وزیر راهوشهرسازی، در نخستین همایش علمی کاربردی مدیران و کارشناسان حقوقی این وزارتخانه بر ضرورت گفتمانسازی در دایره حقوقی وزارت راهوشهرسازی، شرکتها و سازمانهای تابعه و ادارات کل استانی تأکید کرد و گفت: با گفتمانسازی میتوان از تشکیل پرونده در مورد برخی از موضوعات حقوقی جلوگیری و آنها را ساماندهی کرد. به گزارش مناقصهمزایده به […]
وزیر راهوشهرسازی، در نخستین همایش علمی کاربردی مدیران و کارشناسان حقوقی این وزارتخانه بر ضرورت گفتمانسازی در دایره حقوقی وزارت راهوشهرسازی، شرکتها و سازمانهای تابعه و ادارات کل استانی تأکید کرد و گفت: با گفتمانسازی میتوان از تشکیل پرونده در مورد برخی از موضوعات حقوقی جلوگیری و آنها را ساماندهی کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، فرزانه صادق؛ در نخستین همایش علمی کاربردی مدیران و کارشناسان حقوقی وزارت راهوشهرسازی، ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه بندر شهیدرجایی، با اشاره به مرکزیت دایره حقوقی این وزارتخانه در دولت، اظهار کرد: وزارت راهوشهرسازی علاوه بر ارتباط گسترده با عموم مردم، در مورد مسئله واگذاری، بهرهبرداری و تغییرات زمین با وزارتخانههای جهادکشاورزی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، دانشگاهها، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، وزارت نیرو و… در ارتباط و تعامل است. صادق؛ ضمن تأکید بر اصل گفتمان و گفتمانسازی در دایره حقوقی، بیان کرد: با گفتمانسازی میتوان از تشکیل پرونده به خاطر برخی از موضوعات حقوقی جلوگیری و موضوعات حقوقی را قبل و بعد از تشکیل پرونده ساماندهی کرد. وزیر راهوشهرسازی، مبدأ اصلی گفتمانسازی در دایره حقوقی وزارت راهوشهرسازی را برگزاری نشستها و کارگاهها دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به یکسان بودن قوانین ابلاغی و برداشت متفاوت حقوقدانان؛ با به اشتراک گذاشتن تجارب استانها در مورد موضوعات یکسان و دستیابی به وحدت رویه از طریق گفتگو و گفتمان میتوان ضمن اصلاح برخی از بخشنامهها، بسیاری از پروندههای حقوقی را حلوفصل کرد. وی با اشاره به وظیفه صیانتگری دایره حقوقی مجموعه وزارت راهوشهرسازی نسبت به بیتالمال و حق مردم در بخش عمومی و خصوصی، اظهار کرد: ضمن تشکر و قدردانی از زحماتی که در حوزه حقوق عمومی کشیده میشود، تلاش شما در حقوق خصوصی باید توجه به بررسی و رسیدگی پروندههایی باشد که بعضاً با توجه مقررات و تعابیر مختلفی وجود دارد بخشخصوصی با مشکل مواجه میشود. صادق؛ با اشاره به ضرورت آگاهسازی مردم نسبت به حقوق مسافر در هواپیما، فرودگاه، پایانه و ایستگاه، تأکید کرد: مردم باید حقوق خود را از ما مطالبه کنند و ما باید پاسخگوی مطالبات مردم باشیم. در همین راستا معاونت حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارتخانه نسبت به راهاندازی یک سامانه جامع در صورت نیاز اقدام کند.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه