مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، گفت: جهت جلوگیری از ابطال معاینه فنی در صورت مشاهده بروز نقص و ایراد فنی در خودرو، بلافاصله نسبت به رفع آن اقدام کنید. به گزارش مناقصهمزایده، سیدمحمدمهدی میرزاییقمی؛ درخصوص دلایل ابطال معاینه فنی برخی از خودروها در سطح شهر از سوی پلیس، گفت: براساس ضوابط جاری اعتبار گواهی […]
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، گفت: جهت جلوگیری از ابطال معاینه فنی در صورت مشاهده بروز نقص و ایراد فنی در خودرو، بلافاصله نسبت به رفع آن اقدام کنید. به گزارش مناقصهمزایده، سیدمحمدمهدی میرزاییقمی؛ درخصوص دلایل ابطال معاینه فنی برخی از خودروها در سطح شهر از سوی پلیس، گفت: براساس ضوابط جاری اعتبار گواهی معاینه فنی از زمان صدور تا تاریخ انقضای درج شده در گواهی معاینه فنی و یا بروز نقص در خودرو میباشد. پلیس در صورت مشاهده خودروی دارای نقص از قبیل دودزا بودن و استفاده از تجهیزات غیر مجاز و نقص در سیستم روشنایی گواهی معاینه فنی را باطل میکند و این خودروها باید بلافاصله نسبت به رفع ایراد و مراجعه مجدد به مراکز برای اخذ گواهی معاینه فنی اقدام کنند. وی در ادامه، افزود: این موضوع حتی برای خودروهای سانحه دیده در تبصره ماده۷ آییننامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو نیز تأکید شده که در صورت سانحه یا تصادف برای وسیله نقلیه دارای گواهی معاینه فنی با تشخیص کارشناس تصادف راهنمایی و رانندگی خودرو باید مجدداً نسبت به معاینه فنی خودرو اقدام کند. مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، با بیان اینکه اعتبار گواهی معاینه فنی خودروهای شخصی یکساله بوده و ممکن است در این بازه خودرو از شرایط هنگام معاینه فنی خارج شود، توضیح داد: مراجعه حداقل سالی یک بار یک بحث قانونی برای ساماندهی وضعیت خودروها پس از تولید است که به صورت کلان برنامهریزی شده ولی خودروها نیاز دارند که از خدمات مراکز معاینه فنی بهعنوان مراجع و آزمایشگاههای معتمد تشخیص ایرادات فنی در خودرو بهعنوان بخش مهمی از نگهداشت خودرو چندین مرتبه در سال استفاده کنند. وی با اشاره به اینکه در صورت بروز نقص فنی علاوه بر ابطال معاینه فنی بابت هر نقص جریمهای جداگانه در قانون لحاظ شده، افزود: علاوه بر جریمه نداشتن معاینه فنی معتبر، بخشی از جرایم تخلفات رانندگی مربوط به بروز ایراد در بحث ایمنی خودرو نظیر نقص در سیستم روشنایی در شب، استفاده از تجهیزات غیرمجاز، استفاده از لاستیک فرسوده و یا غیراستاندارد، استفاده از شیشه دودی غیر استاندارد، نداشتن یا نقص چراغ جلو، عقب و راهنما، تولید آلودگی صوتی و صدای نامتعارف است که صحت و سلامت این موارد در مراکز معاینه فنی کنترل و ایرادات مربوط به آن جهت رفع نقص شناسایی میشوند. شهروندان میتوانند خارج از الزامات قانونی با مراجعه چندین مرتبه در سال به مراکز معاینه فنی از سلامت موارد ذکر شده مطمئن شوند. میرزاییقمی؛ درخصوص کنترل و نحوه پایش معاینه فنی وسایل نقلیه، تصریح کرد: گواهی معاینه فنی خودروهای مشمول از دو طریق مکانیزه توسط دوربینهای سطح شهر و فیزیکی توسط پلیس کنترل میشود و خودروهای فاقد معاینه فنی در صورت تردد روزانه تنها به واسطه نداشتن گواهی معاینه فنی مبلغ ۱۰۰ هزار تومان جریمه میشوند. مدیرعامل ستاد معاینه فنی در پایان، خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست میشود جهت حفظ سلامت و ایمنی خود و سرنشینان نسبت به پایش مستمر و انجام دورهای معاینه فنی خودروی خود اقدام و به ویژه پس از هر تعمیر اساسی در بخشهای ایمنی و یا پیش از سفر که ایمنی خودرو حائزاهمیت است به مراکز معاینه فنی مراجعه و از سلامت فنی خودروی خود اطمینان حاصل کنند.
مدیرعامل اتحادیه سازمانهای حملونقل همگانی، گفت: فقط نیمی از ۲۰ میلیون خودروی سواری مشمول دریافت گواهی معاینه فنی به مراکز معاینه مراجعه میکنند. به گزارش مناقصهمزایده، مدیرعامل اتحادیه سازمانهای حملونقل همگانی، گفت: از ۱۰ میلیون خودرویی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کردهاند تقریباً ۲۱ درصد خودروها مردود شدهاند. خودروهایی هم با وجود گواهی معاینه […]
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، در حاشیه دویست و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، با اعلام اینکه در تهران هر هزینهای که به ستاد مرکزی پرداخت میشود مبتنی بر درآمدهایی است که براساس تعرفهها دریافت میشود، اظهار کرد: براساس تبصره۴ ماده […]
گروه خودرو- مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، اعلام کرد که ۷۷ درصد تاکسیهای تهرانی از مراکز معاینه فنی اقماری، معاینه فنی دریافت میکنند. به گزارش مناقصهمزایده، محمدمهدی میرزاییقمی؛ در مورد آخرین وضعیت مراجعه تاکسیهای پایتخت به مراکز معاینه فنی شهر تهران، گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۳ هزار دستگاه تاکسی به مراکز معاینه […]
دیدگاه بسته شده است.