قید برند خاص در مناقصات ممنوع است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی‌ قید برند خاص در مناقصات ممنوع است معاون هماهنگی امور اقتصادی‌ و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند که کالاهای مورد نیاز خود را از تولیدات داخل استان تأمین کنند. محمود دلپسند در نشست شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی اظهار کرد: براساس درخواست […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی‌

قید برند خاص در مناقصات ممنوع است

معاون هماهنگی امور اقتصادی‌ و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند که کالاهای مورد نیاز خود را از تولیدات داخل استان تأمین کنند.

محمود دلپسند در نشست شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی اظهار کرد: براساس درخواست بخش خصوصی در این شورا، اواخر سال گذشته با دستگاه‌های اجرایی مکاتبه و تأکید شد که در حد امکان تمام نیازهای خود را از تولیدات داخل استان تأمین کنند.

وی با اشاره به این‌که در استفاده از تولید داخل نباید رانت ایجاد شود، افزود: به دستگاه‌های اجرایی تأکید شده در مناقصات، از قید شدن خرید کالا با برند خاص خودداری کنند.

دلپسند تصریح ‌کرد: الزام به تأمین مایحتاج اداره‌ها از تولیدات داخل استان، تنها مربوط به کالاهای مورد نیاز اجرای پروژه‌ها نیست و این امر مشمول تمام نیاز‌‌ها حتی خوراک می‌شود.

رییس سازمان برنامه ‌و بودجه خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان این‌که ملزم شدن دستگاه‌های اجرایی به خرید از داخل استان تنها با انجام مکاتبه میسر نمی‌شود، گفت: باید کاری کنیم که الزام برای خرید داخلی ایجاد شود و در این باره نقش سازمان‌های نظارتی باید بیش‌تر باشد.

مجیدپورعیسی اظهار‌ کرد: تولیدکنندگان باید محصولات خود را در سامانه مربوط به ثبت برسانند و تولیدات خود را معرفی کنند تا استفاده از کالاهای تولید در داخل استان راحت‌تر محقق شود.

 

وی با بیان این‌که ناظران فنی در دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به اجرایی شدن خرید کالای داخل حساس‌تر شوند، خاطرنشان‌ کرد: بعضاً نگاه ناظران فنی به لزوم خرید کالای مورد نیاز پروژه‌ها و یا سایر اقلام، نگاه فنی است این درحالی است که باید رویکرد اجتماعی هم در استفاده از کالاهای داخلی مد نظر باشد.