فوت سالانه ۲۹۰۰ نفر در کشور به دلیل مخاطرات طبیعی

مدیرکل مقابله با حوادث و بلایای وزارت بهداشت اعلام کرد فوت سالانه ۲۹۰۰ نفر در کشور به دلیل مخاطرات طبیعی مدیرکل مقابله با حوادث و بلایای وزارت بهداشت از جان باختن سالانه ۲۹۰۰ نفر به‌طور میانگین در کشور به دلیل مخاطرات طبیعی خبر داد و اعلام کرد: براساس آخرین برآورد آمادگی خانوارهای ایرانی در مقابل […]

مدیرکل مقابله با حوادث و بلایای وزارت بهداشت اعلام کرد

فوت سالانه ۲۹۰۰ نفر در کشور به دلیل مخاطرات طبیعی

مدیرکل مقابله با حوادث و بلایای وزارت بهداشت از جان باختن سالانه ۲۹۰۰ نفر به‌طور میانگین در کشور به دلیل مخاطرات طبیعی خبر داد و اعلام کرد: براساس آخرین برآورد آمادگی خانوارهای ایرانی در مقابل حوادث ۹٫۳ از ۱۰۰ است.

به گزارش فارس، علی‌اردلان در نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این‌که ایران کشوری حادثه‌خیز است و سیل‌، خشکسالی بسیاری از مردم را سالانه درگیر می‌سازد، اظهار داشت: به‌طور متوسط در کشور سالانه ۲۹۰۰ نفر در اثر مخاطرات جان خود را از دست داده و یک میلیون و نیم تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

وی با بیان این‌که در وزارت بهداشت برنامه ملی پاسخ به حوادث و بلایا را داریم، گفت: ‌در روستای چنار با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب با تانکر صورت می‌گیرد تا مردم دچار مشکل آب آشامیدنی نشوند؛ همچنین مسؤولان بهداشتی به‌طور منظم آب آشامیدنی را پالایش می‌کنند.

مدیرکل مقابله با حوادث و بلایای وزارت بهداشت ادامه داد: تیم‌های وزارت بهداشت ارایه خدمات سلامت روان و غربالگری نیاز به مداخله در این زمینه را مدنظر قرارداده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که چرا در چنین حوادثی باید برخی جان خود را از دست دهند، گفت: براساس آخرین برآورد‌ها آمادگی خانوارهای ایرانی ۹٫۳ از ۱۰۰ است و باید اقدامات آموزشی در این زمینه صورت گیرد که وزارت بهداشت و جمعیت هلال‌احمر برنامه‌هایی در این زمینه داشته‌اند.

اردلان گفت: ‌در سال ۹۵، ۱۰ هزار خانوار توسط بهورز‌ها و رابطین هلال‌احمر آموزش مقابله با بلایا را فرا گرفته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: هر چند که در سیل اخیر برخی از مردم نسبت به هشدار‌ها کم توجهی داشتند ولی باید عنوان کرد در منطقه چنار و عجب‌شیر منزل برخی در حریم رودخانه بود و علاوه بر توجه مردم دستگاه‌های نظارتی نیز باید اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در منطقه آذرشهر اگر محل دسترسی به روستا از حریم رودخانه تعریف نمی‌شد تعداد جانباختگان کم‌تر می‌شد، لذا توجه به این مسایل جهت مقابله با حوادث ضرورت دارد.