سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: عرضه خودرو در بورسکالا محاسن بسیاری چون حذف دلالها را بهدنبال دارد و باعث میشود خودرو در فضایی کاملاً شفاف و با قیمت منطقی به دست مصرفکننده برسد. زهرا سعیدیمبارکه؛ با تأکید بر اینکه خودروها باید با تیراژ بالا در بورس کالا عرضه شوند، گفت: اگر […]
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: عرضه خودرو در بورسکالا محاسن بسیاری چون حذف دلالها را بهدنبال دارد و باعث میشود خودرو در فضایی کاملاً شفاف و با قیمت منطقی به دست مصرفکننده برسد. زهرا سعیدیمبارکه؛ با تأکید بر اینکه خودروها باید با تیراژ بالا در بورس کالا عرضه شوند، گفت: اگر تیراژ عرضه و عمق بازار خودرو در بورس کالا زیاد باشد، تقاضا کنترل و قیمت متعادل میشود. به گزارش مناقصهمزایده، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ شاهد عرضه خودرو در بورس کالا بودیم اما پس از مدتی برخی دستگاهها مانع این کار شدند، توضیح داد: مسئله مهم در این خصوص انحصاری بودن بازار خودرو و قیمتگذاری آن در شورایرقابت است. او تأکید کرد: سایه سنگین قیمتگذاری دستوری بر بازار و صنعت خودرو حاکم است؛ به نظر میرسد عرضه خودرو در بورس کالا ضمن حذف دلالها از این بازار، مشکل قیمتگذاری دستوری را رفع و باعث میشود خودرو با قیمت منطقی به دست مصرفکنندگان برسد. سعیدی؛ با بیان اینکه اکثریت مجلس بهشدت با قیمتگذاری دستوری برای خودرو مخالف است، توضیح داد: حق واسطهگری در همه جای دنیا یک رقم مشخص است و اینگونه نیست که واسطهها و دلالان هر قیمتی را روی خودرو بگذارند و به مصرفکننده بفروشند. او گفت: مجلس طرحهای خوبی برای این عرضه خودرو در بورس کالا، بهویژه برای عرضه خودروهای وارداتی که با تیراژ بالا وارد کشور میشوند، تدوین و تصویب کرده، زیرا معتقدیم برای اصلاح وضع کنونی میبایست روند عرضه و تقاضا در بازار خودرو تنظیم شود و عرضه به اندازه کافی وجود داشته باشد تا شاهد التهابات موجود در بازار خودرو نباشیم. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در پایان افزود: اساس برنامههای اعضای کمیسیون صنایع مجلس بر این است که آن دسته از شرکتهای خودروساز که تیراژشان شرایط پاسخگویی به تقاضا و نیاز بازار را از نظر تولید و کیفیت بالا دارد، میبایست بتوانند قیمت خودرو را خودشان تعیین کنند.
دیدگاه بسته شده است.