راه‌آهن غرب نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

  مدیرکل راه ‌و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: سوت قطار راه‌آهن غرب در صورت تأمین اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی تا پایان سال ۹۵ شنیده می‌شود. عبدا… بهادری در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان این‌که راه‌آهن غرب یکی از زیرساخت‌های حیاتی منطقه غرب کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: پس از تأمین این اعتبار فاز نخست این […]

 

مدیرکل راه ‌و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: سوت قطار راه‌آهن غرب در صورت تأمین اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی تا پایان سال ۹۵ شنیده می‌شود.

عبدا… بهادری در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان این‌که راه‌آهن غرب یکی از زیرساخت‌های حیاتی منطقه غرب کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: پس از تأمین این اعتبار فاز نخست این طرح از ایستگاه ملایر به فیروزان به طول ۸۰ کیلومتر در ۶ ماه اول و فاز دوم از فیروزان به کرمانشاه در ۶ ماه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در مورد قطعه پایانی راه‌آهن غرب کشور بیان ‌کرد: قرارداد راه‌آهن غرب کشور از ایستگاه کرمانشاه تا مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین به طول ۳۳۰ کیلومتر نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که عملیات اجرایی این قطعه نیز در دست اجرا است.

بهادری بزرگراه کربلا را دیگر زیرساخت با اهمیت کرمانشاه و منطقه غرب کشور دانست و بیان ‌کرد: عملیات اجرایی این طرح ملی در غرب استان کرمانشاه و حد فاصل اسلام‌آباد غرب به قصرشیرین و مرز خسروی به طول ۱۲۲ کیلومتر از سال ۸۶ آغاز و تاکنون ۳۳ کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: برای افتتاح ۳۵ کیلومتر از قطعات دوم، سوم، پنج ب و قسمتی از کنار گذر کرندغرب از این بزرگراه در سال ۹۵ تلاش می‌شود و امسال در صورت تأمین اعتبار باقیمانده مسیر در قطعه چهارم و ۵ الف و تکمیل قطعه ۷ و تقاطع غیرهمسطح ابتدای شهر سرپل‌ذهاب به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه‌و شهرسازی استان کرمانشاه خاطرنشان‌کرد: کار مطالعاتی قطعات ۸، ۹ و ۱۰ از بزرگراه کربلا و کنار گذر شهر مرزی قصرشیرین به طول ۳۳ کیلومتر که بخشی از بزرگراه کربلا محسوب می‌شود آغاز شده است.

بهادری عمران بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه را از دیگر طرح‌های زیرساختی این منطقه بیان‌ کرد و افزود: برای تکمیل فعالیت‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی منطقه اورامانات، سومار، قصرشیرین و سرپل ذهاب در امسال تلاش می‌شود.

وی به ادامه فعالیت‌های راهداری برای حذف نقاط پر خطر در محورهای استان کرمانشاه اشاره و بیان ‌کرد: کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای نیازمند موشکافی عوامل مؤثر در آن است و اداره کل راه‌ و شهرسازی برای به حداقل رساندن عوامل خطر در جاده‌ها تلاش می‌کند.

 

مدیرکل راه‌و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان این‌که تلاش برای برنامه‌ای منسجم و کارشناسی شده نیاز است، افزود: وقتی سخن از زیرساخت‌ها و مرزهای این استان به عنوان فرصتی برای رشد و توسعه استان به میان می‌آید برنامه‌ریزی اصولی ضرورت می‌یابد.