مدیرکل برنامه‌ریزی راه‌آهن خبر داد:جابه‌جایی ۱٫۶ میلیون مسافر نوروزی

  مدیرکل برنامه‌ریزی راه‌آهن با بیان این‌که تا ساعت پایانی روز ۱۴ فروردین تعداد یک‌میلیون و ۶۷۰ هزار مسافر نوروزی از طریق قطار جابه‌جا شدند، گفت: ضریب اشغال صندلی ناوگان در این ایام نسبت به سال قبل افزایش یافت و به ۷۷٫۲ درصد رسید. ‌به گزارش فارس مرتضی جعفری اظهار داشت: طرح نوروزی از ۲۵ […]

 

مدیرکل برنامه‌ریزی راه‌آهن با بیان این‌که تا ساعت پایانی روز ۱۴ فروردین تعداد یک‌میلیون و ۶۷۰ هزار مسافر نوروزی از طریق قطار جابه‌جا شدند، گفت: ضریب اشغال صندلی ناوگان در این ایام نسبت به سال قبل افزایش یافت و به ۷۷٫۲ درصد رسید.

‌به گزارش فارس مرتضی جعفری اظهار داشت: طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال قبل آغاز شد و تا ساعات پایانی روز جاری ۱۵ فروردین‌ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: تا ساعت پایانی روز ۱۴ فروردین‌ماه امسال، تعداد یک‌میلیون و ۶۷۰ هزار مسافر نوروزی از طریق قطار جابه‌جا شدند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن با اشاره به این‌که ضریب اشغال صندلی ناوگان امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: ضریب اشغال صندلی‌های قطار در این ایام به ۷۷٫۲ درصد رسید.

وی ادامه داد: تعداد ‌مسافران نوروزی قطار در سال جاری نسبت به نوروز ۹۴ ‌تغییر قابل ملاحظه‌ای نداشت؛ به دلیل از سیر خارج کردن برخی قطار‌های فرسوده، امسال تعداد مسافر جابه‌جا شده ۵ هزار نفر کم‌تر از سال گذشته بود اما ضریب اشغال صندلی افزایش یافت.

جعفری بیان کرد: البته با خارج کردن واگن‌های فرسوده از ناوگان در ماه‌های پایانی سال گذشته، تعدادی واگن نو وارد ناوگان ریلی کشور شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن اظهار داشت: متوسط تأخیر در طول مسیر قطار‌های نوروزی تا امروز ۲۴٫۱ دقیقه بود، ضمن آن که متوسط تأخیر در مبدأ کم‌تر از ۰٫۳ ثانیه بود، البته متوسط تأخیر در طول مسیر قطار‌های نوروزی سال قبل، حدود ۴۳ دقیقه بود.

جعفری ادامه داد: برای ایام نوروز تعداد ۳ هزار و ۸۲۰ رام قطار اعزام شد تا مسافران نوروزی را جابه‌جا کند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن تأکید کرد: استقبال از قطار‌های لوکس، پنج‌ ستاره و قطار زندگی در این ایام مناسب بود‌.