رئیس سازمان اداری و استخدامی، درباره تحقق دولت هوشمند در کشور گفت که در این مسیر اتفاقات مهمی افتاده و اقدامات و برنامههای بسیاری فارغ از اینکه که به کدام دولت مربوط بوده انجام شده و همین اقدامات اکنون مانع اصلی هوشمندسازی دولت است. به گزارش ایسنا، علاءالدین رفیعزاده؛ معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان اداری […]
رئیس سازمان اداری و استخدامی، درباره تحقق دولت هوشمند در کشور گفت که در این مسیر اتفاقات مهمی افتاده و اقدامات و برنامههای بسیاری فارغ از اینکه که به کدام دولت مربوط بوده انجام شده و همین اقدامات اکنون مانع اصلی هوشمندسازی دولت است. به گزارش ایسنا، علاءالدین رفیعزاده؛ معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی، در همایش استقرار دولت هوشمند و هوشمصنوعی در نظام اداری، اظهار کرد: امیدواریم مسیری که در زمینه دولت هوشمند آغاز میکنیم به نتایج خوبی برسد و این جلسه یک جلسه اجرایی و عملیاتی است. وی افزود: افرادی که در این جلسه حضور دارند به دنبال استقرار دولت هوشمند هستند. در این مسیر اتفاقات مهمی افتاده و اقدامات و برنامههای بسیاری فارغ از اینکه که به کدام دولت مربوط بوده انجام شده و همین اقدامات اکنون مانع اصلی هوشمندسازی دولت است. رفیعزاده؛ گفت: دولت هوشمند با الکترونیک فرق دارد. در ادوار مختلف برای ایجاد زیرساختهایی که در حالحاضر بلااستفاده یا غیر قابل استفاده هستند، رقابت ایجاد کردهایم. مشکل دوم این است که رقابت عجیبی برای ایجاد پایگاههای داده و اطلاعات ایجاد شده و هر دستگاهی پایگاه اطلاعات جدایی را با بودجه کلان ایجاد کرده است. ما در این پایگاهها دادههایی را داریم که قابل استفاده نیست یا استاندارد لازم را ندارند. معاون رئیسجمهور، گفت: چالش دیگر رقابت بین اپلیکیشنها و برنامههای مختلف سازمانهاست. در واقع در سازمانها ما سامانهای داریم که یوزرنیمهای مختلفی دارد که باید برای استفاده حفظ شود فارغ از اینکه آیا لازم بوده یا نه. این موارد با یکدیگر تعامل ندارند و نمیتوانند مورد استفاده یکپارچه قرار گیرند و در نهایت مردم لذت استفاده از خدمات هوشمند را نخواهند چشید. رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، تشریح کرد: ورودی دولت هوشمند همین دادههایی است که مورد استفاده قرار گیرد، اما در حالحاضر غیر قابل استفاده هستند چون ما آسیبهایی که گفته شده را با اقدامات جزیرهای رو به رو کردهایم تا در عین حال ارائه خدمات به صورت هوشمند دچار مشکل نشود و کار ادامه یابد. در چندماه گذشته سندی تدوین و تلاش کردهایم این موارد را در سند مذکور در نظر بگیریم. رفیعزاده؛ در پایان گفت: با تفکر اداری سنتی این نقشهراه محقق نمیشود و ما میدانیم که با نگاه بخش دولتی نمیتوان این کار را انجام داد؛ بنابراین در این سند از بخشخصوصی و دانشگاهی کمک گرفتهایم. دولت هوشمند زمانی اتفاق میافتد که مدیریت صحیح داده داشته باشیم و استفاده از این دادهها مستلزم وجود دادههای تمیز است. در ادامه این جلسه پژمان امید مقدمی؛ معاون حکمرانی الکترونیک و هوشمندسازی دولت سازمان اداری و استخدامی کشور، در همایش استقرار دولت هوشمند و هوشمصنوعی در نظام اداری، اظهار کرد: این جلسه بابت سند نقشهراه دولت هوشمند تشکیل شده و باید گفت که وضعیت هوشمندسازی و هوشمصنوعی در نظام اداری مطلوب نیست. وی افزود: وضعیت سهم ابلاغ نقشهراه دولت هوشمند در حوزه داده در دستگاههای اجرایی مطلوب نیست و باید دستگاههای بالادستی آن را بهبود ببخشند. از اجرای این سند سه هدف و چشمانداز مهم پیگیری میشود که عبارت است از؛ استفاده از داده برای تصمیمسازی چراکه ضعف ما این است تصمیمسازی براساس داده انجام نمیشود. بنابراین هدف ما این است که تصمیمسازی درست باشد. مقدمی؛ گفت: همچنین یکپارچهسازی حداکثری پرکاربرد فناوری اطلاعات در نظام اداری برای ساده کردن خدمات عمومی و دیگری افزایش مشارکت شهروندان و کسبوکارها در زمینه بلوغ خدمات دولتی و عمومی با ترویج شیوههای فناورانه از دیگر اهداف مهم ما از این سند است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رشد ۱۵۰ درصدی خوداظهاری مردم در سامانه املاک و اسکان، گفت: تکمیل این سامانه گامی مهم برای اتصال کدملی به کدپستی و تحقق دولت هوشمند خواهد بود. به گزارش مناقصهمزایده، علیرضا نثاری؛ با اشاره به اهمیت سامانه املاک و اسکان، اظهار کرد: طبق آمارها در ماههای […]
پنجره ملی خدمات دولت هوشمند توانسته امکان ارائه خدمات الکترونیکی پرکاربرد سازمانهای دولتی و دستگاههای اجرایی را با یک بار احراز هویت برای اقشار مختلف مردم فراهم کند، بهگونهای که اکنون بیش از ۳۵ میلیون کاربر احراز هویت شده در آن ثبت شده است؛ با این حال هنوز برخی دستگاهها در اتصال خدمات خود در […]
دیدگاه بسته شده است.