گروه خودرو- مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، گفت: تا پایان سال از دو محصول جدید ایرانخودرو رونمایی میکنیم که یکی شاسیبلند و دیگری هم سدان (سواری) است. به گزارش مناقصهمزایده، عادل پیرمحمدی؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، در حاشیه تجلیل از کارگران نمونه خودروسازی، افزود: طی ۲۰ سال گذشته سرمایهگذاری جدیدی در ایرانخودرو صورت نگرفته است و […]
گروه خودرو- مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، گفت: تا پایان سال از دو محصول جدید ایرانخودرو رونمایی میکنیم که یکی شاسیبلند و دیگری هم سدان (سواری) است. به گزارش مناقصهمزایده، عادل پیرمحمدی؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، در حاشیه تجلیل از کارگران نمونه خودروسازی، افزود: طی ۲۰ سال گذشته سرمایهگذاری جدیدی در ایرانخودرو صورت نگرفته است و این سرمایهگذاری ۲۰ همتی به نوعی آغاز کار خواهد بود. وی درخصوص کیفیت و تولید در آینده ایرانخودرو، گفت: اگر بخواهیم به تولید یکمیلیون دستگاه برسیم باید تولیدی باکیفیت و با مصرف بنزین کمتری داشته باشیم هدفگذاری ما در مصرف بنزین بهطوری است که خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۵ لیتر مصرف کند که این امر نیازمند سرمایهگذاری در قطعات و مجموعهها و فناوریهای جدید است. مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، همچنین گفت: تا پایان سال از دو محصول جدید ایرانخودرو رونمایی میکنیم که یکی شاسیبلند و دیگری هم سدان (سواری) است. عادل پیرمحمدی؛ با اشاره به اینکه سرمایهگذاری برای یک بنگاه اقتصادی باید سودده باشد، افزود: اصرار به رویه قیمتگذاری دستوری موجب شده در بخشخصوصی به ویژه قسمت قطعهسازی کسی مایل برای سرمایهگذاری نباشد زیرا بازگشت سرمایه بسیار سخت شده است. مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، با انتقاد از قیمتگذاری دستوری، گفت: مواد اولیه در بورس کالا عرضه میشود و قیمت آن را ارز تعیین میکند، اما متأسفانه محصول نهایی تابع قیمتگذاری دستوری است که موجب شده بنگاههای اقتصادی مانند خودروسازیها دچار زیان انباشته شوند. عادل پیرمحمدی؛ همچنین گفت: از اوایل فروردین امسال روند ثبت سفارش به کُندی انجام میشود که ادامه این روند، تولید را با چالش مواجه میکند، اگر بناست تولید افزایش یابد باید چالشهایی از این دست رفع شود. مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، درخصوص کسری خودرو و تحویل ندادن به مشتری، گفت: این تعداد در حالحاضر به ۲۰ هزار عدد رسیده که تولید کمتر از دو هفته شرکت ایرانخودرو است. عادل پیرمحمدی؛ درخصوص تولید اتوبوس هم، گفت: وقتی ۵۱ درصد این خودروها در داخل تولید میشود چرا باید اتوبوس را از خارج بخریم و ارز را خارج کنیم. مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، گفت: برای ساخت خودرو ۶۰ صنعت بالادستی درگیر هستند و باید به ما خدمات بدهند تا بتوانیم خودروی با کیفیت تولید کنیم. در این بین اگر بهطور نمونه چالشهایی مانند ثبت سفارش قطعات، تولید را روزانه ۸۰۰ دستگاه کاهش دهد به همین مقدار هم دیگر صنایع مانند آلومینیوم، مس و فولاد هم دچار چالش و انباشت مواد میشوند. عادل پیرمحمدی؛ درخصوص خروج برخی خودروها از خط تولید هم، گفت: امسال تولید دو خودروی پارس و سمند به دلیل عمر بالا متوقف خواهد شد. همچنین دنا و تارا با قوای محرکه جدید و تارای هیبریدی وارد بازار خواهد شد. مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، گفت: در حالحاضر در همه محصولات ضررده هستیم و قیمت تمام شده بالاتر از قیمتی است که به دست مصرفکننده میرسد. عادل پیرمحمدی؛ ادامه داد: سال ۹۰ خودرو را لیزینگی و به صورت قسطی میفروختیم، اما در حالحاضر با قیمتهای دستوری، افراد زیادی برای خرید خودرو صف کشیدند. ما در این سالها چیزی حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رانت را بین مردم توزیع کردیم و در این بین نه دولت توانسته مالیات خود را از این پول بگیرد نه ما به سود خود رسیدهایم. همچنین درخصوص تولید خودرو در ابتدای امسال نیز گروه صنعتی ایرانخودرو با تولید ۲۹ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو در فروردین ماه امسال توانسته افزایش ۱۵٫۹ درصد شمارگان تولید را رقم بزند. تسریع در آمادهسازی خطوط تولید در طول تعطیلات ابتدای سال به همت کارکنان حوزه تعمیرات و نگهداری برای تولید آغاز سال کاری و از سوی دیگر آمادگی شبکه تأمین و تولید از عوامل اصلی افزایش تولید در فروردین ماه امسال بوده است. برنامهریزیهای دقیق در حوزه خرید و همکاری فوقالعاده سازندگان زنجیره تأمین با تیم مدیریتی ایرانخودرو منجر به افزایش شمارگان تولید در این شرکت خودروساز شده است. ایجاد شرایط پایدار در محیط کسبوکار با تمرکز بر ارتقای کیفیت محصولات از الزامات امسال تحقق اهداف تولید در این گروه صنعتی است. رفع مشکلات تخصیص منابع مالی، ایجاد شرایط تعیین قیمت محصولات متناسب با هزینهها با هدف توقف زیاندهی تولید و اصلاح فرآیندهای ثبت سفارش کالا در شبکه تأمین و تخصیص ارز، کمک میکند تا محصولات با کیفیت تولید شود و در اختیار مشتریان قرار گیرد.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه