گروه خودرو- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، گفت: در توافقنامهای که با دولت و وزارتخانهها داشتیم، مقرر شد از محل تحقق ماده۱۲ و صرفهجویی در مصرف انرژی، یکمیلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد صفر و اقساط پلکانی به متقاضیان تاکسیهای برقی پرداخت شود. به گزارش مناقصهمزایده، شادی مالکی؛ مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی […]
گروه خودرو- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، گفت: در توافقنامهای که با دولت و وزارتخانهها داشتیم، مقرر شد از محل تحقق ماده۱۲ و صرفهجویی در مصرف انرژی، یکمیلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد صفر و اقساط پلکانی به متقاضیان تاکسیهای برقی پرداخت شود. به گزارش مناقصهمزایده، شادی مالکی؛ مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، گفت: بعد از پنج سال یک باتری نو ما بهازای باتری قبل به صورت رایگان به رانندگان تحویل داده خواهد شد. از سویی دیگر ایجاد پنج تعمیرگاه در سطح شهر برای تاکسیهای برقی در نظر گرفته شد. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ضمن ارائه گزارش عملکرد این سازمان با تأکید بر برقیسازی ناوگان بهعنوان سیاست سال گذشته و امسال شهرداری تهران، اظهار کرد: در سال قبل سه اولویت داشتیم که اولویت اول با توجه به فرسودگی ناوگان، نوسازی است. اولویت دوم هوشمندسازی و نظارت بر تاکسیها در این بستر و اولویت سوم رسیدگی به وضعیت رفاهی و معیشتی تاکسیرانان بوده است. وی افزود: از سههزار و ۳۰۰ پرونده نوسازی تاکسیها بنابر تأکید رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورا، هزارو۵۰۰ دستگاه تا پایان سال قبل تحویل داده شد و مبلغ تسهیلات را از ۱۵۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش دادیم. مالکی؛ با بیان اینکه دو خودرو در کنار خودروهای برقی به سبد پیشنهادی ما اضافه شد که ۴۰۰ درخواست را به دنبال داشت، یادآور شد: اختصاص بودجه برای بهسازی تاکسیها از اقدامات مثبت شورا بود. در بسیاری از موارد حتی خودروهایی که پنج سال از عمر آنها میگذرد، نیاز به بهسازی دارند و رانندگان به دلیل شرایط معیشتی امکان تعمیر ندارند و مجبورند به شهرهای دیگر برای دریافت معاینه فنی مراجعه کنند. در این راستا ۸۰ میلیون تومان وام بهسازی برای تاکسیها و ۱۰۰ میلیون تومان برای ونها در نظر گرفته شد. ۴۰۰ پرونده در همین راستا تشکیل شد و تفاهماتی با تعمیرگاهها در همین زمینه صورت گرفت. وی با بیان اینکه در سال قبل ونهای دریافتی از وزارت کشور نیز دنبال شد، تصریح کرد: تشریفات قانونی برای واگذاری این ونها پیگیری شد و بنا بر مطالبات تاکسیرانان و پیگیریهای صورت گرفته، مبلغ وام آنها به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و هزار نفر برای تحویل ونها ثبتنام کردند و صحتسنجی صورت گرفته و از روز شنبه هفته آینده به مدت یک هفته، مهلت بازدید برای رانندگان در نظر گرفته شده است. چنانچه برای هر دستگاهها بیش از یک نفر متقاضی وجود داشته باشد، قرعهکشی صورت خواهد گرفت. میانگین قیمت هر ون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است. مالکی؛ همچنین خاطرنشان کرد: با حمایت شورا و پیگیر شهردار تهران، شهرداری روند نوسازی ناوگان را با خودروهای برقی آغاز کرد و ما از اولین شهرهایی بودیم که توانستیم ۱۷۲ دستگاه تاکسی را با تمام چالشهای موجود وارد عرصه خدمتی کنیم. مشکلات این ۱۷۲ نفر با پیگیریهای مکرر و اعطای ۴۰۰ میلیون تومان با کارمزد پایین، به حداقل رسید. تعدادی از تاکسیها از خط فرودگاه وارد خطوط تاکسیرانی در محدودههای طرح ترافیک و آلودگی هوا شدند. وی با اعلام اینکه ۱۶۰ دستگاه نازل شارژ برای این خودروها نصب شده است، افزود: هزارو۷۵۲ دستگاه تاکسی در سال قبل وارد تهران شد و پلاکگذاری ملی آنها دنبال شده است. در توافقنامهای که با دولت و وزارت خانهها داشتیم، مقرر شد از محل تحقق ماده ۱۲ و صرفهجویی در مصرف انرژی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد صفر و اقساط پلکانی به متقاضیان تاکسیهای برقی پرداخت شود. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، گفت: بعد از پنج سال یک باتری نو ما بهازای باتری قبل به صورت رایگان به رانندگان تحویل داده خواهد شد. از سویی دیگر ایجاد پنج تعمیرگاه در سطح شهر برای تاکسیهای برقی در نظر گرفته شد. وی ادامه داد: معرفی به بانک رانندگان در هفته آینده انجام میشود و تا دو هفته آینده پلاکگذاری تاکسیها صورت خواهد گرفت. مالکی؛ با بیان اینکه ۴۵ هزار نفر در سامانه شهرزاد برای تاکسی برخط ثبتنام کردند و این طرح در ۲۰ هزار تاکسی اجرایی شده است، گفت: در تمام خطوط شناورسازی کرایه تاکسی اعمال و اجرایی شده است. وی افزود: نزدیک به ۴۰ هزار پروانه تاکسیرانی در سه ماه گذشته در سازمان صادر شده و در کمتر از یک هفته رانندگان موفق به دریافت این پروانه به صورت الکترونیک خواهند شد. مالکی؛ همچنین تصریح کرد: برای نخستینبار در سال گذشته تمام رانندگان تاکسی که دارای فرزندان کمتوان بودند، شناسایی شدند و تحت پوشش قرار گرفتند. مالکی؛ با بیان اینکه ۲۴ هزار نفر از رانندگان تحت پوشش بیمهتکمیلی قرار گرفتند، یادآور شد: رقم بیمهتکمیلی برای رانندگان کاملاً رایگان بود و خانوادههای آنها نیز تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، با بیان اینکه نسبت به یک سال گذشته بیش از ۱۰ هزار تاکسی بیش از قبل فعال شدهاند، تصریح کرد: ۱۰۵ خط تاکسیرانی در سال گذشته در سطح شهر ساماندهی شد. در چند سال گذشته این خطوط بازنگری نشده بودند. وی ادامه داد: این بازمهندسی باعث اعزام تعداد زیادی از رانندگان به خطوطی شد که شهروندان معطل حضور تاکسی بودند. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، با بیان اینکه رویکرد ما در نوسازی در دو حوزه برقی و غیربرقی است، یادآور شد: مبلغ تسهیلات از ۳۰۰ به ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه غیربرقی افزایش خواهد یافت. با چند شرکت خودروساز وارد مذاکره شدیم که نوسازی ونها را هم از مسیر اعطای تسهیلات دنبال میکنیم. مالکی؛ افزود: ۶۰ درصد از رقم ونها تسهیلات و مابقی آورده راننده و خودروی اسقاطی آنهاست. وی با بیان اینکه روند واگذاری تاکسیهای برقی در سالجاری ادامه خواهد یافت، گفت: در توافقنامه مقرر شد شش هزار دستگاه خودروی برقی به کلانشهرها تحویل داده شود که سهم تهران چهار هزار دستگاه است. یکی از تکالیف این بود که تاکسیها در محدودههای طرح ترافیک تردد کنند و در قرارداد با رانندگان، این موضوع را لحاظ کردهایم. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، گفت: تاکسیهای ویژه در سالجاری به تاکسی برخط اضافه خواهند شد. شهروندان میتوانند نرخ کرایه تاکسی را پیش از خروج از منزل در سامانه بسنجند و مدل حملونقلی خود را انتخاب کنند. وی با بیان اینکه بسیاری از رانندگان تاکسی ما بیمه تأمیناجتماعی ندارند، تصریح کرد: بعد از ۱۰ سال جلساتی با مدیران سازمان تأمین اجتماعی داشتیم که وعده مساعدت دادند. از شورا نیز میخواهیم در این زمینه به ما یاری برسانند. مالکی؛ همچنین تصریح کرد: تاکسیرانان یک ظرفیت بالقوه در سطح شهر هستند؛ اگر روی این ظرفیت برنامهریزی شود که در حوادث حضور پیدا کنند و آموزش ببینند، میتوان شاهد وضعیت بهتری در امدادرسانی در حوادث بود. در همین راستا، طرح هر تاکسیران یک آتشنشان، اجرایی شد.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه