پرداخت بدهی‌های شهرداری با تهاتر اموال و املاک یا طریق مزایده

پرداخت بدهی‌های شهرداری با تهاتر اموال و املاک یا طریق مزایده در یکصدوشصت‌ودومین جلسه کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج لایحه‌ای از سوی شهرداری کرج مطرح و براساس آن مقرر شد که شهرداری می‌تواند با استفاده از فروش املاک، اموال، اراضی و مستغلاتی که بابت مطالبات خود از اشخاص حقیقی‌و حقوقی دریافت کرده است بدهی‌های خود […]

پرداخت بدهی‌های شهرداری با تهاتر اموال و املاک یا طریق مزایده

در یکصدوشصت‌ودومین جلسه کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج لایحه‌ای از سوی شهرداری کرج مطرح و براساس آن مقرر شد که شهرداری می‌تواند با استفاده از فروش املاک، اموال، اراضی و مستغلاتی که بابت مطالبات خود از اشخاص حقیقی‌و حقوقی دریافت کرده است بدهی‌های خود به پیمانکاران و دیگر بدهکاران را پرداخت کند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، این لایحه با این قید که شهرداری کرج موظف است، پرداخت بدهی‌های خود را با استناد به این لایحه تنها با تهاتر اموال و املاک مورد نظر و یا فروش از طریق مزایده پرداخت کند و مقید به رعایت آیین‌نامه مالی باشد به تصویب رسید.

در ادامه جلسه لایحه دیگر از شهرداری در خصوص خرید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به صورت صددرصد تهاتری مطرح شد.

مصطفی سعیدی‌سیرایی، دبیر شورای اسلامی شهر کرج با بیان این‌که توسعه ناوگان حمل‌ونقل شهری مدنظر است، افزود: در سال ۹۴ مقرر شد که ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده و در ناوگان اتوبوسرانی برای خدمات‌رسانی به مردم استفاده شود اما متأسفانه در پایان سال ۹۴ و با وجود برگزاری دو مرحله مناقصه، استقبال خوبی از آن نشد و این اقدام عملی نشده است.

وی در ادامه با توضیح این‌که مدیریت شهری کرج موافق خرید اتوبوس‌های جدید است اما باید ارزیابی عملکردی در این مورد محقق شود، افزود: پیشنهاد راه‌اندازی خطوط بی.آر.تی در کنار خط مترو و با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی از یک‌سو و لایحه خرید اتوبوس‌های جدید با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی از سوی دیگر در کل ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد در حالی‌که می‌توان این بودجه را برای راه‌اندازی هرچه زودتر قطار شهری کرج استفاده کرد.

مجید کاویانی، رییس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج با توضیح این‌که افزایش اتوبوس‌های درون شهری و بهبود حمل‌ونقل عمومی اهمیت زیادی دارد اما باید وعده‌های از قبل داده شده سازمان اتوبوسرانی در مورد به‌کارگیری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید در ناوگان عملی شود، ادامه ‌داد: باید مشخص شود دلیل محقق نشدن این وعده چیست به عنوان نمونه اگر نیاز به بهبود سیستم مالی است این کار انجام شود.

وی در ادامه افزود: مدیریت شهری کرج موافق توسعه ناوگان اتوبوسرانی است اما خریداری ۳۰۰ دستگاه جدید آن هم به صورت توافقی صحیح نیست.

 

در پایان جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج مقرر شد تا در جلسات بعدی پیرامون این لایحه بحث و تبادل نظر شود و در صورت نیاز توضیحات لازم از سوی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج ارایه شود.