عضو کمیسیون امور داخلی مجلس عنوان کرد  

تحمیل هزینه‌های سنگین مدیریت دولتی به صنعت خودرو  

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بزرگی دولت در ایران به شرکت‌های خودروسازی نیز سرایت کرده است، اظهار داشت: به منظور کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت و شرکت‌های خودروسازی لازم است مدیریت و مالکیت این صنعت به بخش‌خصوصی واقعی واگذار شود. به گزارش خبرخودرو، محمد نصیری؛ بیان اینکه مدیریت شرکت‌های […]

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بزرگی دولت در ایران به شرکت‌های خودروسازی نیز سرایت کرده است، اظهار داشت: به منظور کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت و شرکت‌های خودروسازی لازم است مدیریت و مالکیت این صنعت به بخش‌خصوصی واقعی واگذار شود. به گزارش خبرخودرو، محمد نصیری؛ بیان اینکه مدیریت شرکت‌های خودروسازی توسط دولت، هزینه‌های سنگینی را به صنعت خودرو تحمیل کرده است، عنوان کرد: متأسفانه افزایش نیرو‌های مازاد و همچنین رشد هزینه‌های جاری در شرکت‌های خودروساز داخلی، هزینه‌های خودروسازان را به‌طور چشمگیری افزایش داده است. وی ضمن تأکید بر خصوصی‌سازی صنعت خودرو، تصریح کرد: به نظر می‌رسد در حال‌حاضر اداره صنعت خودرو توسط دولت از چالش‌های بسیار جدی در حوزه خودروسازی است، چراکه بزرگی دولت در ایران به شرکت‌های خودروسازی نیز سرایت کرده است؛ بنابراین به منظور کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت و شرکت‌های خودروسازی لازم است مدیریت و مالکیت این صنعت به بخش‌خصوصی واقعی واگذار شود. نماینده مردم طبس و فردوس در مجلس شورای اسلامی، واردات خودرو با تعرفه پایین را از دیگر راهکار‌‌ها برای نجات صنعت خودرو از وضعیت کنونی برشمرد و اذعان داشت: واردات خودرو باید به نحوی انجام شود که به رقابت بین خودرو‌های داخلی و خارجی منجر شده و خودروسازان داخلی با برنامه ریزی صحیح به سمت تولید خودرو‌های باکیفیت و قیمت مناسب حرکت کنند. نصیری؛ ضمن ابراز مخالفت با قیمت‌گذاری دستوری خودرو‌های وارداتی، تأکید کرد: در حوزه قیمت‌گذاری نیز هر چه قیمت خودرو‌های وارداتی رقابتی باشد شاهد کاهش قیمت در بازار خودرو‌های وارداتی خواهیم بود.