شهرداری از دولت‌های گذشته تاکنون ۱۴ هزار میلیارد تومانی طلب دارد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران شهرداری از دولت‌های گذشته تاکنون ۱۴ هزار میلیارد تومانی طلب دارد علیرضا دبیر، فعالیت‌های انجام شده در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران را در سیصدوچهل‌ودومین جلسه علنی شورا تشریح کرد. به گزارش ایلنا، علیرضادبیر، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خصوص […]

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران

شهرداری از دولت‌های گذشته تاکنون ۱۴ هزار میلیارد تومانی طلب دارد

علیرضا دبیر، فعالیت‌های انجام شده در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران را در سیصدوچهل‌ودومین جلسه علنی شورا تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضادبیر، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خصوص فعالیت‌های انجام شده در این کمیسیون‌ها را تشریح کرد: فعالیت‌های انجام شده کمیسیون برنامه و بودجه با محوریت برنامه، بودجه، کنترل پروژه، منابع انسانی، حسابرسی و مالی و ذی‌حسابی بوده است. در بخش برنامه یکی از اقدامات مهمی که انجام شد بررسی و تصویب برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران در تاریخ ۱۴/۲/۹۳ بود. همچنین شهرداری تهران ملزم شد به تنظیم بودجه‌های سنواتی در چارچوب تحقق احکام و اهداف کمی برنامه عملیاتی ۵ ساله که این مسأله پیش از این در کمیسیون برنامه و بودجه اتفاق نیفتاده بود.

دبیر در ادامه به بودجه معاونت حمل‌ونقل ترافیک اشاره کرد و گفت: ابتدای کار شورای چهارم در سال ۹۲ بودجه معاونت حمل‌ونقل در بخش خصوصی که شامل ساخت اتوبان، بزرگراه و پل برای ماشین‌‌ها می‌شود ۱۰۶۵ میلیارد تومان بوده است ولی با توجه به این‌که نگاه شورا به بهبود حمل‌ونقل عمومی بوده است این مبلغ در سال‌های بعدی کاهش پیدا کرده و به ازای بودجه حمل‌ونقل عمومی به ویژه مترو افزایش یافته است. در سال ۹۳ میزان بودجه معاونت حمل‌ونقل عمومی در بخش خصوص ۱۳۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۴ میزان بودجه این معاونت ۹۴۱ میلیارد تومان و در سال ۹۵ این مبلغ ۸۶۵ میلیارد تومان بوده است و در سال ۹۶ به ۷۰۹ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

دبیر در ادامه با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل عمومی گفت: در ۴ سال شورای چهارم سعی کردیم در بودجه نگاه ویژه‌ای به حمل‌ونقل عمومی به ویژه مترو داشته باشیم در مجموع ۴ سال مبلغ ۹۰۶۴ میلیارد تومان را به مترو اختصاص دادیم که این مبلغ از سال ۹۲ تا ۹۶ روند رو به رشدی را داشته است، به‌طوری که بودجه مصوب مترو در سال ۹۲ مبلغ ۶۵۲ میلیارد تومان بوده ولی در سال ۹۶ این مبلغ به ۲۳۰۸ میلیارد تومان رسیده است. همچنین در مجموع ۳۶۹۵ میلیارد تومان را به اتوبوسرانی و ۳۲۳.۵ میلیارد تومان را به تاکسیرانی اختصاص یافته است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه به نظارت و کنترل پروژه‌ها شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: از جمله کارهایی که کمیسیون برنامه و بودجه انجام داد شامل طراحی و پیاده‌سازی سامانه نظارت بر پروژه‌ها توسط کمیسیون برنامه و بودجه، بازدیدهای میدانی و دوره‌ای توسط کارشناسان کمیسیون برنامه و بودجه (هر ۳ ماه یکبار)، بازدید از کلیه پروژه‌های شهرداری تهران در مناطق ۲۲ گانه در ۳ نوبت طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ توسط اعضای محترم کمیسیون و همچنین تهیه گزارش‌های نظارتی فصلی در خصوص نحوه عملکرد شهرداری تهران در پیشبرد و تکمیل پروژه‌های عمرانی و مشکلات و موانع موجود و ارایه آن در شورای اسلامی شهر تهران بوده است.

دبیر در ادامه به میزان بدهی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: بدهی شهرداری تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی و مؤسسات مالی و بانک‌ها برای اولین بار تا پایان سال ۳۱/۳/۹۵ محاسبه شد که بر این اساس، دیون به پیمانکاران(اشخاص حقیقی و حقوقی) ۵۱۸۲ میلیارد تومان و دیون حاصل از تملک ۱۷۱۳ میلیارد تومان بوده است همچنین ۴۸۱ میلیون تومان سپرده حسن انجام کار، سپرده تأمین اجتماعی ۱۱۳۸ میلیارد تومان بوده و میزان بدهی به مؤسسات و بانک‌ها ۱۱۹۸۱ میلیارد تومان بوده است که این مبلغ در مجموع ۲۰۴۹۵ میلیارد تومان می‌شود.

 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه به مطالبات شهرداری تهران از مؤسسات دولتی اشاره کرد و گفت: مجموع مطالبات شهرداری از دولت‌های گذشته تا کنون در مجموع حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان است.