مزایده یا مذاکره نکردن مسؤولان علت تأخیر ایجاد بارانداز قزوین

مزایده یا مذاکره نکردن مسؤولان علت تأخیر ایجاد بارانداز قزوین معاون خدمات شهرداری قزوین گفت: ایجاد بارانداز با ظرفیت و کاربردهایی که دارد باید به مطالبه عمومی مردم تبدیل شود. به گزارش مهر، سید‌مهدی‌کاظمی اظهار ‌کرد: با توجه به این‌که ‌در حوزه ترافیک و شهری باید مطالبه‌گری‌هایی صورت پذیرد می‌توان نتیجه گرفت که باید این […]

مزایده یا مذاکره نکردن مسؤولان علت تأخیر ایجاد بارانداز قزوین

معاون خدمات شهرداری قزوین گفت: ایجاد بارانداز با ظرفیت و کاربردهایی که دارد باید به مطالبه عمومی مردم تبدیل شود.

به گزارش مهر، سید‌مهدی‌کاظمی اظهار ‌کرد: با توجه به این‌که ‌در حوزه ترافیک و شهری باید مطالبه‌گری‌هایی صورت پذیرد می‌توان نتیجه گرفت که باید این بار‌انداز فرامنطقه‌ای، تبدیل به مطالبه عمومی در سطح شهر شود و مجموعه مدیریت شهری هم می‌بایست بیش از این به این امر توجه کنند.

وی افزود: میدان تره‌بار‌ی که شهرداری آن را این‌گونه تعریف کرده است در حال حاضر به علت نبود مدیریت واحد شهری و اتحاد دچار چالش‌هایی شده است در این بین، با توجه به نیاز‌ها می‌بایست در یک پروسه میان مدت تمامی صنوف در این مکان ساماندهی شود.

با عقبه ای۱۰ ساله همراه با ضعف مدیریتی

در ادامه عبدالحسین‌کولجی، رییس اتاق اصناف قزوین گفت: با توجه به این‌که این طرح از ۱۰ سال پیش در استان مطرح شده است ولی تا به امروز نتوانسته به علت ضعف مدیریتی عملیاتی شود، چرا که هر موضوع اقتصادی در کشور شایسته است با رویکرد برد-برد در کنار هم قرار گیرد.

وی، مورد مزایده قرار گرفتن این طرح را یکی از علت‌های اساسی عقب ماندن این پروژه دانست و تصریح کرد: بهتر است نحوه مشارکت همه دستگاه‌ها به صورت برد-برد و فعل ‌و انفعالات همچون سایر استان‌های همجوار استان انجام پذیرد تا بتواند نتیجه بخش باشد.

محمود نصرتی، مدیرعامل یکی از بانک‌های استان نیز، چالش مشکل این پروژه را مذاکره نکردن مسؤولان دانست و رفع این مهم را در جلسات موازی دستگاه‌ها بیان کرد.

به گفته وی، چنانچه توانایی و اعتبارات مجموعه شورا و شهرداری در کنار هم قرار گیرند این موضوع عملیاتی خواهد شد.

بارانداز فرا منطقه‌ای یکی از مصادیق ارزشمند اقتصاد مقاومتی است

از طرف دیگر، حسین‌غیاثوند، رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی اظهار ‌کرد: همان‌طور که امسال به سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده است موضوع بارانداز فرا منطقه‌ای می‌تواند یکی از مصادیق ارزشمند در اقتصاد مقاومتی باشد و در تولید و اشتغال سهم به‌سزایی را در منطقه و کشور ایفا کند.

وی افزود: مدت‌هاست که مبحث بار‌انداز فرامنطقه‌ای و ملی در دستور شورای شهر قزوین قرار گرفته است، ضمن این‌که‌ در جلسات صحن شورا نظرات بسیاری در این زمینه بیان شده است.

این عضو شورا ادامه ‌داد: با توجه به این‌که این پروژه نیازمند پیوست‌های فرهنگی ‌و اجتماعی بسیاری است ضروری است در این امر، نمایندگانی از حوزه‌های مختلف حضور داشته باشند.

غیاثوند توضیح‌ داد: حلقه واسطه بین همه دستگاه‌ها، شورای شهر است و با توجه به اهمیت این موضوع می‌بایست جلسه آینده در دفتر استاندار با رویکرد زوایای مدیریت شهری انجام پذیرد از سوی دیگر، وزن این پروژه با توجه به اقتصاد مقاومتی و اشتغال آنقدر عظیم است که چندین جلسه شورای شهر به این امر اختصاص یافته است.

به گفته وی، مطالبه عمومی باید توسط مسؤولین، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس طوری باشد که مورد پیگیری و پافشاری بیش‌تر قرار گیرد.

تمامی صنوف با یکدیگر جمع‌بندی نشوند

 همچنین، علی صادقی نیارکی، رییس کمیسیون بودجه و مالی شورای شهر نیز گفت: با توجه به این‌که هر صنف کاربرد خاص خود را دارد نباید در کنار هم جمع‌بندی شود از سوی دیگر، برخی سازمان‌هایی که باید نگاه «توسعه مدارانه» به شهر داشته باشند در این امر همراهی لازم را ندارند.

 

این عضو شورا اضافه‌کرد: از آنجایی که بخشی از صنوف قابل ملاحظه‌ای در بیدستان ساماندهی می‌شود اما باید تصریح کرد که این تلاش‌ها تا به امروز کافی نبوده و نیست.