در گزارش معاون آخوندی به روحانی تشریح شد تحول جدی راههای مازندران در دولت یازدهم معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر چند روز قبل رییسجمهوری به استان مازندران گزارشی از وضعیت راههای این استان مهم به روحانی ارایه کرد که نگاهی به آمارهای ارایه شده در آن نشان از تحول جدی مسیرهای مختلف […]
در گزارش معاون آخوندی به روحانی تشریح شد
تحول جدی راههای مازندران در دولت یازدهم
معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر چند روز قبل رییسجمهوری به استان مازندران گزارشی از وضعیت راههای این استان مهم به روحانی ارایه کرد که نگاهی به آمارهای ارایه شده در آن نشان از تحول جدی مسیرهای مختلف منتهی به استانهای شمالی در طول سالهای گذشته دارد.
به گزارش ایسنا، خیرا…خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در توضیحات خود به رییسجمهوری بهطور خاص وضعیت راههای منتهی به چند منطقه مسافرخیز شمالی کشور را بررسی کرد.
در جریان این گزارش وی به آخرین وضعیت محور فیروزکوه پرداخت که در حال حاضر مراحل پایانی توسعه خود را پشت سر میگذارد و جز چند منطقه محدود باقیمانده در دیگر نقاط به بهرهبرداری نهایی رسیده است.
طبق این گزارش، در دولت یازدهم با توجه به آنکه تنها حدود ۴۰ کیلومتر از کار توسعه و تعریض فیروزکوه باقیمانده این پروژه به عنوان اولویت اصلی راههای شمالی در دستور کار قرار گرفته است که با تکمیل حدود ۲۰۰۰ متر تونل برای این پروژه کار توسعه فیروزکوه به مرحله نهایی خود رسیده است.
براساس گفتههای خادمی در محور هراز نیز پروژه ۲۵ کیلومتری توسعه این محور در دستور کار قرار گرفته که با توجه به نیاز به ساخت ۵۰۰۰ متر تونل در آن به عنوان یکی از پیچیدهترین پروژههای عمرانی کشور آغاز بهکار کرده است.
طبق برآوردهای صورت گرفته در دولت یازدهم حدود ۱۷ کیلومتر از این پروژه آماده بهرهبرداری شده و به نظر میرسد در فاصلهای نه چندان دور طرح توسعه این محور نیز به پایان خود نزدیک میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در گزارش خود به پیشرفت ۵۰ درصدی قطعه نخست آزادراه تهران – شمال در طول دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: این پروژه که در طول ۱۷ سال تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی را به ثبت رسانده با اقدامات مثبتی که در ماههای گذشته انجام شده در حال حاضر به مرز پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی رسیده است و این امید وجود دارد که تا پایان عمر دولت یازدهم به بهرهبرداری نهایی برسد.
در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ نفر بهطور همزمان در ۱۳۳ جبهه کاری قطعه نخست آزادراه تهران – شمال را در دست ساخت دارند که از این نظر یکی از بزرگترین پروژههای راهسازی خاورمیانه بهشمار میرود.
خادمی همچنین رفع گلوگاههای ترافیکی نوار ساحلی خزر را نیز یکی دیگر از اولویتهای دولت یازدهم برشمرد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از شهرهای ساحلی مازندران کنارگذر مناسبی نداشتند با اولویتبندی که صورت گرفت در حال حاضر افتتاح کنارگذر ساری، نوشهر و تونل چالوس امکانپذیر شده و در روزهای آینده کنارگذر بابل نیز قابل بهرهبرداری خواهد شد. همچنین این امید وجود دارد که در سال ۱۳۹۶ نیز دو شهر مسافرخیز نور و محمودآباد نیز با نهایی شدن کارشان از نظر گلوگاههای ترافیکی به نقطهای مثبت برسند.
در حوزه ساخت راههای جدید نیز معاون آخوندی به محور قزوین – تنکابن اشاره کرد و توضیح داد: این محور که حدود ۱۴ کیلومتر تونل برای آن در نظر گرفته شده در طول سالهای گذشته پیشرفتی ۲۵ درصدی را به ثبت رسانده است و از ۲۰ درصد به ۴۵ درصد افزایش یافت. این امیدواری وجود دارد که با تکمیل این راه یک مسیر جدید برای اتصال شهرهای مرکزی کشور به استانهای شمالی به وجود بیاید و از اینرو پروژه قزوین – تنکابن با سرعت بالایی پیگیری میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.