گروه خودرو- بحث ایمنی خودروهای تولیدی از سالها پیش تا به امروز همیشه یکی از مهمترین مباحث در حوزه تولید خودروهای داخلی بوده است که همیشه این خلأ حس شده است، اما با توجه به تولیدکننده بودن کشورمان در حوزه خودرو، کمبود بعضی از امکانات همیشه خودنمایی کرده که میتوان یکی از آنها را مرکز […]
گروه خودرو- بحث ایمنی خودروهای تولیدی از سالها پیش تا به امروز همیشه یکی از مهمترین مباحث در حوزه تولید خودروهای داخلی بوده است که همیشه این خلأ حس شده است، اما با توجه به تولیدکننده بودن کشورمان در حوزه خودرو، کمبود بعضی از امکانات همیشه خودنمایی کرده که میتوان یکی از آنها را مرکز آزمون تصادف دانست تا بتوان امنیت خودروهای تولیدی را با آن محک زد و قرار است این مرکز در سالجاری به بهرهبرداری برسد و همچنان باید مثل همیشه منتظر ماند و دید که با احداث این مرکز چه تحولی در صنعت خودرو رخ خواهد داد. به گزارش مناقصهمزایده، در همین خصوص، سردار حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا، اظهار کرد: موضوع استحکام بدنه خودروها یکی از مسائل مهمی است که پیگیری میکنیم. متأسفانه تاکنون در این زمینه اتفاق خوبی نیفتاده و به خودروسازان و وزارت صمت اعلام کردهایم که باید اقدامات جدی در این خصوص انجام شود. وی همچنین از افتتاح مرکز آزمون تصادف (کرش تست) در اواخر خرداد یا اوایل تیرماه خبر داد و گفت: این مرکز بهمنظور آزمایش استحکام بدنه و ایمنی خودروها طراحی شده و میتواند تحولی جدی در صنعت خودروسازی کشور ایجاد کند. وی با بیان اینکه راهاندازی این مرکز امکان آزمایش و ارزیابی خودروهای تولید داخل و خودروهای جدید تولیدی را بهصورت دورهای فراهم میکند، افزود: شمارهگذاری خودروهایی که از این آزمایشها سربلند بیرون نیایند، انجام نخواهد شد. رئیس پلیس راهور فراجا، در پایان تأکید کرد: این اقدام گامی مهم در راستای افزایش ایمنی خودروها و کاهش تلفات جادهای است و امیدواریم با این اقدام، استانداردهای ایمنی خودروهای داخلی ارتقا یابد و جان هموطنانمان حفظ شود. همچنین سردار حسن مؤمنی؛ جانشین رئیس پلیس راهور فراجا، درخصوص غیراستاندارد بودن ارتفاع کامیونها در تصادفات نیز، با اشاره به اینکه ارتفاع کامیونها بیشتر از خودروهای سواری است و هنگام برخورد و تصادف، خودروها زیر کامیون میروند، گفت: در این شرایط همه سرنشینان آن جان خود را از دست میدهند، در حالیکه با نصب حفاظ جانبی بر کامیونها میتوان از وقوع این تصادفات جلوگیری کرد. سردار حسن مؤمنی؛ گفت: کمیسیون ایمنی راهها وظیفه سیاستگذاری کلان در حوزه حملونقل و پیشگیری از تصادفات را برعهده دارد؛ اما ما انتظار داشتیم این کمیسیون عملکرد بهتری داشته باشد. وی افزود: بهعنوان مثال این کمیسیون باید طرحهای مختلفی را مصوب کند و به پیشگیری از تصادفات کمک کند که این اتفاق رخ نمیدهد و یا اگر مصوبه تصویب میشود، به مرحله اجرا نمیرسد. جانشین رئیس پلیس راهور فراجا، ادامه داد: باید توجه کرد که تنها پلیس راهور در کاهش تصادفات نقش ندارد و بیش از ۳۰ دستگاه و نهاد مثل وزارت صمت در این رابطه مسئولند که این کمیسیون، باید دستگاهها را پای کار آورد تا هر کدام با انجام وظایف قانونی خود، در کاهش تصادفات مؤثر باشند. مؤمنی؛ ادامه داد: یکی از مصوبات خوب این کمیسیون، نصب حفاظ جانبی برای کامیونها بود؛ زیرا وقتی خودرویی با کامیونها که ارتفاع بیشتری دارند؛ تصادف میکند خودروی سواری کاملا زیر کامیون میرود و تمام سرنشینان آن از بین میروند؛ اما با نصب این حفاظها میتوان از این اتفاق جلوگیری کرد. نصب حفاظ جانبی هزینه زیادی ندارد؛ اما از فوت بسیاری از افراد در تصادفات پیشگیری میکند. وی افزود: این مصوبه بسیار خوب بود که متأسفانه اجرایی نشد؛ علاوه بر این، مصوبات دیگری نیز وجود دارد که هنوز به نتیجه نرسیدهاند. امیدواریم این کمیسیون عملکرد بهتری داشته باشد تا واقعاً در تصادفات شاهد کاهش آمار مرگومیر باشیم.
دیدگاه بسته شده است.