مشاور برنامه ریزی اقتصادی و تامین مالی توسعه راه آهن با اشاره به هدف گذاری ۳۰ درصدی سهم حمل بار ریلی در برنامه هفتم گفت: تحقق این هدف با رشد سالانه ۳۹ درصدی، در شرایط فعلی دور از دسترس است. به گزارش مهر سید مرتضی ناصریان اظهار کرد: در ماده ۲ قانون برنامه هفتم پیشرفت، […]
مشاور برنامه ریزی اقتصادی و تامین مالی توسعه راه آهن با اشاره به هدف گذاری ۳۰ درصدی سهم حمل بار ریلی در برنامه هفتم گفت: تحقق این هدف با رشد سالانه ۳۹ درصدی، در شرایط فعلی دور از دسترس است. به گزارش مهر سید مرتضی ناصریان اظهار کرد: در ماده ۲ قانون برنامه هفتم پیشرفت، رشد متوسط سالانه بخش حمل ونقل و انبارداری ۱۰ درصد و در ماده ۵۶ این قانون سهم ترابری ریلی در بخش باری بر حسب شاخص سهم از جابه جایی کل بار زمینی داخلی (تن – کیلومتر) به میزان ۳۰ درصد در افق برنامه (سال ۱۴۰۷) هدف گذاری شده، اما به نظر می رسد این هدف قابل تحقق نیست. وی افزود: با توجه به هدف گذاری رشد میانگین سالانه ۱۰ درصد در بخش حمل ونقل در برنامه هفتم (برای امکان تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد)، میزان عملکرد کلی ترابری زمینی داخلی به حدود ۴۶۹ میلیارد تن – کیلومتر خواهد رسید. ناصریان ادامه داد: برای تحقق سهم ۳۰ درصد، عملکرد ترابری ریلی در سال ۱۴۰۷ باید به ۱۴۱ میلیارد تن – کیلومتر بار داخلی برسد که در مقایسه با عملکرد سال ۱۴۰۲ (۲۷.۶ میلیارد تن – کیلومتر) به معنای رشد ترابری ریلی بار داخلی به میزان ۵۱۱ درصد در طی پنج سال است و میانگین رشد سالانه ۳۹ درصد است، به عبارت دیگر باید در طول این برنامه هر ساله حمل بار ریلی ۳۹ درصد رشد کند که به نظر مقدور نیست.
مدیرعامل راهآهن، از هدفگذاری یک میلیون تنی حمل بار ریلی میان تهران و آنکارا برای سال آینده خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، سیدمیعاد صالحی؛ درباره نشست مشترک با «حسن پزوک»؛ رئیس راهآهن ترکیه و همچنین «افق یالچین»؛ رئیس شرکت حملونقلی راهآهن ترکیه، از هدفگذاری یک میلیون تنی حمل بار ریلی میان تهران و آنکارا برای […]
دیدگاه بسته شده است.