مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران

سهمیه و قیمت گازوئیل ناوگان حمل و نقل تغییر نمی‌کند

محمد قره داغلی -مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با اشاره به الزامات قانون برنامه هفتم توسعه اعلام کرد: از ابتدای تیرماه امسال سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل تنها بر اساس عملکرد واقعی و مسیرهای ثبت‌شده در بارنامه‌های الکترونیکی تخصیص خواهد یافت.و قیمت گازوئیل برای ناوگان دارای عملکرد واقعی، بدون تغییر و همان ۳۰۰ تومان […]

محمد قره داغلی -مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با اشاره به الزامات قانون برنامه هفتم توسعه اعلام کرد: از ابتدای تیرماه امسال سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل تنها بر اساس عملکرد واقعی و مسیرهای ثبت‌شده در بارنامه‌های الکترونیکی تخصیص خواهد یافت.و قیمت گازوئیل برای ناوگان دارای عملکرد واقعی، بدون تغییر و همان ۳۰۰ تومان باقی خواهد ماند. به گزارش مناقصه مزایده، کرامت ویس‌کرمی در نشست خبری با اشاره به اهمیت نظارت دقیق بر عملکرد ناوگان حمل‌ونقل، اظهار کرد: هدف ما این است که سوخت فقط به ناوگانی که به‌طور واقعی فعالیت دارند تخصیص یابدبه همین جهت شرکت ملی پخش با همکاری سازمان راهداری و سازمان شهرداری‌ها، سامانه‌ای طراحی کرده تا سوخت بر اساس تردد واقعی در مسیرهای مشخص تخصیص یابد. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه در این سامانه، تخصیص سهمیه سوخت براساس پیمایش واقعی ناوگان انجام می‌شود، بیان کرد: از ابتدای تیر سهمیه سوخت ناوگان بر مبنای عملکرد و بارنامه در مسیر اختصاص می‌یابد. به این ترتیب کامیون‌هایی که بار جابه‌جا می‌کنند و مسیر مشخصی را طی می‌کنند، سهمیه خود را در طول مسیر و جایگاه‌های مشخص دریافت می‌کنند و پس از تأیید حرکت از طریق سامانه‌های پایش، سهمیه بعدی در نقاط مشخصی به آنها اختصاص می‌یابد. وی همچنین تصریح کرد: نظارت بر عملکرد ناوگان حمل‌ونقل از مبدا تا مقصد، از طریق سامانه‌های هوشمند انجام می‌شود و از این طریق، امکان تخصیص سوخت غیرواقعی یا بیشتر از نیاز حذف خواهد شد. ویس‌کرمی گفت: تمامی اطلاعات از جمله نوع بار، مسافت پیموده‌شده، زمان حرکت و اطلاعات رانندگان به‌طور الکترونیکی ثبت و به شرکت ملی پخش ارسال می‌شود تا تخصیص سوخت بر اساس عملکرد واقعی ناوگان انجام شود و مصرف سوخت بهینه‌تر گردد. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تأکید بر اینکه بر اساس قانون، دریافت سند حمل الکترونیکی برای ناوگان درون‌شهری و برون‌شهری الزامی است، تصریح کرد: بر اساس بارنامه، حرکت در طول مسیر یا محدوده شهری تا سقف سهمیه اعتباری و همان ۳۰۰ تومان است. وی با اشاره ه اینکه   امکان درخواست کارت المثنی و صدور کارت نوشماره از طریق سامانه خدمات اینترنتی فراهم شده است، اظهار کرد: این اقدام که در چارچوب قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به اجرا درآمده، سبب کاهش زمان انتظار متقاضیان از حدود یک ماه به تنها یک هفته می‌شود. وی با اعلام اینکه دیگر نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان خودروهای صفر کیلومتر و متقاضیان دریافت کارت سوخت المثنی به دفاتر پلیس+۱۰ نیست، بیان کرد: متقاضیان می‌توانند درخواست خود را از طریق سامانه اینترنتی http://fcs.niopdc.ir ثبت کنند. فرآیند تولید کارت هوشمند سوخت در ۴۸ ساعت انجام شده و پس از انجام شخصی‌سازی، طی پنج روز از طریق پست به‌دست متقاضی می‌رسد. ویس‌کرمی با اشاره به اینکه  روزانه ۱۲ هزار درخواست دریافت کارت سوخت از طریق پلیس+۱۰ ثبت می‌شود، یادآور شد: از زمان راه‌اندازی این سامانه تاکنون روزانه ۱۵۰۰ درخواست در این سامانه ثبت شده است. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه رمز کارت هوشمند سوخت دیگر چهار رقم آخر کد ملی نیست، بلکه به‌صورت پویا از طریق پیامک به مالک خودرو ارسال می‌شود، افزود: متقاضیان در زمان دریافت کارت سوخت از مأمور پست باید این رمز را ارائه دهند تا کارت به شخص صحیح تحویل داده شود. ویس کرمی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این سامانه، امکان پیگیری لحظه‌ای وضعیت کارت سوخت است و افراد می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی مذکور موقعیت کارت خود در هر مرحله از فرآیند تولید تا ارسال توسط پست را مشاهده کنند.