مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حملونقل جادهای، گفت: ۱۳۱ نقطه حادثهخیز جادهای تا پایان شهریورماه امسال اصلاح میشود. به گزارش ایرنا، محمدراشد مدرسگرجی؛ اظهار داشت: اسفند ماه ۱۴۰۱ تعداد ۸۸۷ نقطه پُرتصادف توسط کمیسیون ایمنی راههای کشور مصوب و ابلاغ و پس از آن مقرر شد طی مدت […]
مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حملونقل جادهای، گفت: ۱۳۱ نقطه حادثهخیز جادهای تا پایان شهریورماه امسال اصلاح میشود. به گزارش ایرنا، محمدراشد مدرسگرجی؛ اظهار داشت: اسفند ماه ۱۴۰۱ تعداد ۸۸۷ نقطه پُرتصادف توسط کمیسیون ایمنی راههای کشور مصوب و ابلاغ و پس از آن مقرر شد طی مدت دو سال (یعنی تا پایان شهریور ۱۴۰۴) این نقاط حادثهخیز اصلاح شود. وی بیان داشت: از همان زمان فرآیند نحوه اصلاحی نقاط با هماهنگی ادارهکل راهداری استانها با برگزاری جلسات متعدد و با استفاده از توان شرکتهای مهندس مشاور از اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شد و تا امروز ۷۵۶ نقطه از ۸۸۸ نقطه یاد شده اصلاح شده است. این مقام مسئول سازمان راهداری، خاطرنشان کرد: هماکنون حدود ۱۳۱ نقطه پرتصادف باقیمانده که مطابق برنامهریزی باید تا پایان شهریور ماه امسال اصلاح شود. وی با اشاره به منابع مورد نیاز انجام این مهم، گفت: سال گذشته مقرر شد هشتهزار میلیارد تومان توسط دولت از محل منابع عمومی و مولدسازی داراییها اختصاص یابد و حتی استانداران آن را امضاء کرده بودند، اما در نهایت فقط ۲۰۰ میلیارد تومان آن محقق شد؛ به این ترتیب سازمان راهداری از محل منابع موجود خود این پروژه را به پیش برده است. مدرسگرجی؛ ادامه داد: امروز فقط ۱۳۱ نقطه حادثهخیز جادهای باقی مانده که البته احجام آنها سنگینتر بوده و نیازمند اعتبار بیشتری است. وی از آغاز مجدد فرآیند شناسایی نقاط پر تصادف از هفته گذشته خبر داد و یادآور شد: نقاطی که پیش از این مصوب شده بود مربوط به سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ بود و فرآیند جدید شناسایی نقاط پرتصادف مربوط به سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ خواهد بود که آمار آن را پلیس در اختیار سازمان راهداری قرار میدهد و در نهایت مطابق دستورالعمل دبیرخانه کمیسیون ایمنی راههای کشور، نقاط جدید انتخاب و ابلاغ میشود. مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حملونقل جادهای، تصریح کرد: اصلاح ۱۳۱ نقطه حادثهخیز یاد شده نیازمند چهار هزار میلیارد تومان اعتبار است.وی اظهار داشت: برای کل ۸۸۷ نقطه حادثهخیز یاد شده، در سال ۱۴۰۱ برآورد شد که نیازمند ۱۰ همت اعتبار است، این در حالی است که فهرست بهای مربوطه طی این سالها دستکم سالی ۳۰ درصد افزایش داشته است. مدرسگرجی؛ اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ فقط از محل منابع داخلی سازمان راهداری برای حذف و اصلاح نقاط حادثهخیز شش هزار میلیارد تومان هزینه شد، رقمی که در سال ۱۴۰۲ بیش از سههزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود. وی با بیان اینکه این نقاط حادثهخیز در همه استانها در شبکه راههای کشور وجود دارد، گفت: نقاط پرتصادف هیچگاه به صفر نخواهد رسید و همواره باید برای شناسایی نقاط جدید و رفع آنها اقدام کرد. این مقام مسئول سازمان راهداری، در خاتمه خاطرنشان کرد: در موضوع تصادفات پنج عامل انسانی، محیطی، امدادی، خودرویی و زیرساختی و جادهای تأثیرگذار است که رفع نقاط حادثهخیز جادهای فقط یکی از این عوامل است.
دیدگاه بسته شده است.