مهدی قرهداغلی- نیسان آبی، خودرویِ باریای که نزدیک به بیش از نیم قرن در کشور ما قدمت دارد و از آن دسته خودروهایی است که با توجه به دوامی که دارد از مهمترین وسایل نقلیه باری به حساب میآید. اما این خودرو تکنولوژی پنج دهه قبل را دربر دارد و هر چقدر هم که با […]
مهدی قرهداغلی- نیسان آبی، خودرویِ باریای که نزدیک به بیش از نیم قرن در کشور ما قدمت دارد و از آن دسته خودروهایی است که با توجه به دوامی که دارد از مهمترین وسایل نقلیه باری به حساب میآید. اما این خودرو تکنولوژی پنج دهه قبل را دربر دارد و هر چقدر هم که با بهسازی بتوان آن را بهروز کنند، باعث نمیشود که نسبت به معایب عدیدهای که این خودرو همراه خود داشته، چشمپوشی کرد. مصرف سوخت بسیار بالا و عدم ایمنی کافی از شایعترین مشکلات این خودرو بوده است که طی مدتها تولید این خودرو در کشور، هیچگاه این مشکلات مرتفع نشد اما امروز با توجه به الزامات قانونی و استانداردهای ۸۵گانه دیگر این خودرو قابلیت ادامه تولید نخواهد داشت و با توجه به مجوز پنج هزارتایی دیگر در تولید، شاهد رسیدن به خط پایان تولید این خودروی خاطرهساز در کارخانجات تولیدی این محصول خواهیم بود. به گزارش مناقصهمزایده، در همین خصوص، فرزانه انصاری؛ رئیس سازمان ملی استاندارد، گفت: خودروی وانتنیسان مطابق با استانداردهای ۸۵گانه نیست و فقط پنجهزار دستگاه مجوز شمارهگذاری دارد، بعد از آن تولید این خودرو کاملاً متوقف خواهد شد. فرزانه انصاری؛ بیان داشت: خودروی وانتنیسان مطابق با استانداردهای ۸۵گانه نیست و تولید آن باید پایان سال ۱۴۰۳ متوقف میشد. رئیس سازمان ملی استاندارد، افزود؛ با توجه به درخواست شرکت سازنده در مهرماه سال گذشته، توافق شد که تولید این خودرو تا ۳۵ هزار دستگاه ادامه یابد، تاکنون ۳۰ هزار دستگاه از این توافق، تولید شده و فقط پنج هزار دستگاه دیگر مجوز شمارهگذاری دارد، بعد از آن تولید این خودرو کاملاً متوقف خواهد شد. وی در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه اگر این خودرو استاندارد ندارد، چرا توافق شده تا تولید ادامه یابد، گفت: اغلب استانداردهای ۸۵گانه جنبه کیفی و علاوه بر بحث ایمنی، بر کیفیت تمرکز دارند. انصاری؛ افزود: در حال تدوین استانداردهای جدید برای صنعت خودروسازی هستیم و بنا داریم تعداد استانداردهای ۸۵گانه را به ۱۲۰ استاندارد ارتقاء دهیم، بهزودی تصمیمات این موضوع در شورایعالی استاندارد اتخاذ خواهد شد. رئیس سازمان ملی استاندارد، گفت: با تغییر استانداردها، ممکن است خودروهای قدیمی بیشتری از خط تولید خارج شوند، خودروسازان باید بن سازههای جدید و مطابق با تغییرات روز دنیا تولید کنند و در محصولات خود به موضوع فناوری، ایمنی و کیفیت توجه کنند.
دیدگاه بسته شده است.