نصب کد رهگیری برای تولید و واردات پوشاک الزامی شد

نصب کد رهگیری برای تولید و واردات پوشاک الزامی شد دبیر کل انجمن صنایع نساجی ایران گفت: نصب کد رهگیری برای تولید و واردات پوشاک باید الزامی شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی‌رییس‌زاده با اشاره به این‌که از سال گذشته تاکنون جلسات زیادی با گمرک و وزارت صنعت داشتیم‌، گفت: برای مقابله […]

نصب کد رهگیری برای تولید و واردات پوشاک الزامی شد

دبیر کل انجمن صنایع نساجی ایران گفت: نصب کد رهگیری برای تولید و واردات پوشاک باید الزامی شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی‌رییس‌زاده با اشاره به این‌که از سال گذشته تاکنون جلسات زیادی با گمرک و وزارت صنعت داشتیم‌، گفت: برای مقابله با قاچاق پوشاک و منسوجات خانگی دو دستگاه مجری اصلی بودند که می‌توانستند نقش تأثیر گذاری داشته باشند از این رو گزارش‌هایی را به گمرک ایران ارایه دادیم و تا حد زیادی مشکل اجرایی این بخش حل شده است.

وی با بیان این‌که خروجی جلسات با گمرک و وزارت صنعت الزام واردکنندگان تنها به صورت حقوقی است‌، افزود: واردکنندگان از این پس کالایی را که در بخش پوشاک قصد دارند وارد کنند باید از طریق برند ثبت شده باشد و دیگر اشخاص حقیقی نمی‌توانند اقدام به واردات کنند.

دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران ادامه داد: واردکنندگان از ۳۱ اردیبهشت تا ۳۱ تیر مهلت دارند کد رهگیری را بگیرند و از دو ماه بعد ثبت سفارش از طریق کد جی‌تی‌ای‌ان انجام می‌شود.

رییس‌زاده افزود‌: تولیدکننده‌ها نیز باید شناسه داخلی بگیرند و آن را روی کالاهای تولیدی خود نصب کنند تا کالای وارداتی از کالای تولیدی مشخص شود و مهم‌تر از آن کالایی که از طریق مبادی رسمی آمده و کالایی که از طریق قانونی وارد شده مشخص خواهد شد.

وی گفت: گمرک نهایت همکاری را در این زمینه انجام داده و ما از این سازمان برای حمایت از صنعت نساجی تشکر می‌کنیم.

 

دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به قاچاق کوله بری و کالای همراه مسافر تأکید کرد: یکی از مشکلاتی که صنعت پوشاک با آن درگیر است واردات کالا از طریق کوله‌بری و ته‌لنجی است که باید با آن مقابله شود. البته این موضوع باید به تدریج حل شود و در اختیار گمرک نیست که از آنها بخواهیم.