رئیس کمیسیون حملونقل اتاق تهران، با بیان اینکه هدف از واردات خودرو، رشد عرضه و مدیریت و کنترل قیمت خودرو در یک بازار رقابتی بوده است، عنوان کرد: هر چه تعرفه واردات خودرو افزایش پیدا کند، خودروهای خارجی با قیمت بالاتری به دست مصرفکننده خواهد رسید. به گزارش خبرخودرو، پیمان سنندجی؛ با اشاره به اینکه […]
رئیس کمیسیون حملونقل اتاق تهران، با بیان اینکه هدف از واردات خودرو، رشد عرضه و مدیریت و کنترل قیمت خودرو در یک بازار رقابتی بوده است، عنوان کرد: هر چه تعرفه واردات خودرو افزایش پیدا کند، خودروهای خارجی با قیمت بالاتری به دست مصرفکننده خواهد رسید. به گزارش خبرخودرو، پیمان سنندجی؛ با اشاره به اینکه افزایش تعرفه واردات خودرو منجر به افزایش قیمت تمام شده خودروهای وارداتی خواهد شد، اظهار داشت: همه هزینههای مرتبط با واردات خودرو بر قیمت تمام شده محصول تأثیر گذاشته و در نهایت همه هزینهها از جیب مصرفکننده پرداخت خواهد شد. وی در ادامه، تصریح کرد: این در حالی است که هدف از واردات خودرو، رشد عرضه و مدیریت و کنترل قیمت خودرو در یک بازار رقابتی بوده و هر چه تعرفه واردات خودرو افزایش پیدا کند، خودروهای وارداتی با قیمت بالاتری به دست مصرفکننده خواهد رسید. رئیس کمیسیون حملونقل اتاق تهران، در پاسخ به این پرسش که آیا هدف دولت از واردات خودرو در سالجاری تنظیم بازار است یا افزایش درآمد ارزی خود، اظهار داشت: به نظر میرسد نگاه دولت به موضوع واردات خودرو تلفیقی از هر دو مقوله باشد. یعنی دولت با واردات خودرو هم به دنبال تنظیم بازار خودرو و هم درآمدزایی است. سنندجی؛ با بیان اینکه برای کنترل بازار خودرو راهکارهای بهتری وجود دارد، عنوان کرد: ابهام در تخصیص ارز و تعرفه واردات خودرو از موضوعاتی است که واردکنندگان را در بلاتکلیفی و ورود خودروهای خارجی به کشور را در آیندهای نامعلوم قرار داده است. رئیس کمیسیون حملونقل اتاق تهران، در پایان بیان کرد: علاوه بر این، قوانین و مقررات در حوزه خودروهای سواری و سنگین که در قانون بودجه هر سال لحاظ میشود، با شش ماه تأخیر از سوی دولت به تصویب میرسند که این موضوع موجب آشفتگی در بازار شده است.
مهدی قرهداغلی -ماجرای حقوق ورودی خودروهای وارداتی در سال ۱۴۰۴ به یکی از پُرچالشترین موضوعات گمرکی و تجاری کشور تبدیل شده است. در حالی که بند «ر» تبصره(۱) قانون بودجه ۱۴۰۴، نرخ حقوق ورودی خودروهای وارداتی را بهطور قطعی ۱۰۰درصد تعیین کرده بود، اما در عمل از ابتدای سال شاهد اجرا نشدن کامل این حکم […]
براساس مصوبه هیئت دولت، سود بازرگانی خودروهای وارداتی جهت واردات خودروهای بنزینی از ۱۶ درصد شروع میشود و تعرفه خودروهای هیبریدی ۱۱ درصد و برقی صفر درصد میشود. به گزارش ایرنا، طبق این مصوبه، برای خودروهای بنزینی با حجم موتور تا ۱۵۰۰ سیسی، نرخ سود بازرگانی ۱۶ درصد و برای خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ […]
نائب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو، با بیان اینکه احتمالاً خودروها، سال آینده از نظر ریالی افزایش نرخ داشته باشند؛ اما پیشبینی کرد که علیرغم افزایش ریالی قیمتها اما از نظر دلاری، قیمتها نزولی است و از همینروی، بازار در یک وضعیت تعادل نسبی پیش خواهد رفت. به گزارش ایسنا، علی خسروانی؛ ضمن تأکید […]
گروه خودرو- تعرفه واردات خودرو در سال آینده، از موضوعاتی است که بازار خودروهای وارداتی را تحتالشعاع قرار داده است، بهطوری که با افزایش میزان تعرفه گمرکی این خودروها، بازار خودرو بیش از پیش دچار سردرگمی و بلاتکلیفی قرار میگیرد و از سوی دیگر هم در این چند روز باقیمانده از سالجاری آخرین مرحله عرضه […]
دیدگاه بسته شده است.