عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بزرگی دولت در ایران به شرکتهای خودروسازی نیز سرایت کرده است، اظهار داشت: به منظور کوچکسازی و چابکسازی دولت و شرکتهای خودروسازی لازم است مدیریت و مالکیت این صنعت به بخشخصوصی واقعی واگذار شود. به گزارش خبرخودرو، محمد نصیری؛ بیان اینکه مدیریت شرکتهای […]
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بزرگی دولت در ایران به شرکتهای خودروسازی نیز سرایت کرده است، اظهار داشت: به منظور کوچکسازی و چابکسازی دولت و شرکتهای خودروسازی لازم است مدیریت و مالکیت این صنعت به بخشخصوصی واقعی واگذار شود. به گزارش خبرخودرو، محمد نصیری؛ بیان اینکه مدیریت شرکتهای خودروسازی توسط دولت، هزینههای سنگینی را به صنعت خودرو تحمیل کرده است، عنوان کرد: متأسفانه افزایش نیروهای مازاد و همچنین رشد هزینههای جاری در شرکتهای خودروساز داخلی، هزینههای خودروسازان را بهطور چشمگیری افزایش داده است. وی ضمن تأکید بر خصوصیسازی صنعت خودرو، تصریح کرد: به نظر میرسد در حالحاضر اداره صنعت خودرو توسط دولت از چالشهای بسیار جدی در حوزه خودروسازی است، چراکه بزرگی دولت در ایران به شرکتهای خودروسازی نیز سرایت کرده است؛ بنابراین به منظور کوچکسازی و چابکسازی دولت و شرکتهای خودروسازی لازم است مدیریت و مالکیت این صنعت به بخشخصوصی واقعی واگذار شود. نماینده مردم طبس و فردوس در مجلس شورای اسلامی، واردات خودرو با تعرفه پایین را از دیگر راهکارها برای نجات صنعت خودرو از وضعیت کنونی برشمرد و اذعان داشت: واردات خودرو باید به نحوی انجام شود که به رقابت بین خودروهای داخلی و خارجی منجر شده و خودروسازان داخلی با برنامه ریزی صحیح به سمت تولید خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب حرکت کنند. نصیری؛ ضمن ابراز مخالفت با قیمتگذاری دستوری خودروهای وارداتی، تأکید کرد: در حوزه قیمتگذاری نیز هر چه قیمت خودروهای وارداتی رقابتی باشد شاهد کاهش قیمت در بازار خودروهای وارداتی خواهیم بود.
رئیس انجمن قطعهسازان همگن خودروی کشور، گفت: دخالت نادرست دولت در قیمتگذاری، ریشه تمامی مسائل و مشکلات صنعت خودرو است. به گزارش مناقصهمزایده، محمدرضا نجفیمنش؛ در گفتگویی بیان کرد: تا سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ صنعت خودروسازی ایران هم سودآور بود و هم پرداختیهای آن بهطور مرتب انجام میشد، اما از زمانی که قیمتگذاری به شورایرقابت […]
گروه خودرو- با توجه به اینکه صنعت خودرویی کشور، با چالشها و مسائل پیچیدهای همیشه طی مدتها همراه بوده، اما کماکان این موضوعات ظاهراً تمامی ندارد و با خصوصیسازی و آزادسازی قیمتها و امثال آنها، مشکلات اساسی این صنعت حل نخواهد شد. به گزارش مناقصهمزایده، در همین راستا، مصطفی طاهری؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن […]
یک کارشناس صنعت خودرو، تصریح کرد: همه از صنعت خودروی ایران ناراضی هستند، اما میخواهم بپرسم چرا سیاستی که خروجی آن زیان انباشته، اُفت کیفیت، توقف توسعه و فروپاشی زنجیره تأمین است، همچنان ادامه دارد؟ به گزارش مناقصهمزایده، هاشم حکمه؛ با بیان اینکه آیا قیمتگذاری دستوری، تصمیمی ناآگاهانه است یا باید آن را شکلی از […]
گروه خودرو- با توجه به تصمیمات وزارت صمت درخصوص تولید خودروهای اقتصادی که در کارخانجات خودروسازی داخلی اخذ گردیده است، این سؤال بهوجود میآید که آیا با وجود مشکلاتی که خودروسازان و زنجیره تأمین با آن دستوپنجه نرم میکنند، این امکان در صنعت خودرو وجود دارد و یکی دیگر از سؤالاتی که به ذهن میرسد […]
دیدگاه بسته شده است.