دولت همواره دیپلماسی فعال را سرلوحه کارهایش قرار داده است

وزیر ارشاد دولت همواره دیپلماسی فعال را سرلوحه کارهایش قرار داده است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بزرگ‌ترین دستاورد دولت طی ۴ سال گذشته، بسترسازی‌ آشتی دولت با اصحاب فرهنگ و هنر بود، به گونه‌ای که اصحاب فرهنگ و هنر به گفتمان رییس جمهور اعتماد کردند. به گزارش ایلنا، صالحی‌امیری در مراسم افتتاح پروژه‌های حوزه […]

وزیر ارشاد

دولت همواره دیپلماسی فعال را سرلوحه کارهایش قرار داده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بزرگ‌ترین دستاورد دولت طی ۴ سال گذشته، بسترسازی‌ آشتی دولت با اصحاب فرهنگ و هنر بود، به گونه‌ای که اصحاب فرهنگ و هنر به گفتمان رییس جمهور اعتماد کردند.

به گزارش ایلنا، صالحی‌امیری در مراسم افتتاح پروژه‌های حوزه فرهنگ که با حضور رییس‌جمهور در شیراز انجام شد گفت: دولت تدبیر و امید بهترین روابط را بعد از انقلاب با اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد و محیط فرهنگی با ثبات ایجاد کرد.

وی گفت: با بررسی آمارها، شاهد موفقیت‌های دولت در حوزه فرهنگ و هنر هستیم.

این عضو کابینه با اشاره به آمار سینماهای کشور گفت: در آغاز دولت ۲۸۰ سالن سینما در کشور وجود داشت، اما امروز ۴۸۰ سالن سینما فعال داریم و تمام سالن‌‌ها به سیستم‌های دیجیتال مجهز هستند.

صالحی امیری با بیان این‌که امروز دسترسی همه مردم در شهر‌ها و روستای بزرگ به سینما فراهم شده، خاطرنشان کرد: با تهیه ۱۰۰ دستگاه سینمای سیار که هزینه‌ نصب آن بسیار مناسب است، امکانی فراهم شد تا همه مردم به سینما دسترسی داشته باشند.

وی گفت: در سال ۹۲ تعداد فیلم‌های بلند تولید شده ۹۰ فیلم و در سال ۹۵ حدود ۱۶۰ فیلم و در سال ۹۲ تعداد فیلم‌های کوتاه تولید شده ۲۲۰۰ فیلم و در سال ۹۵، ۳۵۰۰ فیلم بوده است.

وزیر ارشاد ادامه‌داد: آمار فروش سینما در سال ۹۲، ۳۳ میلیارد تومان بود. این آمار در سال ۹۵ به ۱۷۰ میلیارد تومان رسید. این در حالیست که تعداد تماشاگر در سال ۹۲، ۸ میلیون نفر بود و امسال به ۲۵ میلیون نفر رسید.

صالحی‌امیری با تصریح این‌که دولت عملکردی افتخارآفرین در حوزه مطبوعات دارد، گفت: از سال ۵۸ تا امروز ۱۳ هزار و ۶۰۰ مجوز صادر شده است، حال این‌که در دولت تدبیر و امید ۶۴۲۰ مجوز صادر شده، این به معنای آن است که ۴۸ درصد مجوز‌ها در دولت تدبیر و امید صادر شد.

وزیر ارشاد با بیان این‌که دولت زمینه دسترسی جامعه به اطلاعات و اخبار را بیش از گذشته فراهم کرده است، از صدور مجوز ۲۵۰۰ سایت و خبرگزاری طی ۴ سال گذشته خبر داد و گفت: برای اولین‌ بار قانون جدید مطبوعات در دستور کار دولت قرار گرفت و خبر خوش دیگر این‌که برای اولین‌بار در طول عمر کشور، زمینه برای تأسیس سازمان نظام رسانه‌ای در حال بسترسازی است.

وی گفت: در حوزه هنر نیز اقدامات شاخصی انجام شد. امروز موزه هنرهای معاصر تهران جزو ۱۰ موزه برتر جهان قرار دارد، به‌طوریکه ارزش تابلوهای موجود در این موزه ۳ میلیارد دلار ارزیابی می‌شود.

صالحی‌امیری اضافه‌کرد: در حوزه تئاتر در سال ۹۲ هر شب در تهران بین ۳۰تا ۴۰ نمایش روی صحنه می‌رفت، این تعداد در سال ۹۵ به ۱۰۰ تا ۱۱۰ اجرا رسید است. اجرای بیش‌تر تئاتر فضای لازم را برای نشاط جوانان فراهم کرد.

وی تصریح‌کرد: در حوزه مسایل دینی نیز قدم‌های بلندی برداشتیم که یکی از اقدامات ایجاد ۷‌ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد بود، حال آن‌که تا قبل از آن ۱۶ هزار کانون ایجاد شده بود.

صالحی‌امیری با اشاره به ایجاد دو هزار و ۵۰۰ مؤسسه قرآنی تأکید‌کرد: یکی از تأکیدات دولت حمایت از فعالیت‌های قرآنی توسط مردم و نهادهای غیردولتی است که این موضوع با جدیدت ادامه دارد.

وی تأکیدکرد: دولت تدبیر و امید همواره دیپلماسی فعال را در سرلوحه قرارداده و تلاش کرده است بدون جنجال و تبلیغات مسیر توسعه فرهنگی را پیش گرفته و دنبال کند.