رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران، گفت: به دلیل کاهش ثبت سفارش خودرو در سال ۱۴۰۳ پیشبینی میشود واردات خودرو در سالجاری نسبت به سال گذشته افت داشته باشد. به گزارش مناقصهمزایده، سعید موتمنی؛ رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران، در تشریح آخرین وضعیت بازار خودرو از احتمال کاهش واردات در […]
رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران، گفت: به دلیل کاهش ثبت سفارش خودرو در سال ۱۴۰۳ پیشبینی میشود واردات خودرو در سالجاری نسبت به سال گذشته افت داشته باشد. به گزارش مناقصهمزایده، سعید موتمنی؛ رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران، در تشریح آخرین وضعیت بازار خودرو از احتمال کاهش واردات در سالجاری خبر داد و گفت: ثبت سفارش واردات خودرو در سال ۱۴۰۳ کاهش پیدا کرد و آن خودروهایی که در این سال وارد شد از ثبت سفارشهای سال ۱۴۰۲ بود. تقویت واردات خودرو در سال ۱۴۰۳ و عرضه آن در بازار علاوه بر خودروهای وارداتی بازار خودروهای داخلی را هم متأثر کرد و به تعدیل قیمتها در این بازار انجامید. وی افزود: اما با توجه به کاهش ثبت سفارشها در سال ۱۴۰۳ پیشبینی میشود عرضه خودروهای وارداتی در سالجاری به شدت سال گذشته نباشد و این امر دستکم در بازار خودروهای وارداتی به افزایش قیمتها میانجامد. وی ادامه داد: سایه مذاکرات هنوز هم بر سر بازارها احساس میشود و تعلیق مذاکرات همه بازارها از جمله خودرو را همچنان در رکود مطلق فرو برده است این رکود به این دلیل است ابهام در نتیجه مذاکرات همه در بلاتکلیفی نگه داشته و بسیاری در انتظارند تا بر حسب نتیجه مذاکرات معاملات را پیش برند. موتمنی؛ اظهار کرد: با این حال به دلیل رشد قیمت دلار در هفته گذشته قیمت انواع خودرو اندکی افزایش پیدا کرد. رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران، از تداوم عرضه قطرهچکانی خودروهای داخلی خبر داد و خاطرنشان کرد: فاکتور محصولات ایرانخودرو و سایپا همچنان به کُندی صورت میگیرد. به هر حال مدیریت بازار خودروهای داخلی همچنان در اختیار این دو خودروساز دولتی است و اوضاع کنونی نتیجه انحصاری است که این دو خودروساز در عرضه خودروهای ایرانی در اختیار دارند و بهگونهای عمل میکنند که بازار را تشنه نگه دارند.
شورایرقابت با خروج خودروهای وارداتی از شمول قیمتگذاری، اگر چه مسیر آزادسازی قیمتها را باز کرد، با این حال سازمان حمایت، همچنان اصرار بر قیمتگذاری دستوری خودروهای وارداتی دارد. به گزارش پرشینخودرو، این سیاست در کنار اعلام لغو برخی محدودیتها و تسهیل فرآیند خرید، میتواند شرایط را برای خریداران خودروهای وارداتی آسانتر کند اما وجود […]
مهدی قرهداغلی- سردار سیدتیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا، با اشاره به وضعیت واردات خودرو، گفت: ما خیلی تلاش کردیم تا موضوع واردات خودرو متوقف نشود، اما محدودیتها و قید و بندهای غیرمنطقی مثل سقف قیمت، حجم موتور و سایر مؤلفهها باعث شدهاند تا خودروهای وارداتی، تفاوت چندانی با محصولات داخلی از نظر کیفیت و […]
مهدی قرهداغلی- رئیس سازمان توسعه تجارت، از مخالفت این سازمان با تعرفههای بالای خودروهای وارداتی خبر داد و گفت: فعلاً تعرفه ۱۰۰درصدی واردات امکانپذیر نیست و اجرایی نمیشود. به گزارش مناقصهمزایده، محمدعلی دهقاندهنوی؛ در حاشیه نشست خبری نمایشگاه ایراناکسپو، در جمع خبرنگاران، درباره تعرفه ۱۰۰درصدی واردات خودرو برای سالجاری، اظهار داشت: موضوع تعرفه واردات خودرو […]
با توجه به جهش نرخ محاسباتی ارز در گمرک، رشد حقوق ورودی خودروهای وارداتی، چالشهای جدی در بازار خودرو ایجاد خواهد کرد. در اولین گام، دولت تصمیم گرفته که نرخ حقوق ورودی خودروهای هیبریدی مشابه سال قبل باشد. به گزارش تسنیم، براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۴، حقوق ورودی تمام خودروهای سواری وارداتی بهطور کلی صددرصد […]
دیدگاه بسته شده است.