برخورد ترامپ با مناقصه‌گزاران خارجی

برخورد ترامپ با مناقصه‌گزاران خارجی رییس‌جمهور آمریکا گفت: برای اولین بار می‌خواهیم با مناقصه‌گزاران خارجی برخورد کنیم که از فولاد کم کیفیت و کالاهای یارانه دار استفاده کرده‌اند تا قرارداد‌ها را از کارگران آمریکایی بربایند. این روند مدت‌های طولانی وجود داشته است اما دیگر اجازه نمی‌دهیم این روند ادامه پیدا کند. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، […]

برخورد ترامپ با مناقصه‌گزاران خارجی

رییس‌جمهور آمریکا گفت: برای اولین بار می‌خواهیم با مناقصه‌گزاران خارجی برخورد کنیم که از فولاد کم کیفیت و کالاهای یارانه دار استفاده کرده‌اند تا قرارداد‌ها را از کارگران آمریکایی بربایند. این روند مدت‌های طولانی وجود داشته است اما دیگر اجازه نمی‌دهیم این روند ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، دونالد ترامپ در سخنانی در ویسکانسین تصریح کرد: با دستور ریاستی که صادر می‌کنم به همه سازمان‌های دولتی دستور می‌دهم که به شدت قوانین مربوط به خرید کالاهای آمریکایی را اجرایی کنند تا این‌که معافیت‌ها و استثنائات مذکور به حداقل برسد و استفاده از کالاهای آمریکایی در اجرای پروژه‌های دولت فدرال به حداکثر برسد. حالا زمان این کار است.

وی افزود: ما در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم که کارخانه‌ها در آمریکا تعطیل شده و فرصت‌های شغلی به خارج از آمریکا رفته است. از زمان الحاق چین به سازمان تجارت جهانی، ۷۰ هزار کارخانه در آمریکا تعطیل شده است. شما این رقم را شنیده‌اید. یکی از فجایعی که با آن مواجهیم، سازمان تجارت جهانی است. اما در انتخابات اخیر، مردم آمریکا به این رأی دادند که دزدیده شدن امکان شکوفایی اقتصادی در آمریکا از بین برود. آنها به این رأی دادند که فرصت‌های شغلی به کشورشان بازگردانده شود و این‌که رویاهای آمریکایی به کشورشان بازگردد.

ترامپ ادامه داد: به همین علت است که من امروز اینجا هستم. تا چند لحظه دیگر، دستور اجرایی را امضا می‌کنم با این عنوان کالای آمریکایی بخریم و نیروی کار آمریکایی استخدام کنیم. شما این جمله را مدت‌هاست که در آمریکا نشنیده‌اید. ما با این کار، پیام بسیار محکمی به جهانیان می‌دهیم و آن این‌که ما می‌خواهیم از کارگرانمان دفاع کنیم، از فرصت‌های شغلی‌مان محافظت کنیم و این‌که بالاخره، اولویت اولمان را آمریکا قرار بدهیم. ما برنامه‌هایی هم برای این منظور داریم. ما این دستور جدید را کاملاً اجرایی خواهیم کرد و بر آن کاملاً نظارت خواهیم داشت یعنی کاری که تا حالا انجام نشده است. قوانین مربوط به خرید کالاهای آمریکایی مستلزم آن است که دولت فدرال آمریکا منابع مالی برای اجرای خرید، ساخت یا اجرای پروژه‌هایی را تأمین کند که از کالاهای ساخت داخل آمریکا استفاده می‌کنند.

رییس‌جمهور آمریکا گفت: در طول سال‌های طولانی، معافیت‌های نسنجیده و استثنائات بسیار زیاد سبب شده است که استانداردهای آمریکایی در این زمینه مخدوش شود. نتیجه این روند نیز از بین رفتن فرصت‌های شغلی بی‌شمار و قراردادهای بیشمار بوده است که سبب شده است به جای کالاهای ساخت آمریکا، با کالاهای خارجی کم کیفیت و ارزان و تولید شده با فرایند یارانه، مواجه باشیم.

 

ترامپ در ادامه افزود: ما برای دفاع از کارگران و شرکت‌هایمان ایستاده‌ایم. کوتاه سخن این‌که دستور مذکور این پیام را به صورت علنی اعلام می‌کند که پروژه‌های آمریکایی باید با کالاهای آمریکایی اجرایی شود. دیگر به کشورهای خارجی اجازه نمی‌دهیم تا تولیدکنندگان آمریکایی و کارگران آمریکایی را فریب بدهند و قرارداد‌ها را از کف آنها بربایند. همه مسؤولان در دولت بنده موظف هستند این قانون خرید کالاهای آمریکایی را به نفع کارگران آمریکایی اجرایی کنند. ما همه قراردادهای تجاری را از این منظر واکاوی خواهیم کرد تا ببینیم آیا این قراردادها، تضعیف کننده مفاد قوانین مذکور است یا خیر.