معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، نوسازی ناوگان حملونقل عمومی را یکی از اولویتهای اصلی این دوره دانست و گفت: میدانستیم بدون یک ناوگان مدرن و کارآمد، نمیتوانیم با بحران ترافیک و آلودگی مقابله کنیم. به گزارش مناقصهمزایده، محسن هرمزی؛ با اشاره به وضعیت بحرانی حملونقل عمومی در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، بیان کرد: […]
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، نوسازی ناوگان حملونقل عمومی را یکی از اولویتهای اصلی این دوره دانست و گفت: میدانستیم بدون یک ناوگان مدرن و کارآمد، نمیتوانیم با بحران ترافیک و آلودگی مقابله کنیم. به گزارش مناقصهمزایده، محسن هرمزی؛ با اشاره به وضعیت بحرانی حملونقل عمومی در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، بیان کرد: در این دوره با مجموعهای از چالشها شامل فرسودگی ناوگان، کمبود زیرساختها، ترافیک سنگین، آلودگی هوا و نبود هماهنگی بیندستگاهی مواجه بودیم که نتیجه سالها بیتوجهی و عدم سرمایهگذاری در این حوزه بود. وی با بیان اینکه بخش قابلتوجهی از ناوگان اتوبوسرانی و مترو فرسوده و از رده خارج شده بودند، افزود: این ناوگان نهتنها پاسخگوی نیاز روزافزون شهروندان نبود، بلکه خود به بخشی از بحران آلودگی و نارضایتی عمومی تبدیل شده بود. زیرساختهای حملونقل نیز توان پاسخگویی به نیازهای شهری را نداشتند؛ از خطوط توسعهنیافته مترو گرفته تا بزرگراهها و معابری که ظرفیت آنها سالها پیش تکمیل شده بود. هرمزی؛ نوسازی ناوگان حملونقل عمومی را یکی از اولویتهای اصلی این دوره دانست و گفت: میدانستیم بدون یک ناوگان مدرن و کارآمد، نمیتوانیم با بحران ترافیک و آلودگی مقابله کنیم. بر همین اساس، با پیگیریهای مستمر و جذب سرمایهگذاری لازم، بیش از ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان شد. همچنین ۱۱ هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شد که بخشی از آنها شامل تاکسیهای برقی است. وی با اشاره به نقش مهم این ناوگان جدید در کاهش آلودگی و ارتقای کیفیت خدمات، افزود: این خودروها با امکانات رفاهی بهروز، تجربه بهتری را برای شهروندان رقم زدهاند. علاوه بر این، با تعمیرات اساسی و بازسازی اتوبوسها و واگنهای مترو، عمر مفید بسیاری از وسایل نقلیه افزایش یافته و بهرهوری ناوگان بهطور قابلتوجهی ارتقا پیدا کرده است. معاون شهردار تهران، همچنین از توسعه زیرساختها بهعنوان یکی از پایههای مهم بهبود حملونقل یاد کرد و گفت: احداث خطوط جدید مترو، توسعه پارکینگهای طبقاتی و مکانیزه و ارتقا معابر شهری از جمله اقدامات مؤثر در این بخش بودهاند. وی ادامه داد: ایجاد مسیرهای جایگزین و بهبود نقاط پرتردد همچنین به کاهش گرههای ترافیکی و روانسازی عبور و مرور کمک کرده است. به علاوه توسعه پارکینگها بهویژه در مناطق پرتردد، از جمله گامهایی بوده که با هدف جلوگیری از پارک حاشیهای و کاهش بار ترافیکی برداشته شده است. هرمزی؛ با اشاره به نتایج حاصلشده در این دوره، عملکرد معاونت حملونقل را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هرچند هنوز با وضعیت ایدهآل فاصله داریم، اما اقدامات انجامشده، زمینهساز تحولی پایدار در حوزه حملونقل است و با ادامه مسیر نوسازی و توسعه و بهرهگیری از فناوریهای نوین میتوانیم به شهری با حملونقل کارآمد، پاک و پاسخگو به نیاز شهروندان دست یابیم. همچنین عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهردار تهران، درخصوص اجرای پروژه HOV اظهار کرد: با توجه به اینکه بررسیهای لازم درباره نحوه چگونگی اجرای پروژه HOV در حال انجام است، امیدواریم بتوان این طرح ر در یکی از بزرگراههای پرتردد پایتخت که شرایط مناسبی دارد، اجرایی کرد. وی با تأکید بر اینکه ممکن است تغییراتی در طرح فعلی ایجاد شود، ادامه داد: اکنون بزرگراههای مختلفی برای مکان اجرای این طرح در حال بررسی است که پس از نهایی شدن، تعیین و اعلام میشود. محمدخانی؛ درباره اینکه آیا دوربینهای لازم برای تجهیز مسیر در نظر گرفته تأمین شده است؟ افزود: مشکلی در تأمین دوربینهای مورد نیاز طرح مذکور وجود ندارد همچنین اعتبار لازم نیز در این باره بهطور کامل تأمین شده است. بیشتر بدانید. سخنگوی شهردار تهران، در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا این طرح در ساعات مشخص و محدودی اجرایی میشود؟ تأکید کرد: اجرای این طرح بهصورت تمام وقت خواهد بود اما اعلام دقیق ساعت و جزییات اجرای آن برعهده مسئولان اجرایی از جمله پلیس راهور است که متعاقباً هنگام اجرای طرح اعلام خواهد شد.
دیدگاه بسته شده است.