مدیرعامل ایرانخودرو، با اشاره به اینکه اگر وضعیت فعلی ادامه پیدا کند و سیاستهای مخرب خصوصاً در حوزه قیمتگذاری اصلاح نشوند، ایرانخودرو نیز ممکن است به سرنوشتی همچون کارخانه ارج دچار شود. به گزارش مناقصهمزایده، در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو، عادل پیرمحمدی؛ مدیرعامل ایرانخودرو، با اشاره به اینکه ۲۱ […]
مدیرعامل ایرانخودرو، با اشاره به اینکه اگر وضعیت فعلی ادامه پیدا کند و سیاستهای مخرب خصوصاً در حوزه قیمتگذاری اصلاح نشوند، ایرانخودرو نیز ممکن است به سرنوشتی همچون کارخانه ارج دچار شود. به گزارش مناقصهمزایده، در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو، عادل پیرمحمدی؛ مدیرعامل ایرانخودرو، با اشاره به اینکه ۲۱ اردیبهشتماه به وزارت صمت اعلام کردهایم با قیمتهای فعلی، خودرو نمیفروشیم، تصریح کرد: با این حال ۲۰ روز از این نامهنگاری گذشته و وزارت صمت هیچ پاسخی به ما نداده است. وی با اعلام اینکه ما نیازمند سرمایهگذاری خارجی نداریم و باید بستر را برای حفظ سرمایه داخلی فراهم کنیم، افزود: مسیر توسعه صنعتی در هر کشوری از صنعت خودرو میگذرد. وی اضافه کرد: با ادامه این وضع اگر سازمان حمایت میخواهد در قالب این دستورالعملها برای ما قیمت تعیین کند ما خودروها را در بورس کالا میفروشیم. مدیرعامل ایرانخودرو، با اشاره به اینکه اگر وضعیت فعلی ادامه پیدا کند و سیاستهای مخرب خصوصاً در حوزه قیمتگذاری اصلاح نشوند، ایرانخودرو نیز ممکن است به سرنوشتی همچون کارخانه ارج دچار شود، گفت: ما از آذرماه سال گذشته تاکنون با افزایش ۶۴درصدی نرخ ارز روبهرو بودهایم. در حالیکه هزینه تولید به شکل تصاعدی در حال افزایش است، ما مجبور به فروش محصولات با قیمتهای ثابت هستیم. این وضعیت نهتنها باعث افزایش زیان انباشته شده، بلکه بدهی ما به قطعهسازان را نیز به سطحی نگرانکننده رسانده است. پیرمحمدی؛ افزود: از ابتدای واگذاری به بخشخصوصی، طراحی دو پلتفرم جدید را آغاز کردیم اما ادامه این مسیر نیاز به سرمایهگذاری جدی دارد. صنعتی که هر روز در حال ضرر دادن است، نمیتواند سرمایهگذار جذب کند. به گفته پیرمحمدی، هیچ ضمانتنامهای نداریم همه را قبلاً بابت ضمانت دادهاند، اینکه میگوییم نمیتوانیم بفروشیم به دلیل تولید ضررده است. این درحالی است که حامد عاملی؛ در حاشیه بیستمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو، گفت: برای حل مشکلات ارزی جلساتی با قطعهسازان و خودروسازان داشتهایم، برای تمامی زنجیره خودرو سهمیه ارزی تا هشت ماه سامانه باز شده است، مشکلات سیستمی و اختلال هم در سامانه داریم که به جد پیگیر هستیم. معاون صنایع ماشینآلات و تجهیزات وزارت صنعت،معدنوتجارت، عنوان کرد: سامانه برای سهمیه ارزی تا پایان آبان ماه باز شده است؛ زیر پنج میلیون دلار ثبت سفارش قطعهسازان به استانها واگذار شده و نیاز به طی مسیر در گذشته نیست، درخصوص دستگاهها برای قطعهسازی بالای پنج میلیون دلار با نظر دفتر تخصصی وزارت صمت در استانها پیگیری میشود. وی درخصوص قیمتگذاری خودرو نیز، افزود: حل مسئله قیمتگذاری خودرو نیاز به یکسری پیشنیازها دارد، مخصوصاً اینکه ۲۹ نهاد در مورد خودرو تصمیم میگیرند. وی با بیان اینکه با بخشی از این نهادها مکاتبه شده است، گفت: مکاتبه با دیگر نهادها نیز ادامه دارد و مسئله قیمتگذاری خودرو در همین خرداد امسال حل خواهد شد.
گروه خودرو- بحث سرکوب قیمت محصولات خودروی داخلی، سالهاست که جنجالهای بسیاری بهپا کرده و هر روز آتش این جنجالها گریبان قسمت دیگری از این صنعت را میگیرد و مشخص نیست که این بیتفاوتیها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. آیا نباید تا هنوز دیر نشده یک کار کارشناسیشده در حوزه تولید خودروهای داخلی صورت […]
گروه خودرو – قیمتگذاری دستوری از پیشتر تا حالا، همیشه زمینهساز ایجاد نارضایتی و زیانهای متعددی در میان تولیدکنندگان چه در بخش تولید قطعات خودرو و چه در خودروسازیها شده است، اما عمده این مشکلات را باید ریشهیابی کرد و صرف بر اینکه سیاستهای حمایتی دولت برای این بخش کارساز باشد، بهنظر منطقی نمیرسد و […]
شورایرقابت اخیراً در واکنش به پیگیری انجمن خودروسازان درخصوص افزایش قیمت خودروها، اعلام کرد قرار نیست قیمت خودرو هر سه ماه یکبار تغییر و تاکنون نامه یا لیستی از سوی مراجع تصمیمگیر جهت بررسی قیمت خودروها به این شورا ارسال نشده است. به گزارش مناقصهمزایده، علی جدی؛ نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای […]
دیدگاه بسته شده است.