وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر اینکه باید نظام ارزیابی مهارتی ایجاد کنیم تا شاهد جهش در مهارتیتر شدن دانشجویان باشیم، گفت: نظام نمرهدهی باید حذف یا جایگاه آن تضعیف شود و ارزیابی براساس توانمندی و مهارت دانشجویان صورت بگیرد. به گزارش ایسنا، حسین سیماییصراف؛ در مراسم تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه ملی […]
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر اینکه باید نظام ارزیابی مهارتی ایجاد کنیم تا شاهد جهش در مهارتیتر شدن دانشجویان باشیم، گفت: نظام نمرهدهی باید حذف یا جایگاه آن تضعیف شود و ارزیابی براساس توانمندی و مهارت دانشجویان صورت بگیرد. به گزارش ایسنا، حسین سیماییصراف؛ در مراسم تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه ملی مهارت، تأکید کرد: متأسفانه ما با صاحبان مدرکی مواجه هستیم که مهارت ندارند؛ حتی در رشتههایی که آموزش دیدند، نمیتوانند برای خودشان نیز کاری انجام دهند. این شکاف بین دانش و مهارت موجب شده که بازار کار از فارغالتحصیلان استقبال نکند. یکی از عوامل بیکاری و افزایش نرخ بیکاری ضعف در مهارت و توانمندی است. وزیر علوم، تأکید کرد: قانون تلاش کرده است شکاف فوق را پر کند؛ بهطوریکه باید ۴۰ درصد آموزشها مهارتی باشند. سیماییصراف؛ افزود: ما در وزارت علوم حمایت خوبی از دانشگاه ملی مهارت خواهیم کرد؛ بهطوریکه افزایش فوقالعادهای در بودجه جاری دانشگاه داشتیم و بودجه دانشگاه ۸۰ درصد رشد داشته است. سیماییصراف؛ خاطرنشان کرد: باید نظام ارزیابی مهارتی ایجاد کنیم تا شاهد جهش در مهارتیتر شدن دانشجویان باشیم؛ بهطوریکه نظام نمرهدهی باید حذف شود یا جایگاه آن تضعیف شود و ارزیابی براساس توانمندی و مهارت دانشجویان صورت بگیرد و معدل آنها براساس مهارت نرخگذاری شود نه تستزنی.
دیدگاه بسته شده است.