مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: افتتاح کمربندی سالار–شادمهر در خراسانرضوی زمینه افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت ریلی شرق کشور را فراهم کرده است. به گزارش مناقصهمزایده، جبارعلی ذاکری؛ در حاشیه بهرهبرداری از بهرهبرداری کمربندی ریلی سالار–شادمهر، در گفتگو با خبرنگاران، افزود: این طرح که به طول ۲۹ کیلومتر، به صورت زیرسازی دوخطه و روسازی یک […]
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: افتتاح کمربندی سالار–شادمهر در خراسانرضوی زمینه افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت ریلی شرق کشور را فراهم کرده است. به گزارش مناقصهمزایده، جبارعلی ذاکری؛ در حاشیه بهرهبرداری از بهرهبرداری کمربندی ریلی سالار–شادمهر، در گفتگو با خبرنگاران، افزود: این طرح که به طول ۲۹ کیلومتر، به صورت زیرسازی دوخطه و روسازی یک خطه احداث شده است نقش کلیدی در توسعه اقتصادی منطقه و بهبود ایمنی حملونقل ریلی، بهینهسازی زمان سفر قطارها وکاهش مصرف سوخت ایفا خواهد کرد. مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: پروژه کمربندی ریلی سالار – شادمهر بهعنوان یک مسیر جایگزین، موجب نظمبخشی به حرکت قطارها شده و عملیات مانور روزانه هر قطار را تا چهار ساعت کاهش میدهد، البته این اقدام علاوه بر افزایش ظرفیت ریلی، به بهبود بهرهوری و کاهش تأخیرهای شبکه کمک میکند. وی با بیان اینکه این پروژه حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد ظرفیت محور را افزایش خواهد داد، به برنامههای آتی برای توسعه زیرساختهای حملونقل ریلی اشاره کرد و افزود: در نظر داریم مسیر سنگان تا بافق را دوخطه کنیم تا ظرفیت این محور را ارتقاء دهیم. ذاکری؛ تصریح کرد: مسیر ترانزیت کالا به افغانستان از بندرعباس انجام میشود و پیش از این، قطارهای ترانزیتی به مدت چهار ساعت در ایستگاهها توقف و عملیات مانور انجام میدادند. مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: با احداث این کمربندی ریلی، این فرآیند بهینهسازی شده و تأثیرات اقتصادی آن در سالهای آینده نمایان خواهد شد. وی همچنین به لزوم افزایش ظرفیت قطارهای مسافری اشاره کرد و تأکید کرد: اقدامات لازم برای این افزایش ظرفیت در دستور کار قرار دارد.
دیدگاه بسته شده است.