشته، این معضل با تعداد بسیار زیاد ناوگان فرسوده و کمتوجهی به توسعه حملونقل عمومی سال به سال تشدید میشود. به گزارش […]
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه