افزایش نرخ کرایه‌ها تصویب شد

  افزایش ۱۵ درصدی کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و ۲۵ درصدی مترو دیروز در نشست شورای شهر تصویب شد. به گزارش ایسنا، در نخستین جلسه شورای شهر تهران در سال ۹۵، اعتراض فرمانداری تهران نسبت به افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی (تاکسی، مترو و اتوبوس)، در سال ۹۵ در دستور کار شورای شهر تهران قرار […]

 

افزایش ۱۵ درصدی کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و ۲۵ درصدی مترو دیروز در نشست شورای شهر تصویب شد.

به گزارش ایسنا، در نخستین جلسه شورای شهر تهران در سال ۹۵، اعتراض فرمانداری تهران نسبت به افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی (تاکسی، مترو و اتوبوس)، در سال ۹۵ در دستور کار شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ادامه بررسی اعتراض فرمانداری تهران، اعضای شورای شهر تهران به افزایش ۱۵ درصدی کرایه‌های تاکسی، ۱۵ درصدی اتوبوس و ۲۵ درصدی مترو رأی دادند.

گفتنی است، پاسخ اعضای شورای شهر تهران به اعتراض فرمانداری تهران در خصوص افزایش کرایه‌ حمل و نقل عمومی با امضای رییس شورا به فرمانداری ارسال می‌شود و طبق قانون فرمانداری ۱۵ روز فرصت دارد تا پاسخ شورای شهر تأیید و یا رد کند.

در همین ارتباط، معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به مصوبه دیروز شورای شهر برای افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی تأکید کرد: افزایش ۱۵ درصدی کرایه‌های تاکسی و اتوبوس و ۲۵ درصدی مترو که در جلسه شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسیده است پس از ارسال به فرمانداری باید مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت تأیید ابلاغ شود.

غلامحسین آرام افزود: پیش‌بینی می‌کنم افزایش ۱۵ درصدی کرایه‌های تاکسی و اتوبوس مورد پذیرش قرار گیرد اما افزایش ۲۵ درصدی مترو باید مورد بررسی قرار گیرد تا در هر مسیر چه میزان افزایش داشته‌ایم چرا که ۲۵ درصد اعلام شده میانگین افزایش بوده است.

وی تأکید کرد: قطعاً پس از بررسی، فرمانداری تهران نظر خود را در خصوص افزایش‌ها اعلام خواهد کرد.

آرام با اشاره به تغییر مصوبه قبلی شورای شهر برای افزایش نرخ کرایه‌ها که در تاریخ ۲۴ اسفند سال گذشته به فرمانداری ارسال شد گفت: با این تغییر ارسال مصوبه به هیأت حل اختلاف در این مرحله منتفی است، اما در صورت مخالفت فرمانداری با مصوبه جدید و اصرار شورای شهر تهران مصوبه به هیأت حل اختلاف وزارت کشور ارجاع می‌شود.

 

وی ادامه داد: این هیأت به ریاست فرماندار تهران، دبیری معاون عمرانی فرمانداری تهران، نماینده استانداری تهران، وزارت کشور و چند تن از مشاورین فرمانداری تهران تشکیل خواهد شد.