تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در گروه سایپا

تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در گروه سایپا مدیرعامل گروه سایپا در نشست کمیسیون صنایع مجلس و خودروسازان و قطعه‌سازان ضمن تأکید بر نقش تعامل بین ذی‌نفعان درون‌سازمانی و برون‌سازمانی به‌ویژه قطعه‌سازان، گفت: اگر تعامل بین قطعه‌سازان و خودروسازان وجود نداشت سایپا نمی‌توانست تولیدات خود را از ۳۵۰ هزار دستگاه به ۶۰۰هزار دستگاه برساند. به […]

تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در گروه سایپا

مدیرعامل گروه سایپا در نشست کمیسیون صنایع مجلس و خودروسازان و قطعه‌سازان ضمن تأکید بر نقش تعامل بین ذی‌نفعان درون‌سازمانی و برون‌سازمانی به‌ویژه قطعه‌سازان، گفت: اگر تعامل بین قطعه‌سازان و خودروسازان وجود نداشت سایپا نمی‌توانست تولیدات خود را از ۳۵۰ هزار دستگاه به ۶۰۰هزار دستگاه برساند.

به گزارش سایپانیوز، در اولین نشست اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در سال جدید که مدیران ارشد دو خودروساز بزرگ کشورمان و تأمین‌کنندگان حضور داشتند. حاضرین ضمن تأکید بر تعامل بیش‌تر جهت افزایش تولید در سال ۹۶، راهکارهای این موضوع را بررسی کردند.

مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این نشست تصریح کرد: قطعه‌سازان نقش بی‌بدیلی در تأمین به موقع قطعات در سال ۹۵ داشته‌اند و امیدواریم با توجه به برنامه افزایش تولید خودرو در سال جاری کماکان قطعه‌سازان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بتوانند نقش صنعت، به ویژه خودروسازی را در تحقق منویات مقام‌معظم‌رهبری و شعار سال به خوبی ایفا کنند.

جمالی با بیان این‌که ۸۰ درصد صنعت خودروسازی توسط قطعه‌سازان مدیریت می‌شود، گفت: آنچه که در صنعت خودروسازی رخ می‌دهد ۲۰ درصد آن را خودروسازان و ۸۰ درصد را قطعه‌سازان مدیریت می‌کنند و خودروسازی در واقع به عنوان تلفیق‌کننده عمل می‌کند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این‌که بحران جهانی برای صنعت خودروسازی به وجود آمد، افزود: رکود در تمامی بخش‌ها از جمله مسکن وجود دارد اما در خودروسازی به دلیل تعامل مناسب قطعه‌سازان و خودروسازان بحران به خوبی مدیریت شده است.

جمالی با اشاره به این‌که خودروسازی توانسته در مدت زمانی کم‌تر از دو سال پس از اجرایی شدن برجام خود را بازسازی کند، ادامه داد: اگر تعامل بین قطعه‌سازان و خودروسازان وجود نداشت سایپا نمی‌توانست تولیدات خود را از ۳۵۰هزار دستگاه به ۶۰۰ هزار دستگاه برساند.

 

مدیرعامل سایپا با بیان این‌که فروش و تولید خودرو در کشور کار ساده‌ای نیست، تصریح کرد: به باور ما در سال جاری نقش تحریک تقاضا در بازار داخلی بسیار مهم هست و گروه سایپا با استفاده از طرح‌های مناسب همچون: صادرات و خروج خودروهای فرسوده، سعی بر تأمین نیاز بازارهای داخلی و خارجی خواهد کرد.