تأمین اجتماعی از دوران سخت خود گذر کرد

تأمین اجتماعی از دوران سخت خود گذر کرد مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان این‌که نرخ افزایش مستمری‌ها در دولت نهم و دهم زیر نرخ تورم بوده است عنوان‌کرد: تنها در سال ۸۸ و در سال انتخابات، مستمری‌های سازمان بیش از نرخ تورم افزایش یافت که نشان‌دهنده نوع نگاه آن دولت به معیشت مردم است. […]

تأمین اجتماعی از دوران سخت خود گذر کرد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان این‌که نرخ افزایش مستمری‌ها در دولت نهم و دهم زیر نرخ تورم بوده است عنوان‌کرد: تنها در سال ۸۸ و در سال انتخابات، مستمری‌های سازمان بیش از نرخ تورم افزایش یافت که نشان‌دهنده نوع نگاه آن دولت به معیشت مردم است. اما در دولت یازدهم مستمری‌ها هر ساله بیش از نرخ تورم افزایش یافته است، هرچند تا شرایط ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سیدتقی نوربخش در همایش سراسری مدیران سازمان تأمین اجتماعی که با شعار «تأمین اجتماعی برنامه محور، پشتوانه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، گفت: این مقوله یکی از نیازهای قطعی و از جمله چالش‌های اصلی کشور است.

وی افزود: تأثیرپذیری و تأثیرگذاری سازمان در این مقوله مشخص و قابل بحث است. سال ۹۵ سال دشواری بود و تحریم‌های ظالمانه و عدم تعهد به برجام مشکلاتی بر سر راه مشارکت و سرمایه‌گذاری‌های خارجی و پارامترهای اقتصادی گذاشته بود. این سازمان نیز وابسته به فضای کسب و کار است اما در هرحال تعهدات کامل ایفا شد.

وی با بیان این‌که در سال ۹۵ در سازمان تأمین‌اجتماعی بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان تجهیز منابع برای عمل به تعهدات صورت گرفت که بخش عمده آن از محل حق بیمه‌های دریافتی بود، گفت: از این میزان ۵۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع از طریق وصول حق بیمه تأمین شد. این میزان ۴ درصد بیش از بودجه ابلاغی سال ۹۵ و ۲۳ درصد بیش از بودجه سال ۹۴ سازمان بود. این در حالی است که کارگاه‌های تولیدی در شرایط رکود بودند.

نوربخش با اشاره به این‌که در ماه اسفند ۸۴۰۰ میلیارد تومان بابت تعهدات پرداخت کردیم، گفت: از این میزان ۱۴۴۰ میلیارد تومان عیدی دادیم که برابر بودجه یکسال سازمان بهزیستی است.

وی ادامه داد: ‌۳۵۰۰ میلیارد تومان بابت مستمری، ۲۲۰ میلیارد تومان بابت بیمه بیکاری و ۲۰۰۰ میلیارد تومان بابت بدهی مؤسسات درمانی طرف قرارداد و مابقی برای سایر هزینه‌ها صرف شد.

وی با اشاره به نقش سازمان در پوشش ریسک‌های درمان و سالمندی گفت: پوشش این ریسک‌ها بدون اتکا به منابع نفت و مالیات انجام می‌شود و تأمین اجتماعی خط مقدم اقتصاد کشور می‌تواند باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان این‌که حذف دفترچه‌های بیمه یک کار ملی بود که سال گذشته انجام شد، عنوان‌کرد: در زمینه ارتقای خدمات درمانی در مراکز ملکی سازمان نیز گام‌های بزرگی برداشته شد.

 

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی در دولت تدبیر و امید از دوران سخت خود گذر کرده و اکنون در ریل صحیح و اصلی خود قرار گرفته است.