مزایده اماکن تاریخی ثبت شده که آثار تاریخی نفیس و شاخص نیستند

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان مزایده اماکن تاریخی ثبت شده که آثار تاریخی نفیس و شاخص نیستند احیا و ساماندهی و تغییرکاربری بناهای تاریخی از راه‌های مؤثر برای جذب گردشگر است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان […]

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان

مزایده اماکن تاریخی ثبت شده که آثار تاریخی نفیس و شاخص نیستند

احیا و ساماندهی و تغییرکاربری بناهای تاریخی از راه‌های مؤثر برای جذب گردشگر است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: بافت تاریخی استان با تغییر کاربری می‌تواند به قطب اقتصادی- محلی برای کسب درآمد باشد.

ناصر طاهری افزود: ۵۰۰ خانه تاریخی با قابلیت تبدیل به موزه، خانه‌های صنایع دستی، فضاهای آموزشی هتل‌ها و رستوران مجوز تغییر کاربری گرفته‌اند.

وی افزود: براساس قانون برنامه پنجم توسعه، سازمان میراث فرهنگی مجاز است برخی اماکن تاریخی ثبت شده که آثار تاریخی نفیس و شاخص نیستند را در مزایده و با نظارت به اشخاص متقاضی برای راه‌اندازی مراکزی مانند سفره خانه‌های سنتی و هتل واگذار کند.

 

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با راه‌اندازی صندوق احیای بناهای تاریخی سازمان، می‌توان بناهای تاریخی را مطابق قوانین با فضاهای سنتی و معماری ایرانی به بخش خصوصی و بخش‌های دولتی به متقاضیان واگذار کرد.