نائبرئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی تهران، گفت: بازار خودرو بهخاطر نوسان قیمت ارز همچنان در رکود بهسر میبرد و خریدار و فروشنده در انتظار ثبات قیمتها هستند. به گزارش ایرنا، اسد کرمی؛ با اشاره به جزییات بازار خودرو، اظهار داشت: قیمت خودروهای داخلی تا حدودی ثابت است ولی قیمت خودروهای خارجی نزدیک به ۱۰ درصد افزایش […]
نائبرئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی تهران، گفت: بازار خودرو بهخاطر نوسان قیمت ارز همچنان در رکود بهسر میبرد و خریدار و فروشنده در انتظار ثبات قیمتها هستند. به گزارش ایرنا، اسد کرمی؛ با اشاره به جزییات بازار خودرو، اظهار داشت: قیمت خودروهای داخلی تا حدودی ثابت است ولی قیمت خودروهای خارجی نزدیک به ۱۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. نائب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی تهران، با بیان اینکه خریداری در بازار نیست، گفت: خریداران و فروشندگان منتظر هستند تا قیمتها به ثبات برسد و از اینرو میتوان گفت؛ بازار در بلاتکلیفی به سر میبرد. کرمی؛ با اشاره به توقف واردات خودرو به دلیل روشن نبودن وضعیت تعرفه واردات در سالجاری خواستار تعیینتکلیف سریعتر موضوع در دولت شد و خاطرنشان کرد که واردات خودرو به تنظیم بازار کمک شایانی میکند. در قانون بودجه امسال، مجلس تعرفه ۱۰۰درصدی را برای واردات خودرو در نظر گرفته است اما محمدعلی دهقاندهنوی؛ رئیس سازمان توسعه تجارت، به تازگی از مخالفت این سازمان با تعرفههای بالای خودروهای وارداتی خبر داده و گفته است که فعلاً تعرفه ۱۰۰درصدی واردات ممکن نیست و اجرایی نمیشود. این در حالی است که محمدعلی دهقاندهنوی؛ در حاشیه نشست خبری نمایشگاه ایراناکسپو در جمع خبرنگاران، درباره تعرفه ۱۰۰درصدی واردات خودرو برای سالجاری، اظهار داشت: موضوع تعرفه واردات خودرو ریشه در لایحه بودجه سالجاری دارد؛ این سازمان از ابتدا با استفاده ابزاری از تعرفهها بهعنوان منبع درآمد بودجهای مخالف بود. رئیس سازمان توسعه تجارت، با اشاره به اینکه پس از ابلاغ قانون بودجه، در تاریخ ۱۶ فروردینماه (نخستین روز کاری بعد از تعطیلات نوروز) نامهای به گمرک ارسال کرده است، اظهار داشت: در این نامه تأکید شد که ماده قانونی مذکور به صراحت اعلام میکند «باید ارز تخصیص پیدا کند و در ازای آن تعرفه واردات خودرو ۱۰۰درصد باشد» اما آییننامه اجرایی آن باید با همکاری سازمان برنامه و بودجه، بانکمرکزی و وزارت صمت تهیه و ابلاغ شود. وی با تأکید بر اینکه تا زمانی که چنین آییننامهای تدوین و ابلاغ نشده، هیچ خودرویی مشمول تعرفه ۱۰۰درصدی نمیشود و همان تعرفههای قبلی که در کتاب مقررات آمده، ملاک عمل خواهد بود، خاطرنشان کرد: ما در جلسات نیز بارها اشاره کردیم که براساس تفسیر ما از این ماده قانونی، میتوان در آییننامه اجرایی، خودروهای خاصی را از این طرح خارج کرد. از جمله خودروهای برقی، هیبریدی یا حتی خودروهایی با موتور زیر ۱۵۰۰ سیسی و اگر این پیشنهادها اجرا شود، التهابهای بازار نیز کاهش خواهد یافت.
گروه خودرو- دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازی خودروی کشور، ضمن انتقاد از ساختار معیوب صنعت خودرو و نقش سیاستگذاریهای نادرست، از شکاف عمیق میان قیمت تمامشده و بازار خودرو گفت و اعلام کرد: در سالهای اخیر، ۶۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان یا همان سوبسید سیاه توزیع شده که هیچکدام به جیب ملت […]
گروه خودرو- صنعت و بازار خودرو همواره با چالشهای متعددی روبهرو بوده که همین امر سبب ایجاد شرایط سختی در این حوزه شده است. از سویی دیگر زدوبندهایی که در پشت صحنه این صنعت وجود دارد، خبر از لابیبازی برخی سودجویان داد که نفعشان در نابسامانی بازار خودرو است. به گزارش مناقصهمزایده، در همین راستا، […]
کاهش تقاضای مؤثر، این روزها بازار خرید و فروش خودرو را با رکود قابلتوجهی مواجه کرده و شاید بتوان گفت؛ بهنوعی بازار خودرو قفل شده است. وضعیتی که اگرچه باعث فروکش کردن تب سوداگری در بازار شده، اما تشدید آن در ماههای اخیر خودروسازان را با بحران نقدینگی مواجه کرده و میتواند آغازی بر بحران […]
با سیاست اصلاح قیمت در صنعت خودرو، فرصتی طلایی برای حذف دلالی، دسترسی مستقیم مصرفکننده به خودرو از کارخانه و بازگشت خودروسازان به مسیر سوددهی فراهم شده است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از بازار، در سالهای گذشته، بازار خودروی ایران به دلایل عدیده مانند؛ اختلاف قیمت کارخانه و بازار، محدودیتهای عرضه، و سیاستگذاریهای غیرمنعطف […]
دیدگاه بسته شده است.