اولویت دولت فعلی واگذاری کار‌ها به بخش خصوصی است

اولویت دولت فعلی واگذاری کار‌ها به بخش خصوصی است سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اولویت دولت فعلی این است که هر کاری بخش خصوصی می‌تواند انجام دهد به این بخش واگذار کند، البته از بخش خصوصی انتظار نداریم همه چیز را به سمت منافع مردم سوق دهد. به گزارش فارس، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در […]

اولویت دولت فعلی واگذاری کار‌ها به بخش خصوصی است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اولویت دولت فعلی این است که هر کاری بخش خصوصی می‌تواند انجام دهد به این بخش واگذار کند، البته از بخش خصوصی انتظار نداریم همه چیز را به سمت منافع مردم سوق دهد.

به گزارش فارس، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در دهمین کنگره بین‌المللی و پانزدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی، گفت: دوستانی که در مدیریت کار تأثیر دارند به نکاتی که بنده می‌گویم دقت کنند زیرا اینها برای سیاست‌گذاری در حوزه سلامت مفید است.

وی افزود: همه نظام‌های سلامت در دنیا ۳ هدف دارند، افزایش سلامت مردم هدف اصلی آنهاست که با ۳ معیار افزایش طول عمر (امید به زندگی)، افزایش عرض زندگی (امید به زندگی سالم) و کاهش مرگ‌های زودرس است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: محافظت از مخاطرات ناشی از بیماری‌ها یکی دیگر از اهداف نظام‌های سلامت در دنیا است، کسب رضایت مردم و رعایت استاندارد‌ها به کیفیت لازم درمان نیز مدنظر نظام‌های سلامت در بسیاری از کشورهاست، یعنی لازم است وقتی بیماری به یک سیستم درمان مراجعه می‌کند، بتواند پاسخگویی لازم و احترام را دریافت کند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: لازم است در نظر گرفته شود که ظرفیت منابع کشور چقدر است و چه میزان از این منابع قرار است به حوزه سلامت اختصاص یابد. پس باید یک مدیریت و دید کلان داشته باشیم. توجه به این‌که چقدر از درآمد ناخالص ملی قرار است به حوزه سلامت اختصاص یابد، بسیار مهم است چرا که در یک کشوری رشد اقتصادی منفی باشد کم‌تر می‌توان منابعی را به حوزه سلامت اختصاص داد.