نائبرئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی تهران، گفت: بازار خودرو بهخاطر نوسان قیمت ارز همچنان در رکود بهسر میبرد و خریدار و فروشنده در انتظار ثبات قیمتها هستند. به گزارش ایرنا، اسد کرمی؛ با اشاره به جزییات بازار خودرو، اظهار داشت: قیمت خودروهای داخلی تا حدودی ثابت است ولی قیمت خودروهای خارجی نزدیک به ۱۰ درصد افزایش […]
نائبرئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی تهران، گفت: بازار خودرو بهخاطر نوسان قیمت ارز همچنان در رکود بهسر میبرد و خریدار و فروشنده در انتظار ثبات قیمتها هستند. به گزارش ایرنا، اسد کرمی؛ با اشاره به جزییات بازار خودرو، اظهار داشت: قیمت خودروهای داخلی تا حدودی ثابت است ولی قیمت خودروهای خارجی نزدیک به ۱۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. نائب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی تهران، با بیان اینکه خریداری در بازار نیست، گفت: خریداران و فروشندگان منتظر هستند تا قیمتها به ثبات برسد و از اینرو میتوان گفت؛ بازار در بلاتکلیفی به سر میبرد. کرمی؛ با اشاره به توقف واردات خودرو به دلیل روشن نبودن وضعیت تعرفه واردات در سالجاری خواستار تعیینتکلیف سریعتر موضوع در دولت شد و خاطرنشان کرد که واردات خودرو به تنظیم بازار کمک شایانی میکند. در قانون بودجه امسال، مجلس تعرفه ۱۰۰درصدی را برای واردات خودرو در نظر گرفته است اما محمدعلی دهقاندهنوی؛ رئیس سازمان توسعه تجارت، به تازگی از مخالفت این سازمان با تعرفههای بالای خودروهای وارداتی خبر داده و گفته است که فعلاً تعرفه ۱۰۰درصدی واردات ممکن نیست و اجرایی نمیشود. این در حالی است که محمدعلی دهقاندهنوی؛ در حاشیه نشست خبری نمایشگاه ایراناکسپو در جمع خبرنگاران، درباره تعرفه ۱۰۰درصدی واردات خودرو برای سالجاری، اظهار داشت: موضوع تعرفه واردات خودرو ریشه در لایحه بودجه سالجاری دارد؛ این سازمان از ابتدا با استفاده ابزاری از تعرفهها بهعنوان منبع درآمد بودجهای مخالف بود. رئیس سازمان توسعه تجارت، با اشاره به اینکه پس از ابلاغ قانون بودجه، در تاریخ ۱۶ فروردینماه (نخستین روز کاری بعد از تعطیلات نوروز) نامهای به گمرک ارسال کرده است، اظهار داشت: در این نامه تأکید شد که ماده قانونی مذکور به صراحت اعلام میکند «باید ارز تخصیص پیدا کند و در ازای آن تعرفه واردات خودرو ۱۰۰درصد باشد» اما آییننامه اجرایی آن باید با همکاری سازمان برنامه و بودجه، بانکمرکزی و وزارت صمت تهیه و ابلاغ شود. وی با تأکید بر اینکه تا زمانی که چنین آییننامهای تدوین و ابلاغ نشده، هیچ خودرویی مشمول تعرفه ۱۰۰درصدی نمیشود و همان تعرفههای قبلی که در کتاب مقررات آمده، ملاک عمل خواهد بود، خاطرنشان کرد: ما در جلسات نیز بارها اشاره کردیم که براساس تفسیر ما از این ماده قانونی، میتوان در آییننامه اجرایی، خودروهای خاصی را از این طرح خارج کرد. از جمله خودروهای برقی، هیبریدی یا حتی خودروهایی با موتور زیر ۱۵۰۰ سیسی و اگر این پیشنهادها اجرا شود، التهابهای بازار نیز کاهش خواهد یافت.
بازار خودرو به سمتی رفته که تنظیمگری قربانی درآمدزایی شده است. کارشناسان معتقدند؛ نبود شفافیت در سیاستهای واردات، نوسانات ارزی و ناهماهنگی بین نهادهای تصمیمگیر، نهتنها مصرفکننده را بلاتکلیف گذاشته، بلکه بسیاری از فعالان بازار را به حاشیه رانده است. حدود دو سال از آغاز دوباره واردات خودرو پس از وقفهای ششساله میگذرد، اما این […]
گروه خودرو- با در نظر گرفتن اینکه ایران در حال مذاکره با آمریکاست و دور اول آن هم با استناد به اخبار منتشر شده، موفقیتآمیز بوده و همین مسئله سبب شده که قیمت ارز روند کاهشی به خود بگیرد، اما آیا این کاهش نرخ ارز سبب آن میشود که قیمت خودروها نیز در بازار داخلی […]
گروه خودرو- با توجه به اینکه بازار خودرو در ماههای پایانی سال گذشته در بدترین شرایط موجود بهسر میبرد و عملاً بدون مشتری به کار خود پایان داد که همه چشم امیدها به سال جدید برای رونق بازار بود. اما با گذشت ۲۰ روز از سال جدید، همچنان این بازار در کُما بهسر میبرد و […]
با رکود سنگین بازار خودرو و فاصله شدید سوددهی از دیگر بازارهای سرمایهای، بازار خودرو برای واسطهگران تا حد زیادی از سکه افتاده است و با افت انگیزه دلالان و خروج نسبی آنها از این بازار، تعداد متقاضیان طرحهای فروش به شدت کاهش یافته است؛ اتفاقی که شانس خرید خودرو از کارخانه را برای مصرفکنندگان […]
دیدگاه بسته شده است.