پاسخ رگولاتوری به شکایت کاربران در نوروز: هیچ مشکلی گزارش نشد

  معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درمورد رصد شبکه‌های موبایلی در کشور در ایام نوروز ۹۵ تأکید کرد: وضعیت شبکه موبایل برای برقراری مکالمه و استفاده از اینترنت نرمال بود و مشکلی گزارش نشد. علی اصغر عمیدیان در گفت‌و‌گو با مهر، در مورد عملکرد کمیته ارتباطات در تعطیلات نوروز ۹۴ و در پاسخ به […]

 

معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درمورد رصد شبکه‌های موبایلی در کشور در ایام نوروز ۹۵ تأکید کرد: وضعیت شبکه موبایل برای برقراری مکالمه و استفاده از اینترنت نرمال بود و مشکلی گزارش نشد.

علی اصغر عمیدیان در گفت‌و‌گو با مهر، در مورد عملکرد کمیته ارتباطات در تعطیلات نوروز ۹۴ و در پاسخ به این سؤال که برخی مشترکان از وضعیت ارتباطات اینترنت موبایل در برخی شهرهای کشور اظهار نارضایتی کرده‌اند، گفت: هیچ‌گونه شکایت خاصی در این زمینه نداشته‌ایم و به ویژه در شهرهای شمالی با توجه به این‌که خود بنده آن‌جا حضور داشتم مشکلی دیده نشد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به حضور خود در شهرهای شمالی در تعطیلات نوروزی سال ۹۵ خاطرنشان کرد: تمامی شهرهای شمالی را رصد کردم و مشکلی در مورد اینترنت موبایل دیده نشد. نسل سوم و حتی نسل چهارم موبایل در تمامی شهرهای شمالی در دسترس بود و حتی نسل سوم در روستایی در منطقه رویان که بنده آن‌جا ساکن بودم آنتن می‌داد.

معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر این‌که وضعیت شبکه موبایل از نظر صوت و دیتا در این ایام نرمال بود، اضافه کرد: اگر خودم در این ایام در مناطق شمالی کشور نبودم حرف شما را می‌پذیرفتم اما براساس رصدی که انجام دادم با تمام سیم کارت‌های اپراتورها، نسل سوم موبایل را دریافت می‌کردم و مشکلی از نظر آنتن دهی و اینترنت نداشتم.

وی با اشاره به این‌که کم‌ترین آمار شکایت نیز به سامانه شکایات وزارت ارتباطات -۱۹۵- اعلام شد گفت: نه تنها در شهرهای شمالی، بلکه در شهرهای جنوبی نیز مشکل خاصی در این زمینه گزارش نشد.

عمیدیان با تأکید بر این‌که کمیته ارتباطات نوروزی تمامی نقاط پرتردد برای ایام عید را شناسایی و پیش‌بینی افزایش ظرفیت کرده بود ادامه داد: حدود ۳۵ آنتن سیار BTS در شمال کشور و ۱۰۰ آنتن در مشهد مقدس نصب شد. همچنین نصب آنتن سیار حتی در شهرهایی مانند شیراز نیز با همکاری اپراتورهای موبایل انجام شد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: اگرچه ممکن است در برخی موارد، اختلال مقطعی نیز وجود داشته باشد اما وضعیت برقراری ارتباطات در تعطیلات سال نو، قابل مقایسه با سال‌های قبل نبوده است. حتی ما نقاط کور جاده‌ای و حادثه‌خیز را شناسایی کرده و آنتنهای BTS سیار نصب کردیم.

وی با اشاره به این‌که کارهای زیادی برای برقراری ارتباطات بدون مشکل در ایام نوروز صورت گرفت گفت: گزارش و جمع‌بندی نهایی در مورد اقدامات انجام شده را ارایه خواهیم کرد. اما به جرأت می‌توانیم بگوییم که امسال کیفیت شبکه ارتباطی قابل قیاس با سال‌های قبل نبوده و آمار شکایات مردمی نیز گویای این موضوع است.

معاون وزیر ارتباطات با تأکید براین‌که حتی گزارش‌های موردی که دریافت می‌کنیم را نیز پیگیری می‌کنیم، افزود: ممکن است در برخی مواقع سیم کارت، گوشی و یا حتی مودم مشترک با مشکلاتی مواجه شده باشد که نباید آن را مشکل عام دانست اما اگر مشکل عام برای مشترکان یک منطقه وجود داشته باشد به ما گزارش کنید که آن را پیگیری کنیم.

 

برخی مشترکان و مسافران شهرهای شمالی در ایام عیدنوروز امسال از وضعیت اینترنت موبایل خود ناراضی بودند و اعلام کردند که نه تنها اینترنت نسل چهارم، بلکه اینترنت نسل سوم را نیز بر روی گوشی‌های خود نداشته‌اند.