حذف رادیولوژیست از چرخه تشخیص-‌درمان همچون حذف جعبه سیاه از هواپیما است

حذف رادیولوژیست از چرخه تشخیص-‌درمان همچون حذف جعبه سیاه از هواپیما است دبیر انجمن رادیولوژی ایران گفت: انجمن رادیولوژی ایران در طول بیش از نیم قرن فعالیت، ۳۲ کنگره سالیانه برگزار کرده است که در ۲۰ سال اخیر این کنگره‌ها به‌صورت منظم و سالیانه برگزار شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، وحیدکریمی گفت: کنگره رادیولوژی ایران […]

حذف رادیولوژیست از چرخه تشخیص-‌درمان همچون حذف جعبه سیاه از هواپیما است

دبیر انجمن رادیولوژی ایران گفت: انجمن رادیولوژی ایران در طول بیش از نیم قرن فعالیت، ۳۲ کنگره سالیانه برگزار کرده است که در ۲۰ سال اخیر این کنگره‌ها به‌صورت منظم و سالیانه برگزار شده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، وحیدکریمی گفت: کنگره رادیولوژی ایران از بزرگ‌ترین همایش‌های علمی کشور است و با هدف ارتقای علمی و به‌روزرسانی خدمات رادیولوژی با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

کریمی از جمله محورهای اصلی سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران را تصویربرداری دستگاه عصبی، تصویربرداری مداخله‌ای سیستم عصبی، تصویربرداری زنان و تصویربرداری سیستم عضلانی اسکلتی عنوان کرد.

وی افزود: در کنگره امسال در سالن اصلی و ١٠سالن جانبی آن ٣١٧سخنرانی علمی، ١١میزگرد و٦٤ کارگاه عملی برگزار می‌شود.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران گفت: علاوه بر اساتید برجسته داخلی از ٨کشور جهان ٢٥سخنران حضور دارند که علاوه بر سخنرانان خارجی امسال رادیولوژیست‌هایی از کشورهای آلمان، فرانسه، پاکستان و عراق به‌عنوان مهمان شرکت خواهند کرد و از کنگره و برنامه‌های ان استفاده خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: در راستای آشنایی دستیاران با کنگره‌های بین‌المللی طی تفاهمنامه انجمن رادیولوژی ایران و انجمن رادیولوژی فرانسه دستیارانی از کشور فرانسه در کنگره حضور خواهند داشت.

وی در همین خصوص ادامه داد: برخی از متخصصان زنان بابت انجام سونوگرافی از بیماران تعرفه اخذ می‌کنند که این کار کاملاً خلاف قانون بوده و متخصصان زنان در صورت دارا بودن شرایط استفاده از سونوگرافی نمی‌تواند بابت استفاده از سونوگرافی وجهی دریافت کنند و انجمن رادیولوژی بار‌ها از وزارت بهداشت خواسته است تا با تشدید نظارت اجازه بروز چنین تخلفاتی را ندهد ولی در عمل همچنان متخلفان از بیماران وجوه غیرقانونی اخذ می‌کنند و باید از مسؤولان نظارتی پرسید که چرا باتوجه به صراحت قوانین برخورد مؤثری انجام نمی‌شود و همچنان حقوق بیماران در سکوت نهادهای نظارتی پایمال می‌شود که از سمت وزارت بهداشت هرازگاهی بخشنامه‌هایی صادر می‌شود که نتیجه این بخشنامه‌ها حذف رادیولوژیست‌ها از چرخه تشخیص و درمان است که حضور رادیولوژیست‌ها در چرخه تشخیصی‌-درمانی به مثابه وجود جعبه سیاه در هواپیماست و رادیولوژیست‌ها جعبه سیاه خدمات پزشکی هستند و باید از برخی سیاست‌گذاران پرسید که هدفشان از حذف این جعبه سیاه چیست؟ و با حذف رادیولوژیست‌ها مسؤولیت آسیب‌هایی که به بیماران وارد می‌شود، بر عهده کیست؟

 

سی‌وسومین کنگره سالیانه رادیولوژی از تاریخ ١٩ تا ٢٢اردیبهشت در محل همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد می‌شود.