رحمتا… مهآبادی از معرفی ۴ شرکت هواپیمایی به دستگاههای قضایی به دلیل بدحسابی در پرداخت بدهی فرودگاهی خبر داد و گفت: در سال جاری به ایرلاینهای بدحساب خدمات عمومی نمیدهیم و از مردم میخواهیم از این خطوط هوایی استفاده نکنند. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت […]
رحمتا… مهآبادی از معرفی ۴ شرکت هواپیمایی به دستگاههای قضایی به دلیل بدحسابی در پرداخت بدهی فرودگاهی خبر داد و گفت: در سال جاری به ایرلاینهای بدحساب خدمات عمومی نمیدهیم و از مردم میخواهیم از این خطوط هوایی استفاده نکنند.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران درباره آخرین وضعیت وصول مطالبات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از ایرلاینها بابت استفاده از خدمات فرودگاهی بیان کرد: در یک سال اخیر خویشتنداری کردیم و تلاش شد از روابط و ضوابط حرفهای خود در حوزه خدماترسانی به ایرلاینها و تعامل با آنها عدول نکنیم، با این رویکرد شرایط خطوط هوایی را در نظر گرفتیم و اجازه دادیم فرصتی برای آزادسازی نرخ بلیت ایجاد شود، تا شرکتهای هواپیمایی نیز بتوانند نسبت به تقویت بنیه اقتصادیشان اقدام کنند.
مه آبادی افزود: انتظار این بود که شرکتهای هواپیمایی نیز به این خویشتنداری شرکت فرودگاههای کشور پاسخ مثبت دهند و نسبت به پرداخت بدهیهای خود بابت استفاده از خدمات فرودگاهی اقدام کنند، اما متأسفانه برخی ایرلاینها نه تنها چنین نکردند، بلکه رفتارهای آنها به مراتب نامناسبتر شد.
ابلاغیه دستگاههای قضایی برای معرفی ایرلاینهای بدحساب
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: با وجود این رفتار نامناسب برخی خطوط هوایی، شرکت فرودگاهها سعی کرد با ایرلاینها تعامل داشته باشد، اما مقامات مسؤول نظارتی و قضایی طی ابلاغ قضایی به شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران درخواست کردند، تا ایرلاینهایی که نسبت به پرداخت بهای خدمات دریافتی خود اقدام نمیکنند، معرفی شوند که بر همین اساس در اواخر اسفند ۹۴، ۴ شرکت هواپیمایی به دستگاههای قضایی معرفی شدند که فعلا اسامی آنها را اعلام نمیکنیم، زیرا ممکن است در آینده خوشحساب شوند.
برخی ایرلاینها اصلا برای پرداخت بدهیهای خود حاضر مذاکره نمیشوند
وی با تأکید بر اینکه امیدواریم جدیت دستگاههای قضایی موجب تغییر رفتار ایرلاینها در پرداخت بدهیهای خود به شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران شود اظهار کرد: مشکل اصلی این است که برخی ایرلاینها برای مذاکره و پرداخت بدهی خود اصلا حضور پیدا نمیکنند و تصور میکنند خدماتی که به مردم ارایه میدهند هنر خاص و فراتر از وظایف قانونی آنها است، ضمن اینکه در برابر پرداخت بدهیهای خود از عباراتی خاصی استفاده میکنند که به هیچ وجه منطقی به نظر نمیرسد.
ایرلاینهای خوشحساب به مردم معرفی میشوند
مه آبادی ادامه داد: با وجود همه این مشکلات اما مجدد از ایرلاینها درخواست میکنیم نسبت به پرداخت بدهیهای خود اقدام کنند که البته برخی ایرلاینها حضور پیدا کردند و به زودی اسامی ایرلاینهای خوشحساب را به معرفی خواهیم کرد که تفاوتی بین ایرلاینهای بدحساب و خوشحساب قائل شویم.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: به دلیل انجام سفرهای نوروزی و دوران پیک مسافری هیچ محدودیتی برای شرکتهای هواپیمایی بدحساب ایجاد نکردیم، اما در سال جاری با جدیت با این موضوع برخورد میکنیم و به ایرلاینهای بدحساب خدمات عمومی نخواهیم داد و از مردم نیز خواهیم خواست از این خطوط هوایی استفاده نکنند.
وی افزود: البته بیشتر ایرلاینهای خوشحساب نیز که برای پرداخت بدهیهای خود اقدام کردند چکهای مدتدار ارایه دادند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.