اصلاح و ابلاغ فرمت بارنامهها به دستاندرکاران کل کشور مدیرکل دفتر حملونقل کالای سازمان راهداری گفت: اصلاح فرمت بارنامه عمده بار و بارنامه فرآوردههای نفتی به دستاندرکاران در سراسر کشور ابلاغ شد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، غلامحسیندغاغله با بیان این خبر اظهار داشت: مطابق ماده ۲ […]
اصلاح و ابلاغ فرمت بارنامهها به دستاندرکاران کل کشور
مدیرکل دفتر حملونقل کالای سازمان راهداری گفت: اصلاح فرمت بارنامه عمده بار و بارنامه فرآوردههای نفتی به دستاندرکاران در سراسر کشور ابلاغ شد.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، غلامحسیندغاغله با بیان این خبر اظهار داشت: مطابق ماده ۲ قانون «الزام مؤسسات و شرکتهای حملونقل به استفاده از بارنامه و صورتوضعیت مسافری مصوب سال ۱۳۶۸»، همه رانندگان جهت حمل کالا در حملونقل برونشهری باید نسبت به اخذ بارنامه از شرکتهای حملونقل اقدام کنند و عواقب ناشی از عدم اخذ بارنامه متوجه راننده وسیله نقلیه بوده و تخلف محسوب میشود.
وی تصریح کرد: براساس مصوبه هیات وزیران مبنای محاسبه و تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حملونقل عمومیبرون شهری گازوئیلسوز براساس اطلاعات اسناد جابهجایی کالا و مسافر است بنابراین شرکتهای حملونقل و رانندگان باید نهایت دقت را در تکمیل دقیق و صحیح اطلاعات مندرج در اسناد حمل در هنگام صدور به عمل آورند.
مدیرکل دفتر حملونقل کالا بیان کرد: در راستای رعایت حقوق شهروندی، شفافسازی و رضایتمندی رانندگان، صاحبان کالا و شرکتهای حملونقل و جلوگیری از تضییع حقوق آنان و همچنین پیشگیری از سوءاستفادههای احتمالی، اصلاحاتی در فرمت بارنامه عمده بار و بارنامه فرآوردههای نفتی در سال۱۳۹۶ صورت گرفته است.
وی افزود: یکی از این اصلاحات جایگزینی مشخصات محل بارگیری و تخلیه بار شامل کد پستی و نشانی محل بارگیری و محل تخلیه بار به جای نشانی فرستنده و گیرنده است که موجب جلوگیری از سرگردانی رانندگان به هنگام بارگیری و تخلیه بار و همچنین شفافسازی جهت اجرای وظایف دستگاههای نظارتی خواهد شد.
دغاغله بیان کرد: از تغییرات مهم دیگر روشن شدن مبالغ پرداختی توسط صاحبان کالا به شرکتهای حملونقل است که پیش از این مورد اعتراض آنها بوده و در جهت رعایت حقوق شهروندی مقرر شد همه پرداختهای صاحبان کالا به تفکیک اجزای آن در بارنامه ذکر شود که از جمله این اقلام میتوان به هزینه بارگیری، هزینه تخلیه، هزینه باسکول، جمع کل کرایه اشاره کرد.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از اصلاحات بسیار مهم در بارنامه عمده بار و بارنامه فرآوردههای نفتی مشخص شدن اطلاعات مربوط به بیمه مسؤولیت شرکتهای حملونقل کالا است که بر این اساس، اقلام اطلاعاتی همچون شماره قرارداد بیمه، نام شرکت بیمهگر، ارزش کالا و حق بیمه به عنوان سطر جداگانه در بارنامه ثبت میشود تا شرکتهای بیمهگر نیز بتوانند در مواقع لزوم نسبت به دسترسی به اطلاعات صحیح محموله و ارزش کالا اقدام کنند و هم صاحبان کالا براساس اطلاعات ثبتی در بارنامه از ارزش محموله و میزان حق بیمه آگاهی پیدا کنند.
تجمع مهندسان برای پیگیری تخلف ۴۰ میلیاردی اعضای سابق سازمان نظام مهندسی
در حالی که از زمان تغییرات هیأتمدیره سازمان نظام مهندسی تهران سالهاست میگذرد و هیأتمدیره جدید بر سر کار آمده اما هنوز تکلیف ۴۰ میلیارد پولی که توسط هیأتمدیره سابق نزد بانک شهر سپردهگذاری و بلوکه شده مشخص نشده است.
به گزارش فارس، امروز صبح تعداد زیادی از مهندسان و اعضای سازمان نظام مهندسی در میدان فردوسی و در مقابل بانک شهر تجمع خودجوشی برگزار کرده و خواستار توجه مسؤولان به تخلفی که اعضای هیأتمدیره سابق انجام دادهاند شده و اعلام کردند که باید تکلیف بازپسگیری و سپرده ۴۰ میلیارد تومانی بلوکه شده نزد این بانک هرچه سریعتر مشخص شود.
مهندسان در این تجمع اعلام میکردند که تا زمانی که هیأتمدیره سازمان نظام مهندسی نتواند اقدامی در این خصوص انجام دهد هر پنجشنبه به این تجمع خود در همین محل ادامه خواهند داد.
بنابراین گزارش، در دوره ریاست حبیب ا… بیطرف رییس سابق سازمان نظام مهندسی استان تهران (قربانخانی، رییس کنونی سازمان نظام مهندسی) بحث تخلف ۴۰ میلیارد تومانی اعضای هیأتمدیره قبلی در سال ۹۵ مطرح شد.
پیشتر بیطرف در پاسخ یکی از اقدامات مهم در ۱۰ ماه گذشته شفافسازی عملکرد مالی سازمان و پیگیری سخت وثیقهگذاری ۴۰ میلیارد تومانی هیأتمدیره سابق (دوره ششم) بوده است.
وی ادامه داد: در دوره ششم با مصوبه هیأتمدیره که ۵ نفر آن را امضا کرده بودند این ۴۰ میلیارد تومان در یکی از شعب بانک شهر سپردهگذاری شده و سپس مبلغ ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به نفع یک شرکت خصوصی دریافت کرده بودند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.