آغاز جشن‌های ملی کره‌شمالی همزمان با تهدیدهای نظامی آمریکا

آغاز جشن‌های ملی کره‌شمالی همزمان با تهدیدهای نظامی آمریکا در حالی که هزاران تن از سربازان کره شمالی در میدان کیم‌ایل‌سونگ و همزمان با آغاز جشن‌های این کشور دست به رژه نظامی زدند، پیونگ یانگ از دولت آمریکا خواسته تا به «هیستری نظامی خطرناک» خود پایان دهد. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، کره […]

آغاز جشن‌های ملی کره‌شمالی همزمان با تهدیدهای نظامی آمریکا

در حالی که هزاران تن از سربازان کره شمالی در میدان کیم‌ایل‌سونگ و همزمان با آغاز جشن‌های این کشور دست به رژه نظامی زدند، پیونگ یانگ از دولت آمریکا خواسته تا به «هیستری نظامی خطرناک» خود پایان دهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، کره شمالی جشن‌های ملی خود را با رژه گسترده نظامی برای بزرگداشت تولد کیم‌ایل‌سونگ، بنیانگذار این کشور از امروز شنبه آغاز کرد و هشدار داد که آماده است تا دست به شدید‌ترین اقدام در پاسخ به هر گونه تجاوزی از سوی آمریکا بزند «مگر آن‌که دولت این کشور به هیستری نظامی خود پایان دهد».

در همین حال گمانه‌زنی‌‌ها درباره این‌که پیونگ‌یانگ در حال آماده‌سازی برای انجام یک آزمایش جدید اتمی است، شدت گرفته است. خودروهای نظامی و ده‌ها هزار تن از سربازان کره شمالی میدان کیم ایل سونگ در پایتخت را با حضور خود پر کرده و با مارش نظامی وفاداری خود را به کیم‌جونگ‌اون، رهبر این کشور اعلام کردند.

یکی از مقامات ارشد کره شمالی با حضور در این رژه نظامی، آمریکا را به ایجاد وضعیت جنگی متهم کرد و گفت: ما به یک جنگ تمام عیار با یک جنگ تمام عیار دیگر پاسخ می‌دهیم و با یک جنگ اتمی به شیوه خودمان پاسخ خواهیم داد.

در حالی که ناو هواپیمابر کارل وینسون آمریکا و گروه ضربتی آن به سمت شبه جزیره کره در حرکت هستند، شبکه خبری رسمی کره شمالی به نقل از رییس ستاد مشترک ارتش خلق این کشور هشدار داد که علیه اقدامات تحریک آمیز آمریکا دست به «مقابله‌ای بی‌رحمانه» می‌زند.

این شبکه خبری در گزارشی اعلام کرد: تصمیم آمریکا در اعزام ناوهای مسلح به آب‌های تنش‌زای شبه جزیره کره که با حملات اخیر آمریکا در سوریه و افغانستان همزمان است، تأکیدی بر این قضیه است که واشنگتن راه تهدید و ارعاب را برگزیده است. تقابل شدید ما با آمریکا و نیروی دریایی این کشور به شدید‌ترین وجه ممکن صورت خواهد گرفت. هیستری نظامی خطرناک دولت ترامپ به مرحله خطرناکی وارد شده است که نمی‌توان از آن گذشت.

ترامپ خطری برای «انبار باروت» کره شمالی است

وزیر دفاع سابق آمریکا هشدار داد: لفاظی‌های تند دولت واشنگتن نسبت به کره شمالی می‌تواند باعث تشدید تنش‌‌ها شود.

لئون پانه‌تا، وزیر دفاع سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی گفت: لفاظی‌های دولت دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا «تحریک‌آمیز» بوده و تنش‌‌ها را افزایش می‌دهد. به نظر من ما باید بسیار مراقب باشیم. ما نباید دست به هیچ اقدام «شتابزده و عجولانه‌ای» بزنیم. حتماً دلیلی وجود داشته که در سال‌های اخیر هیچ یک از رؤسای جمهور آمریکا به کره شمالی حمله نکردند.

وی افزود: ما با احتمال جنگ اتمی که می‌تواند جان میلیون‌‌ها تن را بگیرد مواجه هستیم. در نتیجه باید بسیار دقت کنیم.

این در حالی است که چندین تن از مقامات اطلاعاتی ارشد آمریکا به شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی اعلام کرده‌اند که اگر متوجه شوند کره شمالی قصد انجام آزمایش اتمی را دارد آماده‌اند تا حمله پیشگیرانه‌ای را علیه این کشور انجام دهد.

پیونگ‌یانگ نیز اعلام کرده که «رویداد بزرگی» نزدیک است.

پانه‌تا گفت: شکی نیست کره شمالی همانند یک «انبار باروت» است. اما ما در حال حاضر در زمانی به سر می‌بریم که با انجام آزمایش سلاح اتمی احتمال تحریک بالاتر رفته و خطرات زیادی به همراه دارد. همان‌طور که می‌دانید لفاظی‌های ترامپ تنش‌‌ها را افزایش داده است.

وی افزود: ما در سئول ۲۰ میلیون تن را داریم که می‌توانند هدف حمله بالقوه کره‌شمالی قرار گیرند. ما این فرصت را به چین داده‌ایم تا برای حل این مسأله مشارکت کند. اجازه دهید ببینیم آنها چه کاری انجام می‌دهند. به نظر می‌رسد که ترامپ از وعده شی‌جینپینگ، رییس‌جمهور چین راضی و خشنود است.

 

ترامپ اخیراً با رییس‌جمهور چین دیدار کرده و تأکیدکرد که می‌خواهد از کمک پکن در حل مسأله کره شمالی برخوردار باشد.